۰۶ آبان ۱۴۰۲ - ۰۷:۵۱
کد خبر: ۷۳۶۵۵
امام جمعه کرج:
حجت‌ الاسلام‌ و المسلمین حسینی همدانی گفت: کشورهای خط مقاومت باهم علیه رژیم صهیونیستی یک‌صدا شده‌اند.

به گزارش پایداری ملی و به نقل از حوزه، حجت‌الاسلام‌ و المسلمین سید محمد مهدی حسینی همدانی، روز گذشته در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه پنجم آبان ماه در مصلای بزرگ امام خمینی رحمه‌الله علیه کرج با تأکید بر اینکه متقین اهل فریب و فریب‌کاری نیستند، مگر مواردی را که شرع اجازه داده است مثل حیله جنگی، بیان داشت: امیرالمؤمنین علیه‌السلام در حکمت ۲۵۱ از حکم نهج‌البلاغه فرمودند: ««الْوَفَاءُ لِأَهْلِ الْغَدْرِ غَدْرٌ عِنْدَ اللَّهِ وَ الْغَدْرُ بِأَهْلِ الْغَدْرِ وَفَاءٌ عِنْدَ اللَّهِ». وفاداری نسبت به فریب‌کاران، خود نوعی فریب‌کاری در پیشگاه خداست؛ و فریب‌کاری نسبت به ‌فریب‌کاران، وفاداری در پیشگاه خداست».

یهود از اول کارشان عهدشکنی و برخلاف پیمان عمل کردن بود

وی در ادامه با تأکید بر اینکه این بیان حضرت تذکر به این نکته است که وفاداری به پیمان تا وقتی است که طرف مقابل فریب‌کاری نکند، اظهار داشت: یهود از اول کارشان عهدشکنی و برخلاف پیمان عمل کردن بود. یهود بنی قینقاع با رسول خدا عهدی بستند و بعد تصمیم بر پیمان‌شکنی داشتند که خداوند، حضرت را با خبر کرد و دستور داد تا با آنان بجنگد و به خاطر پیمان‌شکنی‌شان آنان را مجازات کند، چون وفاداری به آنان، بی‏وفایی به پیمان با خدا بود.

هفته «آرمان روحالله»

امام‌جمعه کرج در بخش دیگری عنوان کرد: سال‌های قبل، از ۸ آبان روز شهادت شهید فهمیده تا ۱۳ آبان که سالگشت شهادت دانش آموزان بود را هفته نوجوان و روز بسیج دانش‌آموزی نام‌گذاری کردند، اما دو روز دیگر که هرکدام حادثه دل‌خراش و تلخی در آن اتفاق افتاد به این ایام اضافه شد؛ ۶ آبان شکنجه و شهادت مظلومانه آرمان علی وردی و ۱۲ آبان شهادت به روش قتل صبر ‌که عده‌ای دور کسی را بگیرند و هر کس با حربه‌ای بزند تا او را به شهادت برساند شهید روح‌الله عجمیان است؛ که دوستان فرهنگی استان نام هفته «آرمان روح‌الله» را اضافه کردند و برای روزهای ۶ تا ۱۳ آبان برنامه دارند.

۳۶ هزار شهید دانش‌آموز، گواه فهم دقیق و مسئولیت‌پذیری نوجوانان را نشان میدهد

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسینی همدانی در ادامه افزود: این روزها و شهادت‌ها هرکدام پیام خاص خود را دارد و نشان می‌دهد که نوجوان و جوان پرورش‌یافته در دل انقلاب، در زمان، وظیفه‌اش را به‌خوبی انجام می‌دهد؛ یعنی در برهه انقلاب اسلامی تا پیروزی در عرصه حاضر بوده و شهید داده و ۱۳ آبان خلق کرده و بعد از پیروزی و فعالیت برای تثبیت و دفاع از ارزش‌های انقلاب حاضر بوده و در دفاع مقدس شرکت کرده و حماسه آفریده، شهید پناهی‌ها و فهمیده‌ها و محمدی‌ها که ۳۶۰۰۰ شهید دانش‌آموز، گواه فهم دقیق و مسئولیت‌پذیری نوجوانان را نشان می‌دهد.

نوجوان و جوان پرورش‌یافته در دل انقلاب اگر جایی برای نجات کسی باید از جان مایه میگذاشته دریغ نکرده است

وی در ادامه تصریح کرد: این نوجوانان و جوانان در ادامه حرکت انقلابی و جهادی در عرصه‌های خدمت‌رسانی در قالب بسیج سازندگی و گروه‌های جهادی و در کمک به سیل‌زدگان و زلزله‌زدگان حاضر بوده و اگر جایی برای نجات کسی باید از جان مایه می‌گذاشته دریغ نکرده مثل علی لندی نوجوان اهل ایذه که خودش را فدا کرد تا آن خانم را نجات دهد و در زمان دفاع از حریم حرم مدافع حرم شده و شهید داده مثل حججی و در دفاع از احکام الهی و ناموس شهید داده مثل خلیلی و الداغی و برای حفظ امنیت هم حاضر بوده و شهید داده است.

جامعه پردازی بدون وجود نوجوان و جوان مؤمن تراز مشکل خواهد بود

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز با تأکید بر اینکه این حرکت عظیم در گام دوم انقلاب که برای تمدن سازی باید جامعه پردازی کرد از اهمیت ویژه برخوردار است چون جامعه پردازی بدون وجود نوجوان و جوان مؤمن تراز مشکل خواهد بود، گفت: باید به این نسل بیش‌ازپیش توجه کرد و نگذاشت هویتش را از او بگیرند.

دشمنان تلاش میکنند تا ایمان، امید و هویت نوجوان ما را بگیرند

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسینی همدانی بابیان اینکه نوجوانان کشور ما ذخیره‌های ارزشمندی هستند که دشمنان تلاش می‌کنند تا ایمان و امید و هویت نوجوان ما را بگیرند و با زمین‌گیر کردن آنان، چرخ‌های پیشرفت کشور را از کار بیندازند، اذعان داشت: لذا سرمایه‌گذاری فراوانی برای جذب و تأثیرگذاری بر فکر و عقیده آنان دارند تا امثال آن‌ها تکرار نشوند و فکر می‌کنند موفق شده‌اند؛ اما وقتی جریانی خاص به وجود می‌آید و سیل و خروش نوجوانان و بعد حمایت و سخنان آنان در دفاع از ارزش‌های الهی را می‌شنوند و می‌بینند، می‌فهمند هرچه رشته بودند پنبه شده تا مدت‌ها به محاق می‌روند؛ تا طرح جدیدی بریزند و نقشه جدیدی بکشند.

نوجوانان تا امروز دشمنان را مأیوس کردهاند و در آینده هم این‌گونه خواهد بود

وی در ادامه با تأکید بر اینکه خود نوجوانان و دانش آموزان با هوشمندی تا امروز دشمنان را مأیوس کرده‌اند و در آینده هم به فضل خدای تعالی این‌گونه خواهد بود، گفت: حضرت آقا در بیانی خطاب به نوجوانان فرمودند: «شما نوجوانان می‌توانید بر ترفند دشمن فائق بیایید و از سختی‌ها و موانع عبور کنید و این کشور را برسانید به آن نقطه‌ای که مطلوبِ آرمان‌های اسلامی و انقلابِ اسلامی است و این ان‌شاءالله اتّفاق خواهد افتاد به کوری چشم دشمن. نوجوان‌های عزیز، بچه‌های عزیز من! شماها و نسل شما همان نسلی هستید که این کشور را ان‌شاءالله به اوج خواهید رساند». این نظر حضرت آقا درست و می‌بینیم که دارد انجام می‌شود.

صهیونیستهای پلید فرعون صفت، کودک کشی میکنند تا شاید ریشه این نسل کنده شود / غافل از رویشهای جدید و محکم‌تری هستند که آنان را نابود خواهد کرد

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان البرز در ادامه خاطرنشان ساخت: چقدر صهیونیست‌های پلید و کودک کش تلاش می‌کنند که تفکر شهدای نوجوان ما توسعه پیدا نکند. فکری که می‌فهمد وظیفه‌اش الآن چیست و اقدام می‌کند. فرعون صفت، کودک کشی می‌کنند تا شاید ریشه این نسل کنده شود اما غافل از رویش‌های جدید و محکم‌تری هستند که آنان را نابود خواهد کرد.

احمد قیصر، نوجوانی که الگویی از ایران گرفته بود

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسینی همدانی بابیان اینکه رژیم جعلی صهیونیستی از سال ۱۹۷۸ یعنی ۱۳۵۷ جنوب لبنان را اشغال کرد، گفت: ۳۰ هزار تفنگدار اسرائیلی با هواپیماهای جنگنده و ناوچه‌های دریایی و صدها تانک و نفربر و همکاری مزدوران داخلی در لبنان مستقر شدند؛ و چندین سال در لبنان، به کشتار بی‌گناهان، تخریب منازل، کوچ دادن غیرنظامیان و بمباران روستاها پرداختند و در سال ۱۹۸۲ یعنی ۱۳۶۱ بیروت پایتخت لبنان را در عرض ۳ روز به اشغال درآوردند و صدها پایگاه نظامی در لبنان مستقر کردند و هر جا اراده می‌کردند، افراد را می‌دزدیدند و می‌کشتند و هیچ‌کس جلودار آن‌ها نبود.

وی در ادامه تصریح کرد: ناامیدی تمام لبنان را گرفته بود و آینده برای آنان کاملاً تیره بود و خود را فلسطین دوم می‌دیدند که جوانی شیعه ۱۸ ساله‌ لبنانی به نام احمد قیصر به همراه دو تن از دوستانش اولین عملیات شهادت‌طلبانه حزب‌الله را انجام داد. با ماشینی پر از مواد منفجره به ساختمان ۸ طبقه مقر صهیونیست‌ها در صور حمله کرد و ۱۴۱ افسر و سرباز اسرائیلی را به هلاکت رساند. اسرائیل شوکه شد و در بهت فرورفت. آن روز را روز شهید نامیدند و سید حسن گفت این عملیات اشغالگران رژیم صهیونیستی را بر روی ریل شکست قرار داد و در ادامه این حملات شهادت‌طلبانه و چریکی، اشغالگران صهیونیست پس از ۱۸ سال لبنان را در سال ۲۰۰۰ یعنی سال ۷۹ درحالی‌که از ترس، اجاق‌گازهای خود را روشن گذاشته بودند، از لبنان فرار کردند و لبنان آزاد شد. این نوجوان شد الگویی که از ایران گرفته بود.

غزه یک‌تنه روی پای خود ایستاده و مظلومانه مقاومت میکند

خطیب نماز جمعه کرج در ادامه بابیان اینکه همین راه ادامه دارد، گفت: ۲۰ روز از طوفان الاقصی با بیش از ۷ هزار شهید می‌گذرد و همچنان غزه، مقاوم و استوار و با توکل بر خدای تعالی و انجام دستورات قرآنی با امید به آینده بدون صهیونیست‌ها، یک‌تنه روی پای خود ایستاده و مظلومانه مقاومت می‌کند و چهره پلید غاصبان و مقصران اصلی همه این جنایات را به جهان نشان می‌دهد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسینی همدانی در ادامه یادآور شد: بخش عمده موفقیت‌های این روزهای غزه و فلسطین مربوط می‌شود به باوری که حماس از محور مقاومت پیدا کرد که حمایت ایران و سوریه و لبنان تکلیفی بوده و در آن منفعت‌طلبی ندارند لذا از دوستی با اعراب سازش‌کار منطقه دست کشیدند و با محور مقاومت هم‌پیمان و هم جبهه شدند و در جریان طوفان الاقصی هم بیشترین حمایت و کمک را محور مقاومت کرده است و البته غربی‌ها تلاش می‌کنند تا از اتفاقات پیش‌آمده به نفع خودشان استفاده کنند و رژیم غاصب بااینکه مدیریت جنگی با آمریکاست هم می‌خواهد هر جور شده پای آمریکا را در منطقه جنگی باز کند و او را مستقیماً به میدان بیاورد.

کشورهای خط مقاومت باهم علیه رژیم صهیونیستی یک‌صدا شدهاند / امروز شعار همه مردم آزاده دنیا مرگ بر اسرائیل است

وی در ادامه خاطرنشان ساخت: به فضل خدا کشورهای خط مقاومت باهم علیه رژیم صهیونیستی یک‌صدا شده‌اند. بلکه بالاتر همه مردم جهان با قومیت‌های مختلف و مذهب‌های گوناگون با فلسطینیان همراه شده و هم دردی می‌کنند. ولو دولت‌هایشان ممانعت می‌کنند، امروز شعار همه مردم آزاده دنیا مرگ بر اسرائیل است.

متأسفانه دولتها و سازمانها هنوز در خوابند یا دوست دارند که خواب باشند

نماینده رهبر معظم انقلاب اسلامی در استان البرز افزود: همان‌طور که آقا فرمودند: وجدان بشریت در مسئله فلسطین تکانی خورده است و بیدار شده است که منشأ این بیداری انقلاب اسلامی است؛ ولی متأسفانه دولت‌ها و سازمان‌ها هنوز در خوابند یا دوست دارند که خواب باشند. غیر از ایران که دولت و ملت باهم هستند، هنوز هم ملت‌های جهان بخصوص مسلمین از دولت‌هایشان در حمایت از فلسطین جلو هستند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسینی همدانی در ادامه افزود: در داخل به تعدادی بچه مزلف بی بوته که تمام همّ آن‌ها در چریدن در دنیا خلاصه می‌شود نگاه نکنید که شعارهایی می‌دهند که به همان چیزی هم که می‌گویند اعتقاد ندارند؛ و الا برای اعتلای ایران قدم مثبتی برمی‌داشتند و جانی می‌دادند. مگر نمی‌گویند جانم فدای ایران! یک جانی بدهند لااقل.

طوفان الاقصی ساختار اقتصادی صهیونیستها را متلاشی کرده است

وی بابیان اینکه با طوفانی که در غزه برپا شد فقط به حوزه امنیت و دفاعی رژیم منحوس خسارت وارد نشد بلکه همان‌طور که آقا فرمودند همه‌چیز خود را از دست دادند، گفت: این طوفان ساختار اقتصادی صهیونیست‌ها را متلاشی کرده است و هرروز که طول بکشد آنکه بیشترین ضرر را می‌کند رژیم جعلی است.

رژیمی که روزی به‌عنوان نماد قدرت، مطرح بود امروز توان ایستادن در مقابل یک گروه از گروههای فلسطینی را هم ندارد

رئیس ستاد امربه‌معروف و نهی از منکر استان البرز بابیان اینکه از ویژگی‌های مهم این طوفان این است که خود مردم فلسطین برای احقاق حق خود با اتحاد کامل و منسجم با فراهم کردن عده و عده و توکل به خدای تعالی به میدان آمده‌اند، گفت: بدبختی اسرائیلی‌ها وقتی تکمیل می‌شود که کرانه باختری جدی‌تر وارد عرصه جنگ شود و تمرکز رژیم صهیونیستی را از بین ببرند. رژیمی که روزی به‌عنوان نماد قدرت، مطرح بود امروز توان ایستادن در مقابل یک گروه از گروه‌های فلسطینی را هم ندارد.

روز پیروزی نزدیک است

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسینی همدانی در ادامه افزود: یمن هم آرام‌آرام وارد عرصه می‌شود و از شمال فلسطین هم لبنان با موشک‌های نقطه زن خود آماده است تا نفس کودک کشان ببرند و انتقام خون‌های ریخته شده گرفته شود. روز پیروزی نزدیک است. ان‌شاءالله.

اگر عزم و همتی در کار باشد پرچم ایران در این میادین همیشه بالاست

وی در بخش دیگری بیان داشت: این چند روز ورزش‌کاران عزیزمان که به ورزش‌های پاراآسیائی هانگژو رفته‌اند افتخاراتی کسب کرده‌اند که به همه آنان تبریک عرض می‌کنم بعضی‌ها هم البرزی بودند؛ و نشان می‌دهد که اگر عزم و همتی در کار باشد پرچم ایران در این میادین همیشه بالاست.

ضربهای مهلک به پیکره مستکبرینی که تلاش دارند ایران نتواند حرکتی در زمینه نظامی داشته باشد

امام‌جمعه کرج در بخش دیگری بابیان اینکه در خبرها ۲۶ مهر پایان تحریم‌ تسلیحاتی و موشکی و بعضی افراد سازمان ملل اعلام شد؛ و ایران می‌تواند بدون محدودیت با کشورهای دیگر خریدوفروش ادوات نظامی داشته باشد و این یعنی ضربه‌ای مهلک به پیکره مستکبرینی که تلاش دارند ایران نتواند حرکتی در این زمینه‌ها داشته باشد، گفت: برای اینکه بتوانند از رژیم صهیونیستی دفاع کنند به جامعه جهانی القاء می‌کنند اگر ایران دسترسی به سلاح داشته باشد بی‌ثباتی جهانی به وجود می‌آید درحالی‌که تمام دنیا را همین‌ها به‌هم‌ریخته‌اند و کشورها را به جان هم انداخته‌اند.

ما تهدیدیم برای اسرائیل

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسینی همدانی در ادامه افزود: وزیر خارجه آمریکا گفته بود: «موشک‌های ایران تهدیدی برای اسرائیل و کشورهای عربی خلیج‌فارس هستند». مزخرف میگویند؛ یعنی خودشان دارند اقرار می‌کنند که تهدید برای اسرائیل است. مکرر گفته‌شده رهبر معظم انقلاب و مسئولین کشور گفته‌اند که ما تهدیدیم برای اسرائیل. در جهان و بخصوص در منطقه، ام‌الفساد آمریکاست و ما مرگ او را از خدای تعالی طلب می‌کنیم.

مظلوم میماند و ظالم قطعاً رفتنی است

وی در ادامه یادآور شد: چه کسی امروز برای این نسل‌کشی آشکار و جنایات هولناکی که وهن بشریت است را می‌بیند و حمایت می‌کند و سلاح بیشتر می‌دهد برای کشتار بیشتر؟ غیر از آمریکاست؟ آنچه مسلم است و سنت خدا هم بر آن استوار است این است که مظلوم می‌ماند و ظالم قطعاً رفتنی است.

دشمن دنیاطلب در مقابل مردمی که شهادت طلبند نمیتواند مقاومت کند

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز بابیان اینکه معلوم است که دشمن دنیاطلب در مقابل مردمی که شهادت طلبند نمی‌تواند مقاومت کند، گفت: دیدن صحنه‌هایی که از غزه می‌آید سخت است اما چون نتیجه‌ای مبارک دارد باید گفت و ما رایت الا جمیلا. بعضی مواظب تحلیل‌هایی که می‌کنند باشند. قطعاً این مبارزه با تدبیر و برنامه‌ریزی دقیق شروع‌شده و با برنامه، مرحله‌به‌مرحله تا حصول نتیجه نهائی ادامه خواهد داشت. ان‌شاءالله.

باید همه به ورزش اهمیت دهیم

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسینی همدانی در بخش دیگری بابیان اینکه باید همه به ورزش اهمیت بدهیم و با فراهم کردن امکانات ورزشی مناسب برای عموم شهروندان و توسعه گفتمان ورزش همگانی، به شادابی و نشاط جامعه، بیشتر شدن سلامتی و از بین رفتن بخشی از بیماری‌ها کمک کنیم، گفت: نقش تبلیغات بخصوص صداوسیما در اینجا معلوم است. ما توان اینکه در ورزش قهرمانی موفقیت‌های چشمگیر داشته باشیم را داریم اما با بعضی موانع مواجه هستیم که با کمی همت مسئولین و مردم نتایج خوب به دست خواهد آمد.

تشویق واقفین به وقف اماکن ورزشی خیلی کار خداپسندانه و اثرگذاری است

وی در ادامه تأکید کرد: لازم است در امر ورزش چون منابع دولتی محدود است، خیرین جدی‌تر وارد عرصه شوند و در مناطق محروم اماکن ورزشی را ایجاد و یا توسعه دهند و البته تشویق واقفین به وقف اماکن ورزشی خیلی کار خداپسندانه و اثرگذاری است.

سازمان امور مالیاتی برای تشویق خیرین و واقفینی که سرانه ورزشی را زیاد میکنند مساعدت مالیاتی داشته باشد

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان البرز بابیان اینکه حتماً استعدادها شناسایی و بر روی آنان سرمایه‌گذاری ویژه شود، گفت: سازمان امور مالیاتی برای تشویق خیرین و واقفینی که سرانه ورزشی را زیاد می‌کنند مساعدت مالیاتی داشته باشد؛ مثلاً می‌توانند اگر کسی آمد آنجا کمک کرد، مالیاتش را کم کنند و تخفیف بدهند. به هر جهت ما احتیاج به این زیرساخت‌های ورزشی در کشور و استان داریم. ان‌شاءالله انجام شود.

امنیت در ایران اسلامی مردم پایه است

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسینی همدانی در بخش دیگری بابیان اینکه ۸ آبان روز پدافند غیرعامل است، گفت: در سال ۸۲ به‌فرمان حضرت آقا این سازمان تشکیل شد و مأموریتش دفاع بدون اسلحه از مردم و حفاظت از زیرساخت‌های حیاتی و ایجاد لایه‌های دفاعی در برابر انواع تهدیدات است. البته امنیت در ایران اسلامی مردم پایه است، پس پایدار است و شهادت مدار است، پس مقدس است و در هیچ کجای دنیا امنیت این‌گونه نیست. تلاش همه‌جانبه و گسترده دشمنان به سرکردگی شیطان بزرگ برای ناامنی ایران تا امروز به فضل الهی و دعاهای امام عصر ارواحنا فداه بی‌اثر بوده است و ما تا تکیه و توکل بر خدا داریم و بصیرت و هوشیاری و ولایتمداری خود را حفظ کنیم، امنیت برقرار است و آسیبی به کشور نمی‌رسد. ان‌شاءالله.

مشارکت حداکثری برای امنیت ملی بسیار مهم است

وی در بخش پایانی بیانات خود با اشاره به انتخابات در پایان سال جاری، گفت: آرام‌آرام به انتخابات مهم این دوره نزدیک می‌شویم؛ و تلاش همه باید این باشد تا چهار مؤلفه‌ای که حضرت آقا تأکید کردند محقق شود. مشارکت، امنیت، سلامت و رقابت؛ که از همه این‌ها مهم‌تر مسئله مشارکت در انتخابات است که باید به آن توجه بیشتری کنیم.

خطیب نماز جمعه کرج با تأکید بر اینکه مشارکت حداکثری برای امنیت ملی بسیار مهم است، گفت: برای مدیران، برنامه ریزان، مجریان، مشارکت اهمیت ویژه‌ای دارد؛ بنابراین همه دوستان باید تلاش کنند که مسیر مشارکت حداکثری تقویت شود. هر کس به‌اندازه خودش در هرجایی که قرارگرفته با هر مسئولیتی که بر عهده‌اش است باید تلاش کند مشارکت بالا بیاید.

هر کاری که مشارکت مردم را به خطر می‌اندازد جلویش باید گرفته شود

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسینی همدانی در خاتمه اذعان داشت: من در نوبت دیگری مفصل راجع به مشارکت عرض کردم. بازهم مطالبی را در آینده به فضل خدای تعالی و توفیق الهی و قید حیات خدمت شما عرض خواهم کرد. این نوبت می‌خواهم تذکری را بدهم و آن این است؛ هر کاری که مشارکت مردم را به خطر می‌اندازد جلویش باید گرفته شود. امکان دارد بعضی وقت‌ها در چینش افراد در بعضی از جاها این مشارکت به خطر بیفتد که جلوی این کار باید گرفته شود. تقوا و حقوق الناس را به‌دقت رعایت کنید. سربسته نکته‌ای را عرض کردم. اگر لازم شد در نوبت دیگر شفاف‌تر بیان خواهم کرد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر