۰۶ آبان ۱۴۰۲ - ۰۷:۴۵
کد خبر: ۷۳۶۵۴
امام جمعه قصرشیرین:
امام جمعه قصرشیرین گفت: از برکات حماسه الهی طوفان الاقصی، ایجاد وفاق حداکثری در ۲ شعاع منطقه‌ای و جهانی در حمایت از آرمان فلسطین و تنفر عمومی از رژیم نسل‌کش اسراییل است که این واقعه می‌تواند رویدادی وحدت‌آفرین برای تحقق وحدت کلمه و اتحاد ملی باشد.

به گزارش پایداری ملی و به نقل از ایرنا، حجت الاسلام «صادق صالحی» در خطبه های نماز جمعه این هفته قصرشیرین با محکوم کردن جنایت های رژیم کودک کش اسرائیل، افزود: هنر روایت حماسه طوفان الاقصی چهار راهبرد اصلی و محوری دارد که راهبرد اول روایت، راهبری و مدیریت صحیح و هوشمندانه شور اسرائیل‌ستیزی و احساسات حمایت از فلسطین در مردم و پرهیز از مواضع شاذ یا بهانه‌ساز برای دشمنان است.

وی راهبرد دوم روایت حماسه طوفان الاقصی را معرفی آمریکا به عنوان مقصر اصلی در جنایات صهیونیست‌ها و این‌که این شیطان بزرگ و طاغوت اعظم است که با تنفس مصنوعی، تلاش مذبوحانه در جهت نجات رژیم متلاشی صهیونیستی از نابودی کامل دارد بیان کرد و گفت: همه فریادها را باید بر سر آمریکا کشید.

خطیب جمعه قصرشیرین راهبرد سوم را معرفی دستاوردهای عظیم و مبارک حماسه طوفان الأقصی در ابعاد مختلف سیاسی و گفتمانی برای فلسطین و امت اسلامی و هم‌چنین ضربات سهمگین و غیرقابل ترمیم این نبرد برای اسرائیل، غرب و در رأس همه آمریکای جهانخوار بیان کرد.

حجت الاسلام صالحی ادامه داد: راهبرد چهارم روایت تشویق و ترغیب به هم‌صدایی داخلی و آوردن همه جناح‌ها و احزاب پای حمایت از فلسطین و محکوم‌کردن رژیم جنایتکار صهیونیستی است.

وی اضافه کرد: طوفان الاقصی گویا، تندبادی ویرانگر را در سازه‌های ذهنیتی و نظامات غرب در انداخته است، امروزه و درحالی که رژیم جعلی در صدد بود روز دوم عملیات، حمله زمینی را آغاز کند اما اکنون و پس از ۱۸روز هنوز در تحیر و تردید است، این تردید نه فقط تحیر دولت غاصب که تحیر و تردید آمریکا و غرب است و ‌با این همه، غرب در صدد است به نوعی این عملیات را به نفع خود تمام کند و این آرزویی است که هرگز محقق نشده و نخواهد شد.

وی گفت: آمریکا و اروپا در مخمصه‌ای سخت گرفتار آمده‌اند و گویا نظم جدیدی به نام مقاومت درحال شکل‌گیری است و رژیم صهیونیستی به هر صورت سعی دارد تا کشورهای غربی به‌ویژه آمریکا را برای بقای خود به جنگ منطقه‌ای بکشاند.

حجت الاسلام صالحی اظهار کرد: طولانی‌تر شدن نبرد طوفان الاقصی و فرسایشی‌شدن آن به نفع رژیم صهیونیستی نیست و در مقابل مردم فلسطین با همه سختی‌ها و رنجها، چیزی برای از دست دادن ندارند، آنها برای یک جنگ عزتمندانه آماده‌اند و این اولین‌بار است که از درون سرزمین‌های اشغالی خودِ مردم فلسطین برای احقاق حق مسلم خود این چنین متحد و یکپارچه و مسلح به سلاح ایمان و ایثار با برخورداری از تجهیزات مناسب به میدان آمده‌اند.

وی گفت: مقاومت فلسطین؛ امتداد مقاومت ایران اسلامی است چون اندیشه مقاومت، با ظلم مقابله کردن، از مظلوم دفاع کردن، با ظالم همکاری نکردن و کنار نیامدن، چیزی است که از متن دین گرفته شده است.

وی در ادامه با اشاره به هشتم آبان روز پدافند غیرعامل که در سال ۱۳۸۲ بر اساس فرمان مقام معظم رهبری تشکیل شد، مأموریت آن را به طور کلی عبارت از مجموعه اقداماتی که بدون بکارگیری سلاح و تجهیزات نظامی باعث کاهش آسیب‌پذیری، افزایش پایداری ملی، تسهیل مدیریت بحران، تداوم کارکرد فعالیت‌های ضروری و تولید بازدارندگی دفاعی در برابر تهدیدات و اقدامات نظامی دشمن می شود، بیان کرد.

خطیب جمعه قصرشیرین اظهار کرد: سازمان پدافند غیرعامل اگرچه زیر مجموعه ستاد کل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران تعریف می‌شود ولی حوزه عملکرد آن فراگیر و همه دستگاه‌های اجرایی، نهادها و سازمان‌های عمومی و غیردولتی و همچنین زیرساخت‌های کشور را در برمی‌گیرد و یکی از ارکان منظومه‌های دفاعی در ایران با استفاده از توان نخبگان و دانشمندان جوان ایرانی است.

وی اضافه کرد: سازمان پدافند غیرعامل توانسه باوجود تحریم‌های متعدد در عرصه‌های مختلف توان و ظرفیت کشور در برابر تهدیدات و آسیب‌پذیری‌ها را به نحوی افزایش دهد که در بسیاری از موارد اثر تهدید بر دارایی‌ها و سرمایه‌های کشور صفر گردد.

حجت الاسلام صالحی در ادامه با اشاره به عطر شهادت در بوستان انقلاب به مناسبت سالگرد شهادت آرمان علی‌وردی(۶آبان) و روح‌الله عجمیان(۱۲ آبان)؛ گفت: عامل بقای ایران اسلامی این است که دارای متنوع‌ترین گنجینه از شهدای سرافراز، شهدای انقلاب اسلامی، دفاع مقدس، مدافع حرم، امر به معروف و نهی از منکر، عفاف و حجاب، غیرت، سلامت، دانشمند و شهدای مدافع امنیت است.

وی گفت: رهبر معظم انقلاب در بیانیه گام دوم که سرشت و سرگذشت و سرنوشت‌نامه انقلاب و نظام اسلامی است، در جمله‌ای چنین مرقوم کردند: «استقلال و آزادی کنونی ایران اسلامی، دستاورد، بلکه خون‌آوردِ صدها هزار انسان والا و شجاع و فداکار است.».

قصرشیرین در غرب کرمانشاه بیش از ۲۷ هزار نفر جمعیت و ۱۸۶ کیلومتر مرز با عراق دارد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر