۰۶ آبان ۱۴۰۲ - ۰۸:۱۲
کد خبر: ۷۳۶۵۷
نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه کرمان گفت: هر روز حداقل هزار کودک، زن و خانواده فلسطینی در دیار مقاومت پرپر می‌شوند و مجامع دفاع از حقوق بشر سکوت مرگبار کرده‌اند.

به گزارش پایداری ملی و به نقل از ایمنا، حجت‌الاسلام حسن علیدادی سلیمانی در خطبه‌های نماز جمعه کرمان با گرامیداشت روز پدافند غیرعامل، اظهار کرد: پدافند غیرعامل در واقع دفاع بدون سلاح و تجهیزات نظامی است؛ یعنی در صحنه‌های مختلف کشور باید همیشه مهیا و آماده باشیم چون جنگ‌ها همیشه نظامی نیستند.

وی مقاومت و دفاع در جنگ‌های مختلف را لازمه پیشگیری از سقوط کشورها قلمداد کرد و افزود: پایان تحریم ظالمانه موشکی علیه ایران اسلامی و شکست غرب و آمریکا در این صحنه، یکی دیگر از سندهای حقانیت جمهوری اسلامی و جریان دفاعی این کشور است.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان با اشاره به فاجعه رخ داده در غزه، گفت: تاریخ آنچه را که امروز در جغرافیای کوچک اما پرحادثه نوار غزه می‌گذرد، با سرعت و شتاب ثبت و ضبط می‌کند؛ رخدادهای غزه سکه دورویی است که یک روی آن مثبت، انسان‌ساز و امیدآفرین و روی دیگر آن پستی، ددمنشی و ظلم و ستم است.

وی با بیان اینکه دوربین‌ها، هنرمندان برجسته و نویسندگان توانمند و خطبای شهیر باید دو روی سکه را به خوبی تبیین کنند تا در تاریخ ثبت شود، تصریح کرد: روی مثبت و شگفت‌انگیز سکه، مردم شجاع و مجاهد فلسطین هستند که توانستند آخرین میخ‌ها را بر تابوت جهان تک‌قطبی بکوبند و ثابت کنند جهان تک‌قطبی تمام شد.

حجت‌الاسلام علیدادی افزود: امروز شاهد جهان چندقطبی هستیم و بخش قابل توجهی از آن در نظم جدید جهانی مبتنی بر نگاه مقاومت است که در آن صدها هزار جوان مجاهد، همدل و همراه در امت اسلامی در جغرافیای پهناور اسلام در کنار هم قرار گرفته‌اند تا با ظلم و جنایت در دنیای امروز مبارزه کنند.

وی با اشاره به اینکه مردم شجاع فلسطین و مبارزان و مجاهدان سلحشور این دیار، هیمنه غرب و آمریکا را در هم شکستند و نشان دادند قدرتمندترین ارتش ادعایی منطقه پوشالی است، گفت: رفت و آمد سراسیمه سران آمریکا، فرانسه و انگلستان به سرزمین‌های اشغالی شاهد بر این شکست بزرگ در صحنه نظامی و شکست بزرگ‌تر بر سازمان امنیتی و اطلاعاتی مورد حمایت غرب است.

امام جمعه کرمان ادامه داد: بغض ۷۵ ساله مظلومیت و خشم ۷۵ ساله متراکم شده از تحمل اشغال و غصب و ظلم در بهترین وجه آن ترکید و تبدیل به طوفانی ویرانگر شد که پادگان‌ها و پایگاه‌های جهنمی افراط و خیانت را در هم کوبید و نشان داد اگر فرمانده عملیات و میدان آمریکایی‌ها باشند، کاری از پیش نمی‌برند.

وی افزود: مسأله فلسطین و مظلومیت آن به بهترین وجه ممکن به عنوان اولین مسأله در جهان اسلام و در میان مردم آزادی‌خواه جهان مطرح است؛ در حالی که تلاش می‌کردند مسأله فلسطین را از جهان اسلام پاک کنند، حرکت بزرگ و نورانی مجاهدت فلسطین، آن را به مسأله اول جهان امروز تبدیل کرد.

حجت‌الاسلام علیدادی سلیمانی نسل کشی، قتل عام، کودک کشی و به خاک و خون کشیدن مادران و زنان و قتل خانواده‌های بی دفاع فلسطین در نوار کوچک غزه را امتحان سخت مجامع حقوق بشری دانست که با کمال تأسف در آن مردود شدند و گفت: هر روز حداقل هزار کودک، زن و خانواده فلسطینی در دیار مقاومت پرپر می‌شوند و مجامع دفاع از حقوق بشر سکوت مرگبار کرده‌اند.

وی ادامه داد: به نظر می‌رسد می‌خواهند به اسرائیل زمان بدهند که به قتل و آدم کشی ادامه دهد تا شاید شکست خود را جبران کند؛ لذا با هر پیشنهاد آتش‌بسی مخالفت می‌کنند و دنبال آتش‌بس نیستند و از طرفی اسرائیل غاصب و جعلی محکوم نمی‌شود و جبهه مقاومت را به خویشتن‌داری توصیه می‌کنند؛ این دوگانگی کاملاً مشهود است.

نماینده ولی‌فقیه در استان کرمان با اشاره به اینکه امروز زیرساخت‌های ابتدایی مردم مظلوم فلسطین با بمب‌های پرقدرت غرب و آمریکا تخریب می‌شوند، تصریح کرد: در مطبوعات رسماً نوشتند که در روزهای اخیر به اندازه یک بمب اتم در نوار غزه به تخریب زیرساخت‌ها، بیمارستان‌ها، مساجد، مدارس و خانه‌ها پرداخته‌اند.

وی خاطرنشان کرد: دنیا بداند امروز مجاهدان مقاومت در حرکت هوشمندانه‌ای ضربه‌های اساسی را در جغرافیای پهناور مقاومت به دشمن و در رأس آن آمریکا خواهند زد و آنقدر این ضربات مهلک و کارساز است که منطقه و جغرافیای مقاومت و کشورهای اسلامی را به جهنمی برای آمریکایی‌ها و ایادی آنها تبدیل خواهد کرد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر