۰۵ آبان ۱۴۰۲ - ۲۲:۵۸
کد خبر: ۷۳۶۴۵
رئیس جهاد کشاورزی لرستان:
رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان از اجرای مانور پدافند غیرعامل نظارت بر فروشندگان سموم نباتی در این سازمان خبر داد.

به گزارش پایداری ملی و به نقل از مهر، سید عماد شاهرخی روز پنج‌شنبه در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: دومین روز از هفته پدافند غیرعامل به نام پدافند زیستی و تاب‌آوری در برابر حملات زیستی نام‌گذاری شده است.

وی ادامه داد: لذا به همین منظور مانور پدافند غیرعامل در سازمان جهاد کشاورزی لرستان باهدف، شناسایی و توقیف آفت‌کش‌های قاچاق و تقلبی و جلوگیری از ورود این مواد شیمیایی به چرخه تولید برای حفاظت از بخش کشاورزی و حفظ سلامت و امنیت غذایی برگزار شد. برگزار شد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان، تصریح کرد: یکی از اهدافی که دشمن پیگیری می‌کند این است که با بذر، سموم و سایر نهاده‌های تقلبی و غیرکاربردی در بخش کشاورزی به امنیت غذایی ما ضربه بزند.

شاهرخی، اظهار کرد: لذا ما باتوجه‌به اینکه ۱۸۵ فروشنده سم را در سطح استان داریم با همکاری سازمان تعزیرات به طور مستمر نظارت در سطح استان صورت می‌گیرد.

وی عنوان کرد: این مانور نیز برگزار شد تا این آمادگی وجود داشته باشد که در صورت وجود سم تقلبی در بازار هزینه‌های سنگینی که برای کشاورزان و تولیدکنندگان بخش کشاورزی دارد بتوانیم سریعاً اقدام لازم را انجام دهیم و در مواجهه با این سم‌های تقلبی بتوانیم اقدامات سریع را انجام و آنها را از سطح بازار جمع‌آوری کنیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان، گفت: این مانور در راستای مقابله با تهدیدات زیستی بخش کشاورزی، آگاهی‌بخشی به کارشناسان و بهره‌برداران این بخش، تولید محصولات سالم و افزایش امنیت غذایی و کاهش اثرات زیست‌محیطی مخرب در حوزه کشاورزی و همچنین جلوگیری از ورود، خرید، توزیع و فروش سموم قاچاق برگزار شده است.

شاهرخی، گفت: کشاورزان اطمینان خاطر را داشته باشند که سم و یا نهاده‌ای که استفاده می‌کنند مورد تأیید هستند و کارایی لازم را در بخش کشاورزی خواهند داشت.

وی افزود: طی این مانور از چندین فروشگاه‌های عرضه کود و سم بازدید به عمل آمد و سم و کود موجود در این واحدها مورد ارزیابی و بررسی قرار گرفت.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر