۰۶ آبان ۱۴۰۲ - ۰۶:۴۶
کد خبر: ۷۳۶۴۶
امام جمعه دشتستان:
امام جمعه دشتستان گفت: دستاورد رژیم صهیونیستی فقط موج نفرت جهانی علیه این رژیم و حمایت مردمی در جهان از فلسطینیان بوده است.

به گزارش پایداری ملی و به نقل از مهر، حجت‌الاسلام حسن مصلح در خطبه‌های نماز جمعه برازجان اظهار داشت: اجتناب از دوستان نا اهل از مقدمات تزکیه است و در روایات اسلامی به شدت از دوستی با رفقای جاهل و بی خرد نهی شده است.

امام جمعه دشتستان با تسلیت رحلت حضرت معصومه سلام الله علیها اضافه کرد: امام صادق (ع) فرمودند: «آگاه باشید بهشت هشت در دارد که سه در آن به سوی قم است. بانویی از فرزندان من در آنجا وفات می‌کند که نامش فاطمه دختر موسی (ع) است. همه شیعیان ما به شفاعت او وارد بهشت می شوند».

وی ادامه داد: حضرت معصومه (س) از لحاظ علمی و حدیثی مثل مادرشان حضرت زهرا (س) عالمه و محدثه بودند و همانگونه که حضرت فاطمه (س) با استدلال‌های متین و استوار، حقانیت ولایت امام علی (ع) را تبیین می‌کردند، حضرت فاطمه معصومه (س) نیز چنین بودند.

حجت‌الاسلام مصلح با اشاره به روز نوجوان و بسیج دانش آموزی افزود: در ابتدای جنگ و در کمتر از چهل روز از آغاز آن در ۸ آبان ۱۳۵۹ محمدحسین فهمیده، نوجوان بسیجی پس از رشادت‌های فراوان به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

وی خاطرنشان کرد: نوجوانان و جوانان کشورمان در پیروزی انقلاب اسلامی و در طول هشت سال دفاع مقدس و بعد از آن رشادت‌ها و جانفشانی‌های بسیار از خود نشان داده‌اند و به همین جهت ارزش، اعتبار و جایگاه خاصی برای امامین انقلاب داشته و دارند.

امام جمعه دشتستان افزود: در سال ۹۷ که بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی از طرف رهبر معظم انقلاب اسلامی صادر شد، بیانیه‌ای که همه اقشار جامعه را دربرمی‌گرفت و برای همه افراد راهبردهایی را در نظر گرفته بود اما می‌توان گفت که به نوعی «نوجوانان و جوانان، طلایه داران گام دوم انقلاب» معرفی شدند و وظایف و دستورالعمل‌های بیشتری شامل حال آن‌ها می‌شد.

وی تاکید کرد: آینده‌سازان یک جامعه را نسل نو جامعه تشکیل می‌دهند و بدون استفاده از ظرفیت‌های آنان کشور راه پیشرفت را طی نخواهد کرد.

مصلح گفت: عامل بقای ایران اسلامی این است که این شیعه‌خانه اهل البیت علیهم السلام، دارای متنوع‌ترین گنجینه از شهدای سرافراز است، از شهدای انقلاب اسلامی و شهدای دفاع مقدس و شهدای مدافع حرم گرفته تا شهدای امر به معروف و نهی از منکر، شهدای عفاف و حجاب، شهدای غیرت، شهدای سلامت، شهدای دانشمند، شهدای مدافع امنیت و….

امام جمعه دشتستان افزود: رهبر معظم انقلاب در بیانیه گام دوم که سرشت و سرگذشت و سرنوشت‌نامه انقلاب و نظام اسلامی است، فرمودند: «استقلال و آزادی کنونی ایران اسلامی، دستاورد، بلکه خون‌آوردِ صدها هزار انسان والا و شجاع و فداکار است…». واژه خون‌آورد واقعاً همان وصف برازنده‌ای است که باید برای نعمت بی‌بدیل امنیت در جمهوری اسلامی به‌کار برد.

وی با اشاره به روز پدافند غیرعامل اضافه کرد: کاهش آسیب‌پذیری، افزایش پایداری ملی، تسهیل مدیریت بحران، تداوم کارکرد فعالیت‌های ضروری و تولید بازدارندگی دفاعی در برابر تهدیدات و اقدامات نظامی دشمن از مأموریت‌های پدافند غیرعامل است.

مصلح بیان کرد: سازمان پدافند غیرعامل اگرچه زیر مجموعه ستاد کل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران تعریف می‌شود ولی حوزه عملکرد آن فراگیر و همه دستگاه‌های اجرایی، نهادها و سازمان‌های عمومی و غیردولتی و همچنین زیرساخت‌های کشور را در برمی‌گیرد.

امام جمعه دشتستان با بیان اینکه حماس پیروز مقتدر میدان جنگ با رژیم صهیونیستی است گفت: هیمنه نظامی رژیم صهیونیستی به عنوان ارتش شکست ناپذیر و سیستم امنیتی نفوذ ناپذیر و مطلع از همه چیز و همه جا در مقابل یکی از گروه‌های مقاومت با کمترین امکانات و نیرو شکست.

وی با بیان اینکه دیوار الکترونیکی و پیشرفته بین غزه و مناطق اشغالی که چند میلیارد دلار برای استقرار آن هزینه شده بود با هک کامل دوربین‌ها و سنسورهای پیشرفته آن از کار افتاد ادامه داد: در عمر ۷۵ ساله رژیم صهیونیستی، در چند روز حدود پنج هزار نفر از نیروهای مقاومت در عمق چند ده کیلومتری مناطق اشغالی عملیات کردند و هنوز صهیونیست‌ها از این نفوذ بهت‌زده هستند و اطلاعی از کیفیت آن عملیات ندارند!!

مصلح گفت: در مقابل این دستاوردهای چشمگیر رژیم صهیونیستی فقط با بمباران اقدام به تخریب ده‌ها مسجد و بیمارستان و مدرسه و کلیسا و کشتار غیرنظامیان از حدود ۲۰۰۰ کودک، بیش از ۱۰۰۰ زن و قریب ۲۰۰ کهنسال کرده است!!

وی اظهار داشت: دستاورد رژیم صهیونیستی فقط موج نفرت جهانی علیه این رژیم و حمایت مردمی در جهان از فلسطینیان بوده که باز هم موید پیروزی قاطع حماس و مقاومت پیروز در این میدان بوده است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر