۰۶ آبان ۱۴۰۲ - ۱۹:۵۱
کد خبر: ۷۳۶۸۷
نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی:
نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند گفت: مدیران و رابطان پدافند غیرعامل خاکریز اول مقابله با دشمن هستند که سرمایه آنها هوشیاری به موقع و آمادگی کامل است.

به گزارش پایداری ملی و به نقل از ایرنا، حجت‌الاسلام و المسلمین سید علیرضا عبادی روز شنبه در دیدار مدیرکل و رابطان پدافند غیرعامل استانداری و دستگاه‌های اجرایی استان که به مناسبت هفته پدافند غیرعامل انجام شد، افزود: شما با عمل به موقع از هزینه‌های سنگین جان، مال و استهلاک جلوگیری می‌کنید که کار بسیار ارزشمندی است.

وی با بیان اینکه خداوند در تکوین و طبیعت برای هر موجودی حق دفاع قرار داده است گفت: امکانات تکوینی هم در اختیار هر موجودی قرار گرفته به عنوان مثال در عالم نباتات یا در موجودات ذره بینی و انسان این موضوع صحت دارد.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی ادامه داد: اگر از نعمت سلامت برخوردار هستیم، محصول دفاع لحظه به لحظه تمام بدن در مقابل میکروب‌های مهاجم است که توسط گلبول‌های بدن انجام می‌شود.

وی گفت: پیامبران نیامده‌اند که بجنگند اما همانطور که در تاریخ می‌خوانیم همواره تهاجم از ناحیه انسان‌های فاسد، بی ایمان و دزد نسبت به انسان بوده است.

حجت‌الاسلام و المسلمین عبادی با بیان اینکه همواره انسان‌های مفسد در کمین گاه هستند افزود: مساله دفاع در دین تشریح شده و جزو احکام بوده، بحث جهاد هم همین است.

وی گفت: اگر نیروی دفاعی و جهاد نباشد هیچ مرزی نیست به عنوان مثال با توجه به سوابق اروپایی‌ها می‌بینیم از ۵۰۰ سال قبل استکبار هر جا قدم نهاده، نابود کرده است و با افسانه‌های دروغ سرزمین آمریکا را ساختند؛ اینها ورود پیدا کردند و از ۶۰ تا ۱۰۰ میلیون مردم بومی آنجا را نابود و بر سر قبر آنها ایالت متحده را بنا کردند.

امام جمعه بیرجند با بیان اینکه اگر موضوع دفاع نباشد اسرائیلی‌ها هیچ چیزی باقی نمی‌گذارند افزود: دفاع جایگاه مشروع دارد و اذن لازم ندارد، کسی که مورد هجوم بیگانه واقع می‌شود، جان و ناموس و خانه اش در حال نابودی است لازم نیست از کسی اذن بگیرد اما در جهت مؤثر بودن دفاع در بحث‌های جامعه تشکیلات و سلسه مراتب و آموزش لازم است لذا باید به صورت سازمانی باشد.

وی گفت: اگر هوشیاری به موقع نباشد برای جوامع انسانی هزینه به وجود می‌آید لذا دفع و رفع با هم متفاوت هستند؛ دفع که همان پدافند است یعنی هوشیاری و به موقع عمل کردن و دشمن را در قدم اول زمین‌گیر کردن است و به دشمن فرصت نمی‌دهد.

حجت‌الاسلام و المسلمین عبادی اضافه کرد: تجاوزهای دریایی و هوایی از ناحیه آمریکا را پاسخ دادیم که دفاع است هرگونه فرصتی را از دشمن گرفتیم که پدافند است اما چنانچه در این جهت کوتاهی شود باید هزینه‌های زیادی را بپردازیم.

وی گفت: حدود ۸۰ سال دشمن مردم مظلوم فلسطین هرجا که خواسته را تصاحب کرده، زنان و کودکان را کشته که به خاطر این است در دفاع همه یاری نکردند و فلسطین تنها ماند و دفع به مساله رفع تبدیل شد.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی یادآور شد: از گذشته که دو قطب شرقی و غربی وجود داشت همه بودند، هم شوروی هم سلاح‌های اروپایی و پول‌ها و نقشه‌های آمریکایی لذا دشمن همه چیز را آزمایش کرده بود اما در ایران، شانسی نیاوردند و دلیل آن هوشیاری مدیران و رابطان پدافند غیرعامل است.

وی افزود: به اتکای پدافند غیرعامل، هوشیاری و به‌روز بودن نیروهای مسلح و نیروهای امنیتی جمهوری اسلامی و به دنبال هوشیاری رهبر انقلاب دشمن نتوانست ما را شکست دهد.

حجت‌الاسلام و المسلمین عبادی با اشاره به روحیه بالای نیروهای هسته مقاومت فلسطین گفت: امروز فلان رئیس جمهور هم می‌گوید ما را جزو هسته‌های مقاومت به حساب بیاورید، در کشورهای استعماری انگلیس و آلمان امروز مردم به صحنه آمده‌اند و فریاد حمایت از فلسطن سر می‌دهند که به معنای صدور اسلام است.

وی افزود: جریان حمایت از مظلوم یعنی صدور اسلام که به عنوان یک مساله انسانی و وجدانی است، امروز نیروهای مقاومت با اینکه شکنجه می‌شوند پای حرفشان هستند و آثار آن دنیا را فرا گرفته است که امیدواریم بعد از ۷۵ سال اشغالگری اسرائیل در غزه، فلسطین پیروز شود.

معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری خراسان جنوبی هم در این نشست گفت: به دلیل اهمیت پدافند غیرعامل در کشورها به ویژه ایران که در بحرانی ترین منطقه جهان قرار دارد، پدافند غیرعامل باید بین مردم و دستگاه‌های اجرایی تقویت شده و به فرهنگ تبدیل شود.

ناصر ناصری افزود: پدافند غیرعامل همان جنگ بدون سلاح بوده که از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و مقام معظم رهبری در سال ۱۳۸۲ فرمان تشکیل سازمان پدافند غیرعامل را صادر کردند.

وی با بیان اینکه هشتم آبان به نام روز پدافند غیرعامل نامگذاری شده است گفت: از سال ۱۳۹۱ اداره پدافند غیرعامل در استان و سازمان آن در کشور تاسیس شد لذا نیاز به تقویت دارد چراکه خراسان جنوبی استان بحران‌خیز است.

برنامه‌های نکوداشت هفته پدافند غیرعامل از سوم آبان در استان خراسان جنوبی آغاز شد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر