۰۸ آبان ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۵
کد خبر: ۷۳۶۹۹
رئیس جمعیت هلال احمر در دهمین همایش ملی پدافند غیرعامل:
رئیس جمعیت هلال احمر گفت: با توجه به گستره پدافند غیرعامل، هر جایی که به آن ما اهمیت ندادیم ضربه خوردیم و هر جایی که به آن بها دادیم با هزینه کمی یا بدون خسارت، تهدید را پشت سر گذاشتیم.

به گزارش پایداری ملی، دهمین همایش ملی پدافند غیرعامل با حضور سرلشکر باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح، سردار دکتر غلامرضا جلالی، رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور، احمد وحیدی، وزیر کشور، دکتر پیرحسین کولیوند، رئیس جمعیت هلال احمر، حجت الاسلام ذوالنوری و برخی مقامات کشوری و لشکری برگزار شد.

پیرحسین کولیوند، رئیس جمعیت هلال احمر در این همایش با بیان اینکه ما شاهد تهاجم وحشیانه و درمنشانه در سرزمین مظلوم فلسطین هستیم، اظهار داشت: در دنیا قوانینی را تصویب می‌کنند و می‌گویند ما هیچ وقت حق نداریم در زمان جنگ به مراکز درمانی حمله کنیم، ولی خودشان به آن پایبند نیستند در طول این مدت چند هفته به کرات شاهد حملات ناجوانمردانه رژیم صهیونیستی به بیمارستان ها، آمبولانس ها و کارکنان مراکز درمان هستیم.

وی با بیان اینکه تا به امروز کمک های بسیار زیادی برای مردم غزه از طرف مردم به جمعیت هلال احمر ارائه شده است، افزود:انشالله به زودی یک کشتی عازم مصر می‌شود که بتواند کمک ها را به مردم عزیز غزه برساند اما این را هم بدانید فعلا تا به امروز به صورت قطره چکانی اجازه میدهند کمک ها به مردم غزه برسد.
کولیوند سازمان پدافند غیرعامل کشور را یک سازمان فعال و پویا دانست و گفت: تلاش های این سازمان باعث ترویج گفتمان پدافند غیرعامل و درک اهمیت آن شده است.

وی ادامه داد: امروز که تهدیدها و آسیب ها را تجربه کردیم، دریافته ایم که پدافند غیرعامل امروز جزو اصلی ترین کارها است و پیشنهادها و دستورالعمل‌های این سازمان کارایی خود را برای پیشگیری و تسهیل مدیریت بحران به درستی نشان داده است.

رئیس جمعیت هلال احمر خاطرنشان کرد: با توجه به گستره پدافند غیرعامل، هر جایی که به آن ما اهمیت ندادیم ضربه خوردیم و هر جایی که به آن بها دادیم با هزینه کمی یا بدون خسارت، تهدید را پشت سر گذاشتیم.

به گفته کولیوند ما در جمعیت هلال احمر تعدادی مربی را با کمک سازمان پدافند غیرعامل تربیت کردیم که این مربی خیلی خوب، کارآزموده، دقیق و مسئولیت پذیر به انجام وظایف تعیین شده و انتقال آموخته های خود به دیگر کارکنان جمعیت اقدام می‌کنند.

وی در ادامه به تشریح خدمات پدافند غیرعامل در جمعیت هلال احمر پرداخت و گفت: هوشمندسازی فعالیت ها و تربیت و بکارگیری نیروهای واکنش سریعی که در انواع و اقسام تهدیدها، بحران ها و اتفاقات می‌توانند اقدامات امداد رسانی را انجام دهند بخشی از خدماتی بود که پدافند غیرعامل در جمعیت هلال احمر ایجاد کرده است.

به گفته کولیوند به همت و کمک سازمان پدافند غیرعامل کشور در حال حاضر، جمعیت هلال احمر، ایجاد یک مرکز داده استاندارد را در دستور کار قرار داده است.

رئیس جمعیت هلال احمر ابراز امیدواری کرد تقویت زیرساختها، ساختارها و نیروها منجر به افزایش آمادگی، تهدید شناسی وآمادگی و مقابله با تهدیدات را در جمعیت هلال احمر ایجاد کند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر