۰۸ آبان ۱۴۰۲ - ۰۸:۵۸
کد خبر: ۷۳۶۹۵
سردار جلالی در دهمین همایش ملی پدافند غیرعامل مطرح کرد
رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور با بیان اینکه توسعه رزمایش ها در سال جاری در دستور کار این سازمان قرار دارد، از تدوین و تصویب برنامه ملی حفاظت از زیرساختهای مهم خبر داد.

به گزارش پایداری ملی، دهمین همایش ملی پدافند غیرعامل با حضور سرلشکر باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح، سردار دکتر غلامرضا جلالی، رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور، احمد وحیدی، وزیر کشور، دکتر پیرحسین کولیوند، رئیس جمعیت هلال احمر، حجت الاسلام ذوالنوری و برخی مقامات کشوری و لشکری برگزار شد.

سردار «غلامرضا جلالی» رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور در این همایش با اشاره به اهمیت توجه به پدافند غیرعامل، اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب اسلامی در فرمانی تشکیل سازمان پدافند غیرعامل را بر عهده ستاد کل نیرو‌های مسلح گذاشتند تا این سازمان در جهت همپایی آمادگی دفاعی در بخش‌های کشوری و لشکری و مصون‌سازی زیرساخت‌های حیاتی کشور فعالیت کند.

سردار جلالی ادامه داد: قانون مصوب مجلس در جهت این بود که ضعف‌های موجود در اساسنامه سازمان پدافند غیرعامل برطرف شود؛ لذا کمیته دائمی پدافند غیرعامل به‌عنوان بالاترین مرجع تصمیم‌گیری در این حوزه، مصوبات لازم را ابلاغ می‌کند.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور با بیان اینکه ضمانت اجرایی تصمیمات این کمیته در قانون تعیین شده است، افزود: تصمیمات کمیته دائمی پدافند غیرعامل با امضای رئیس ستاد کل نیروهای مسلح ابلاغ می‌شود و برای همه دستگاه‌های لشکری و کشوری لازم‌الاجراست.

وی اضافه کرد: تعیین تکلیف مسئولیت اجرا در دستگاه‌های ملی بر عهده رؤسای دستگاه‌ها و در استان‌ها برعهده استانداران است و پدافند غیرعامل در این‌خصوص فقط نظارت، هدایت و سیاست‌گذاری را برعهده دارد. فصل جدیدی را با استفاده از قانون و ظرفیت‌های قانونی تعیین شده می‌توانیم داشته باشیم.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور عنوان کرد: رویکرد جاری در پدافند غیرعامل بدین‌گونه است که نظامات و دستورالعمل‌ها را تصویب و ابلاغ می‌کند که اجرای این نظامات نقشه راهی برای پدافند غیرعامل و دستگاه‌های مختلف است؛ بنابر این تصمیمات کمیته دائمی پدافند غیرعامل نقشه راه فعالیت‌های این سازمان است؛ لذا باید نظامات پدافند غیرعامل به‌صورت منظم به‌روزرسانی شود که این کار انجام می‌شود.

وی‌ افزود: ۱۵ حوزه با اهمیت بالا و هشت حوزه کلیدی در عرصه پدافند غیرعامل تعریف و در این رابطه تکالیفی برای تمامی دستگاه‌ها تعریف شده است؛ در این دستورالعمل مرکز تنظیم مقررات و حفظت از زیرساخت‌ها و تکالیف ۱۵ حوزه مورد اشاره تعیین شده است؛ بنابراین ضمن مشخص شدن تکالیف دستگاه‌ها، برای هر حوزه تخصصی نیز برنامه خاص آن دستگاه مشخص شده است که البته باید به تصویب کمیته دائمی برسد.

وی با بیان اینکه ستاد کل نیرو‌های مسلح مغز متفکر نیرو‌های مسلح در بخش کشوری است، اظهار داشت: برای دستگاه‌های مختلف تکالیفی برای برگزاری رزمایش تعیین شده از این روی، امسال توسعه رزمایش‌ها را خواهیم داشت؛ همچنین در ۹ حوزه نظامات پدافند غیرعامل را هم تدوین کردیم.

وی درباره جنگ در غزه هم عنوان کرد: امروز جنگی نابرابر نظامی میان ملت دو میلیونی واقع در غزه با ظرفیت‌های نشأت گرفته از خود مردم و رژیمی که تلفات گرفتن و نسل کشی را رویکرد خود قرار داده را شاهدیم؛ موضوع غزه موضوعی انسانی است که جلوی افکار عمومی رژیم صهیونیستی نسل کشی می‌کند و انگار وجدان عمومی در این رابطه به خواب رفته است.

سردار جلالی گفت: رژیم صهیونیستی در فضای مجازی به دنبال آن است تا با استفاده از ابزار‌های آن جای ظالم و مظلوم را با هم تغییر دهد؛ بدین صورت که در فضای مجازی، فلسطینی‌ها را ترویست و‌ صهیونیست‌ها را مدافع منافع خود معرفی می‌کنند.

وی‌ گفت: صهیونیست‌ها هر حساب کاربری حماس را در فضای مجازی فیلتر می‌کنند به عنوان مثال در فضای مجازی هزاران حساب را که روزانه درباره حماس مطالبی را منتشر می‌کردند، فیلتر کردند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر