۰۶ آبان ۱۴۰۲ - ۱۹:۳۹
کد خبر: ۷۳۶۸۵
مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات گیلان از برگزاری ۱۷ رزمایش ترکیبی سایبری و الکترونیکی در استان با هدف سنجش وضعیت آمادگی زیرساخت‌های ارتباطی خبر داد.

به گزارش پایداری ملی و به نقل از ایسنا، فرزاد توکلی امروز در جمع خبرنگاران از برگزاری ۱۷ رزمایش ترکیبی سایبری و الکترونیکی در استان خبر داد و اظهار کرد: این رزمایش‌ها به مناسبت هفته پدافند غیرعامل و با هدف سنجش وضعیت آمادگی زیرساخت‌های ارتباطی، الکترونیکی و سایبری استان انجام می‌شود.

وی افزود: این رزمایش‌ها در سه سطح زیرساخت‌های ارتباطی، داده و سرویس توسط دستگاه‌های اجرایی سطح استان برگزار می‌شود.

رئیس کارگروه پدافند غیرعامل سایبری و الکترونیک استان بیان کرد: بخشی از این رزمایش‌ها در قالب قطع برق مراکز و سایت دکل‌های ارتباطی استان با هدف زیر بار رفتن برق پشتیبان از طریق دیزل ژنراتور و دستگاه‌های UPS بوده و سایر رزمایش‌ها در سطح سرویس و داده جهت تست نفوذ و بازیابی و بازگردان اطلاعات جهت پایداری سرویس‌های مورد نظر صورت می‌گیرد.

توکلی گفت: مرحله بعدی رزمایش در خصوص شناسایی سیگنال‌های احتمالی خارج از محدوده است که موجب اختلال در ارتباط پایدار می‌شود که توسط سامانه‌های ثابت و سیار، پایش، شناسایی و رفع مشکل جهت ایجاد سرویس ارتباطی در فضای فرکانسی امن اقدام می‌شود.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان بیان کرد: پدافند غیرعامل مجموعه اقداماتی است که موجب افزایش بازدارندگی، کاهش آسیب‌پذیری، تداوم فعالیت‌های ضروری، ارتقای پایداری ملی و تسهیل مدیریت بحران در مقابله با تهدیدات و اقدامات نظامی دشمن می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: بی‌گمان شناسایی نقاط آسیب‌پذیر و مقاوم‌سازی زیرساخت‌های عمومی و اختصاصی کشور و همچنین فرهنگ‌سازی برای ارتقاء آستانه پایداری ملی در شرایط بحرانی، آسیب‌پذیری کشور را در مقابل تهدیدهای مختلف کاهش خواهد داد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر