۰۸ آبان ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۴
کد خبر: ۷۳۶۹۷
وزیر کشور در دهمین همایش ملی پدافند غیرعامل
وزیر کشور هزینه تصور کردن پدافند غیرعامل را اشتباهی راهبردی دانست و گفت: پدافند غیرعامل در واقع تولید کننده ثروت و سرمایه راهبری به نام پایداری و تاب آوری است.

به گزارش پایداری ملی، دکتر احمد وحیدی، وزبر کشور در دهمین همایش ملی پدافند غیرعامل که صبح امروز (دوشنبه) در سالن همایش‌های بین‌المللی صدا و سیما برگزار شد با حضور، سرلشکر باقری، رئیس ستاد کل نیروهای مسلح، سردار دکتر غلامرضا جلالی، رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور، دکتر پیرحسین کولیوند، رئیس جمعیت هلال احمر برگزار شد، پدافند غیرعامل را یکی از ملاحظات مهم و راهبردی در مدیریت کشور به ویژه در حفاظت از زیرساخت‌ها عنوان کرد و اظهار داشت: بدون شک پس از اراده و ایمان و تاکتیک و روش‌های نبرد، بکارگیری پدافند غیرعامل است که شکل دهنده پایداری مردم غزه است.

وی ادامه داد: قبلا تصور می‌شد که دوران پدافند غیرعامل گذشته است، ولی هرچه گذشت، اهمیت آن بیش از پیش مشخص شد بطوری که اکنون پدافند غیرعامل تبدیل به یک گفتمان شده است.

وزیر کشور، پدافند غیرعامل را مفهومی وسیع دانست که هم در سیاست‌های کلان مانند سیاست‌های آمایشی و هم در سیاست‌های موردی و موضوعی نقش آفرینی می‌کند، افزود: با توجه به اینکه موضوع پدافند غیرعامل رصد و مقابله با تهدید است، ابتدا باید بر پیشرفت‌های دشمن اشراف داشته باشد. این نیازمند پیشرو بودن پدافند غیرعامل در حوزه دانشی است.

وحیدی، هزینه تصور کردن پدافند غیرعامل را اشتباهی راهبردی دانست و تصریح کرد: پدافند غیرعامل در واقع تولید کننده ثروت و سرمایه راهبری به نام پایداری و تاب آوری است.

وزیر کشور ادامه داد: اگر بخواهیم میرایی یا پیش روندگی یک سازمان را بسنجیم باید میزان دانش آن را ملاک قرار دهیم سازمان پدافند غیر عامل از این دست سازمان هاست برخی ممکن است این برداشت اشتباه را در خصوص سازمان پدافند غیر عامل داشته باشند اما در طول زمان مشخص شد که سازمان رو به جلویی است.

وی با اشاره به تصویب ایجاد سازمان پدافند غیر عامل در مجلس اظهار کرد: درک از پدافند غیر عامل در طول زمان می‌تواند متحول شود و کاهش آسیب پذیری و پایداری اجتماعی را در پی داشته باشد.

وزیر کشور با تاکید بر اینکه پدافند غیر عامل حرکت ماندگاری است و مانایی آن از پدافند عامل بیشتر است، گفت: اگر پدافند غیر عامل به خوبی اجرا شود نیمی از راه را در برابر تهدیدها رفته اید چون اگر دشمن احساس کرد که نمی‌تواند موفق باشد، در تصمیم خود برای عملی کردن تهدیدها بازنگری می کند. دشمنان بارها می خواستند تأسیسات زیرساختی ما را بزنند؛ اما همین پراکندگی ساخت آنها مانع شده است.

وحیدی ادامه داد: دشمنِ عاقل وارد حوزه ای که می داند موفق نمی‌شود، نخواهد شد. دشمن ناچار می شود دست از تهدید بردارد و دفاع ما به لحاظ بازدارندگی در نقطه اوج است و دستاوردهای کشور در همه حوزه ها قابل تحسین است.

وی با اشاره به اینکه نیروهای ما در کمال طراوت و تجربه هستند و نیروهای مسلح در نقطه اوج قرار دارد، اضافه کرد: وقتی در پدافند غیر عامل هم به اوج برسیم، دشمن دیگر دست از تهدید برمی‌دارد. تهدید برای زمانی است که امکان پیروزی در آن باشد اما زمانی که امکان شکست در آن کاملا محتمل است و حتی احتمال آسیب پذیری نیست، خود به خود از تهدید دست برمی دارد.

وزیر کشور خاطرنشان کرد: وزارت کشور و استانداران ما کاملا آمادگی اجرای پدافند غیرعامل را دارند و این یک موضوع مشترک بین پدافند غیر عامل و مدیریت بحران است که باید طرح های مشترک در این زمینه برنامه‌ریزی شود و این دو مفهوم را بر اساس سیاست‌های کلی ابلاغی دنبال می کنیم.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر