۰۶ آبان ۱۴۰۲ - ۰۷:۳۶
کد خبر: ۷۳۶۵۳
امام‌جمعه گچساران گفت: جنایات صهیونیست‌ها هر انسان آزاده‌ای در جهان را متأثر خواهد کرد صهیونیست‌ها می‌خواهند از مسلمانان انتقام بگیرند.

به گزارش پایداری ملی و به نقل از فارس، حجت‌الاسلام سید عنایت هاشمی منش، امام‌ جمعه گچساران ظهر امروز در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته ضمن دعوت نمازگزاران به رعایت تقوای الهی با اشاره به مناسبت‌های این هفته گفت: امام علی علیه‌السلام در خصوص تقوا می‌فرمایند که اگر کسی اهل تقوا شد این انسان پشیمان نمی‌شود و اگر کسی اهل تقوا شد این انسان حسن عاقبت و عزت در دنیا و آخرت به او می‌رسد.

وی افزود: موفقیت و عظمت انسان در گرو خداترسی است و هر چه باور انسان به خداوند وسیع و تقویت شود به همان میزان گناه و معصیت از وجود انسان دور می‌شود، پس لازم است برای رسیدن به سعادت دنیا و آخرت مسئله تقوا را در تمام لحظات زندگی‌مان رعایت کنیم.

امام‌جمعه گچساران گفت: دوشنبه هشتم آبان ماه سالروز شهادت دانش‌آموز 13 ساله، شهید محمدحسین فهمیده است، شهیدی که امام (ره) به ایشان لقب رهبر را عنایت کردند و این روز به‌عنوان روز نوجوان و هفته به‌عنوان هفته بسیج دانش‌آموزی نام‌گذاری شده است که به ارواح طیبه همه شهدا به‌ویژه شهدای دانش‌آموز درود می‌فرستیم.

حجت‌الاسلام هاشمی منش تصریح کرد: هفته بسیج دانش‌آموزی فرصتی است برای تجدید میثاق با آرمان‌های 36 هزار شهید دانش‌آموز است. دانش‌آموزان در مکتب روح‌الله و در مدرسه شهادت جانانه مشق عشق نوشتند و مسیر و مسلک ملکوتیان را یک‌شبه درنوردیدند. 36 هزار شهید دانش‌آموزی که عظیم‌ترین پشتوانه برای توسعه معرفت و معنویت در جامعه اسلامی به شمار می‌روند.

خطیب جمعه گچساران در ادامه اظهار کرد: شهدا بهترین الگو برای نسل جوان و نوجوان جامعه هستند، شهدایی که در دفاع از خاک و دفاع از ارزش‌های اسلامی جان‌فشانی کردند و انقلاب اسلامی با اعتماد کامل حضرت امام (ره) به بلوغ و نبوغ فکری و سیاسی و توانایی جوانان و نوجوانان شکل گرفت و همین عزیزان بودند که انقلاب را در بهمن 57 به پیروزی رساندند.

وی افزود: در دوران دفاع مقدس هم همین نوجوانان و جوانان بودند که حماسه‌ها خلق کردند و امروز جامعه دانش‌آموزی ما در برابر تهدیدات و ناملایمات همواره در خط مقدم هستند و لرزه بر اندام دشمن انداخته‌اند و هرجایی که دشمن دست به فتنه زده است توسط همین دانش‌آموزان و جوانان جامعه با شکست مواجه شده‌اند.

امام‌جمعه گچساران بیان کرد: امروز دشمنان برای جنگ با جوانان و آینده‌سازان این مملکت تمام تجهیزات نرم خود را بکار گرفته‌اند و یاس و ناامیدی را در میان جوانان ما رواج می‌دهند، جوانان مملکت را مشغول حاشیه‌ها می‌کنند و از نام شهید فهمیده‌ها دور می‌کنند.

حجت‌الاسلام هاشمی منش ادامه داد: امروز دشمن از نام شهید فهمیده هراس دارد و استکبار جهانی می‌داند که جوانان امروز ایران اسلامی الگویی همچون شهید فهمیده‌ها در دفاع از انقلاب و ولایت دارند.

خطیب جمعه گچساران در ادامه خاطرنشان کرد: امروز هم جوانان فلسطینی با الگو گیری از شهید فهمیده به مقابله با رژیم صهیونیستی پرداخته‌اند و همین جوانان فلسطینی با عملیات طوفان الاقصی لرزه بر اندام دشمنان انداخته‌اند و تمام دستگاه‌ها و سامانه‌های اطلاعاتی و امنیتی آن‌ها را از کار انداختند و رژم صهیونیستی را تحقیر کردند.

وی افزود: امروز رژیم صهیونیستی هولوکاست کودک کشی و نسل‌کشی به راه انداخته‌اند تا بگویند این جنگ به نفع آن‌ها تمام‌شده است آرزویی که به حول و قوه الهی محقق نخواهد شد. امروز ملت‌های آزاده دنیا می‌دانند که امریکا و اروپا متهم ردیف اول در جنایات صهیونیست‌ها در غزه هستند و رژیم اشغالگر قدس در حمله به بیمارستان‌ها و اماکن غیرنظامی فرماندهی می‌کنند.

امام‌جمعه گچساران گفت: این جنایات هر انسان آزاده‌ای در جهان را متأثر خواهد کرد صهیونیست‌ها می‌خواهند از مسلمانان انتقام بگیرند و مسلمانان شهر غزه را خالی کنند اما غزه ادامه خواهد داد چراکه تا استکبار وجود دارد مقاومت هم ادامه خواهد داشت.

حجت‌الاسلام هاشمی منش تصریح کرد: حقوق بشری که جوامع غرب دنبال می‌کند حقوق بشر انسانی نیست چراکه خود حیوان هستند و حیوان‌صفت عمل می‌کنند. دشمنان بدانند اندیشه مقاومت و دفاع از مظلوم و مبارزه با ظالم از متن دین اسلام گرفته‌شده است و مسیر مقاومت تا نابودی کامل این غده سرطانی یعنی اسرائیل ادامه خواهد داشت.

خطیب جمعه گچساران در ادامه اظهار کرد: دوشنبه هشتم آبان ماه‌روز پدافند غیرعامل نیز نام‌گذاری شده است و پدافند غیرعامل یعنی دفاع هنرمندانه بدون سلاح است یعنی تقویت و صیانت از زیرساخت‌ها حیاتی در مقابل تهدیدات دشمن که در سال 82 بر اساس فرمان رهبر معظم انقلاب شکل گرفت.

وی افزود: نقش‌آفرینی سازمان پدافند غیرعامل در ارتقای پایداری و امنیت ملی و بازدارندگی کشور در برابر تهدیدات بر هیچ‌کسی پوشیده نیست و این سازمان توانسته است در برابر تهدیدات موفق و پیروز و سربلند بیرون بیاید به‌طوری‌که دشمنان این نهاد را در لیست تحریم‌های سنگین قرار داده‌اند اما بااین‌وجود بنیه دفاعی کشورمان

به‌عنوان یک الگو و نماد است و دشمن را به عقب‌نشینی وادار کرده است.

امام‌جمعه گچساران بیان کرد: علی‌رغم تحریم‌های شدید، امروز جمهوری اسلامی موشک‌های بالستیک دارد و ظرف کمتر از چند دقیقه به نقطه موردنظر می‌رسد و اما دشمنان جمهوری اسلامی بدانند دوران قلدری تمام‌شده است و اگر کسی بخواهد گوشه چشمی به این مملکت داشته باشد شکست خواهد خورد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر