۰۶ آبان ۱۴۰۲ - ۰۸:۲۵
کد خبر: ۷۳۶۵۸
امام جمعه تبریز گفت: کندوان در هفته‌ای که گذشت در بیست و پنجمین مجمع جهانی گردشگری در تاشکند ازبکستان به عنوان تنها روستای جذاب گردشگری در ایران انتخاب شد.

به گزارش پایداری ملی و به نقل از میراث آریا، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل‌هاشم روز گذشته در خطبه‌های نماز عبادی و سیاسی تبریز که با حضور پرشکوه نمازگزاران در مصلای حضرت امام خمینی(ره) برگزار شد، اظهار کرد: دومین نشست ۳+۳ قفقاز در تهران در سطح وزیران و وزرای امورخارجه در تهران برگزار شد و به عبارتی اجلاس تهران بالاترین سطح نشست کشورهای قفقاز طی سه دهه گذشته بود. 

نباید دیگران برای قفقاز سناریوی بنویسند

وی با بیان اینکه مساله قفقاز در سال‌های اخیر پرتنش بوده است، افزود: به نظر می‌رسد سناریوی مبنی بر اینکه طرفین جایی برای صلح بگذارند و باز شدن پای صهیونیستی غربی‌ها به منطقه و شکل‌گیری کریدوری در قفقاز باعث شد تا فصل صلح در منطقه قفقاز گشوده نشود. 

امام جمعه تبریز گفت: اراده جمهوری اسلامی ایران حل و فصل مسائل به دست خود بازیگران منطقه است و نباید دیگران سناریویی برای آنها بنویسند و باید  همه طرفین نیز به حق و حقوق خود قائل شوند و زیاده‌خواه نباشند. 

آل‌هاشم در ادامه خطاب به برخی کشورهای همسایه گفت: آیا حوادث غزه را دیدید و متوجه شدید که رژیم صهیونیستی تکیه‌گاه خوب و مطمئن نیست و دود آتش میدان دادن به آنها در وهله اول  به چشم خود کشورهای همکار با این رژیم متلاشی خواهد رفت. 

وی ادامه داد: سران کشورهای مسلمان باید بدانند دنیا امروز در مقابل رژیم صهیونیستی است و به رفت و آمدهای قدرت‌های غرب نگاه نکنید زیرا ترس آنها از فروپاشی این رژیم صهیونیستی است از این‌رو قطعا حسن نیت نسبت به این رژیم پشیمانی و خسران در بر دارد. 

نماینده ولی فقیه در استان یادآور شد: دیروز به این حقیقت تلخ اعتراف کردند که در مساله قدس و حمایت از آرمان فلسطین سیاست یکی به میخ و یکی به نعل زدن جواب ندارد زیرا ساختار دنیا  اجازه این سیاست را نمی‌دهد و باید دنیای اسلام یکصدا و بدون لکنت از مردم مظلوم فلسطین حمایت کند.

صهیونیست‌ها می‌خواهند شکست خود را با حملات کور و وحشیانه با هیاهیو پنهان کنند

وی تصریح کرد: پس از دو هفته از آغاز عملیات طوفان الاقصی، اتفاقات کم‌نظیر و در برخی موارد بی‌نظیر را شاهد بودیم یعنی از یک طرف عجز رژیم وحشی و رو به موت صهیونیستی و از طرف دیگر شاهد برانگیختگی رژیم صهیونیستی بودیم به طوریکه رژیم صهیونیستی جنایت‌ می‌کند تا بلکه این شکست طوفان الاقصی را جبران کند در حالی که ارتکاب جنایت جنگی در هیچ جای دنیا دستاورد محسوب نمی‌شود و این حملات کور و وحشیانه صرفا به خاطر این است تا صهیونیست‌ها شکست خود را موقتا با هیاهیو پنهان کنند.

 صهیونیست‌ها روی زمین غزه حرکت کنند بلعیده خواهند شد 

خطیب نماز جمعه تبریز با بیان اینکه اخیرا صهیونیست‌ها  حمله زمینی به غزه را مطرح کرده‌اند، گفت: باید به آنها گفت که پیامدهای حمله زمینی بزرگ‌تر از توان جبران‌شان خواهد بود چراکه تمام هنر ارتش رژیم صهیونیستی در شلیک بمب است و در هیچ جنگ زمینی موفق بیرون نیامدند و قطعا توان این را ندارند به منطقه پیچیده و رازآلودی به نام غزه وارد شوند. 

وی متذکر شد: اگر صهیونیست‌ها روی زمین غزه حرکت کنند بلعیده خواهند شد. 

امام جمعه تبریز ابراز کرد: اگر مساله غربی‌ها جلوگیری از توطئه  دامنه غرب باشد، تنها راه متوقف کردن رژیم صهیونیستی در همین نقطه و زمان است  پس اگر جنایت تداوم پیدا کند زنجیره‌ای از رویدادها شکل خواهد گرفت. 

وی افزود: دفاع از حرم مختص سوریه و عراق نیست زیرا قبل از آنها مسجد الاقصی حرم است و امت اسلامی تنها نخواهند ماند. 

عیان شدن بی‌خاصیتی سازمان ملل متحد

وی به بی‌خاصیتی سازمان ملل متحد اشاره کرد و گفت: سکوت آنها به تجاوزها و جنایت‌ها و قلدر معابی صهیونیستی که بیداد می‌کند و چشم‌پوشی و بستن چشم این سازمان بر نسل‌کشی مردم غره و فلسطین حاکی از بی‌خاصیتی آنهاست. 

آل‌هاشم ادامه داد: دیروز اعلام شد که نظام سلامت و بهداشت غزه فرو پاشیده و شمار شهدای فلسطینی به بیش از ۶ هزار نفر افزایش یافته است و سازمان ملل به جز ابراز تاسف هیچ کاری نکرده است از این‌رو این جنگ یک بار دیگر بی‌خاصیتی نهادهای بین المللی را نشان داد. 

سازمان‌های بین‌المللی نه سازمان ملت‌ها بلکه سازمان قدرت‌هاست

وی با تاکید بر اینکه این سازمان‌های بین‌المللی نه سازمان ملت‌ها بلکه سازمان قدرت‌ها هستند، افزود: تاریخ مصرف چنین سازمان‌های گذشته است و امید بستن به سازمان ملل امید بستن به سراب است. 

امام جمعه تبریز به هفته پدافند غیرعامل اشاره کرد و گفت: این اسم یعنی هنر دفاع بدون اسلحه است.پ، ما امروز در مقابل شیوه‌های مختلف و تهاجم‌های مختلف از سوی دشمن هستیم از این‌رو پدافند غیرعامل باید هوشیار باشد. 

وی یادآور شد: همان‌طور که رهبر معظم انقلاب در مناسبت‌های مختلف فرمودند به طور شایسته بحث پدافند غیرعامل باید به کار بیافتد زیرا اگر مملکت در معرض تهدیدات و خطرات قرار گرفت این پدافند غیرعامل است که می‌تواند جبران کند و یا پیشگیری موفق شود،  از این رو مسوولان در بعد نظامی و غیرنظامی باید در کنار مسوولان پدافند غیرعامل در بحران‌ها و حوادث محکم بایستند.

 آیت الله قاضی طباطبایی علمدار انقلاب در آذربایجان شرقی

نماینده ولی‌فقیه در استان با بیان اینکه ۱۰ آبان ماه شهادت اولین شهید محراب را فراموش نمی‌کنیم، گفت: شهید آیت الله قاضی طباطبایی علمدار انقلاب در استان بود، منبرهای او را در مسجد شعبان فراموش نمی‌کنیم؛ این مسجدها پایگاه مبارزه با رژیم بود. منزل شهید محراب مرکز فعالیت و تجمع نیروهای انقلاب بود،ایشان فردی قاطع و شجاع و مهربان بود و همراهی با علما، حضور در راهپیمایی‌های عظیم تاسوعا و عاشورا آن سال را فراموش نخواهیم کرد. 

13 آبان امسال مردم ایران نشان خواهد داد روی شعار مرگ بر آمریکا ثابت قدم است

وی بیان کرد: در روز ۱۳ آبان روزی خواهیم ساخت تا دشمنان بدانند که مردم ایران روی شعار مرگ بر آمریکا ثابت قدم هستند. 

ثبت جهانی روستای کندوان

آل‌هاشم به ثبت جهانی روستای کندوان اشاره کرد و گفت: این روستا در هفته‌ای که گذشت در بیست و پنجمین مجمع جهانی گردشگری در تاشکند ازبکستان به عنوان تنها روستای جذاب گردشگری در ایران انتخاب شد. 

وی به سالروز شهادت شهید فهمیده و روز نوجوان و هفته بسیج هم اشاره کرد و گفت: نوجوانان امروز پرچمداران نظام اسلامی در آینده هستند؛ بسیج توانست در دفاع مقدس شکل گیرد و در جنگ تحمیلی این دانش‌آموزان زحمات زیادی را متحمل شدند به طوریکه ۳۶ هزار شهید را تقدیم انقلاب کردند. 

پویش شمعی روشن کن توسط جوانان

خطیب نماز جمعه تبریز با تشکر از جوانان تبریزی و برخی دانشجویان، گفت: تعدادی از جوانان انقلابی در حرکتی کاملا خودجوش پویش "شمعی روشن کن" را ایجاد کردند و ایستگاه‌های تبیینی ایجاد شد؛ آنها با پخش فیلم و چاپ عکس مظلومیت مردم فلسطین را نشان دادند که مورد استقبال آحاد مردم شد. 

توصیه به جوانان درباره ازدواج

امام جمعه تبریز در بخش دیگر خطبه‌ها با اشاره به اینکه وقتی فردی اقدام به ازدواج می‌کند، خانواده باید قبل از ازدواج زمینه دیدار دختر و پسر را فراهم کنند، گفت: برخی افراد غیرتمند اجازه نمی‌دهند خواستگار دخترش را ببینید در حالی که این دستور خداست و این دیدار با حفظ حریم‌ها و اطلاع خانواده‌ها لازم است. 

وی ادامه داد: بعد از اینکه دختر و پسر به نتیجه رسیدند باید این ازدواج را برای رضای خدای متعال به انجام برسانند و خدایی ناکرده تنها مسائل شهوانی، ظاهری و مادی نباشد. 

نماینده ولی‌فقیه در استان بیان کرد: در امر ازدواج نباید با عجله برخورد کرد و لازمه آن بررسی و تحقیق است؛ چراکه عجله همیشه کار شیطان است. 

وی با اشاره بر اینکه بهترین خانم‌ها زنانی هستند که فرزندآور، پاکدامن، عزیز در خانواده، فروتن، متواضع، زینت‌گر برای همسر، خودنگهدار در برابر نامحرم و مطیع همسر باشند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر