۰۵ آبان ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۸
کد خبر: ۷۳۶۴۳
سردار جلالی در پیش از خطبه‌های نماز جمعه تهران:
رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور گفت: مسئله فلسطین یک مسئله انسانی، اسلامی و ایرانی است و مقابله با رژیم صهیونیستی تکلیفی جهانی برای امت‌های مسلمان است چرا که اگر امروز جلوی آن توسط امت‌های مسلمان گرفته نشود، فردا گوشه دیگری از سرزمین اسلامی مورد تجاوز این رژیم قرار خواهد گرفت.

به گزارش پایداری ملی، سردار جلالی در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه امروز ۵ آبانماه تهران با اشاره به جنایات رژیم صهیونستی به پشتوانه آمریکا در غزه، این اقدامات رایک نسل کشی تمام عیار توصیف و اظهار داشت: اصل وجودی رژیم صهیونستی غیرقانونی است که استکبار با هدف مقابله با اسلام و ملت‌های مسلمان آن را پایه‌ریزی کرده است.

وی با بیان اینکه مسئله فلسطین یک مسئله انسانی، اسلامی و ایرانی است، خاطرنشان کرد: مقابله با این رژیم تکلیفی جهانی برای امت‌های مسلمان است که نباید به آسانی از کنار آن گذشت. چرا که اگر امروز جلوی آن توسط امت‌های مسلمان گرفته نشود، فردا سرزمین اسلامی دیگری را مورد تجاوز قرار خواهد داد.
رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور، جنگ غزه را امروز در دو جبهه توصیف کرد، نخست در صحنه نبرد نظامی و دیگری نیز در فضای رسانه و افکار عمومی است.

وی توضیح داد: در صحنه نظامی، حماس با تاسی از فرهنگ مقاومت، پوشالی بودن توان نظامی، بازدارندگی و اطلاعاتی رژیم صهیونستی را به تصویر کشید.

جنگ غزه؛ جنگ افکار عمومی و روایت‌ها

سردار جلالی، صحنه دیگر جنگ غزه را جنگ افکار عمومی و جنگ روایت‌ها دانست که استکبار با استفاده از ابزار‌های تبلیغاتی خود به دنبال عوض کردن جای مظلوم و ظالم و حق و باطل در افکار عمومی جهانیان هستند.

استفاده صهونیست‌ها از هوش مصنوعی برای دروغ پراکنی علیه حماس

وی با بیان اینکه امپراطوری دروغ برای جبران شکست رژیم صهیونیستی از همه ابزار‌های خود استفاده می‌کند، خاطرنشان کرد: استفاده صهونیست‌ها از هوش مصنوعی برای دروغ پراکنی علیه حماس و تروریست نشان دادن جنبش‌های آزادی بخش، تلاشی سخیف برای جبران شکست تاریخی و خفت بار نظامی است.
رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور متذکر شد: امروز همه امت مسلمان باید در این جنگ جهانی افکار عمومی، نقش یک رسانه را برای تبیین جنایتی که در غزه در حال رخ دادن است ایفا کنند که البته نقش رسانه‌های جبهه مقاومت سنگین‌تر و بیشتر است.

وی در ادامه به تشریح تاریخچه تشکیل سازمان پدافند غیرعامل کشور پرداخت و مفاهیم پدافند غیرعامل را تبیین کرد.

هدف پدافند غیرعامل حفاظت از مردم و زیرساخت هاست

سردار جلالی با بیان اینکه سازمان پدافند غیرعامل کشور، امسال ۲۰ ساله می‌شود، تلاش و تمرکز این سازمان را از ابتدا تاکنون حفاظت مردم، دارایی‌هایشان و زیرساخت‌های خدمت رسان به مردم عنوان کرد.
رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور با بیان اینکه در جنگ نوین، زیرساخت‌هایی که بیشترین خدمات را به مردم ارائه می‌کنند، هدف قرار می‌گیرد، تصریح کرد: این نشان می‌دهد که حفظ تداوم کارکرد در زیرساخت‌های حیاتی که زندگی و رفاه مردم بیشترین وابستگی را به آن‌ها دارد تا چه اندازه مهم است.

وی در ادامه به بیان گزارشی از اقدامات سازمان پدافند غیرعامل کشور پرداخت و گفت: در راستای ارتقای و افزایش تاب آوری و پایداری ملی کشور، از جمله مهمترین اقدامات سازمان، تدوین، تصویب و ابلاغ برنامه ملی راهبردی حفاظت از زیرساخت‌های کشور بوده است.

سردار جلالی همچنین از تدوین سند جامع مطالعات پدافند غیرعامل در ۳۰ استان کشور خبر داد که در آن با شناسایی دارایی‌های حیاتی هر استان، آسیب پذیری‌ها احصا و اقدامات لازم برای برطرف کرده آن در دستور کار استانداران قرار خواهد گرفت.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور همچنین از برگزاری رزمایش هدفمند در حوزه‌های سایبری، شیمیایی، زیستی و پرتوی در مناطق مختلف کشور با هدف افزایش پایداری و آمادگی در برابر حوادث احتمالی خبر داد.

ناکام گذاشتن حملات سایبری دشمن به شبکه‌های اجتماعی بومی و نوپا

سردار جلالی با بیان اینکه در دو سال گذشته با حجم عظیمی از حملات سایبری منع خدمت (DDOS) مواجه بودیم از جمله اینکه با اتکا به توانمندی‌های داخلی حملات سایبری دشمن به شبکه‌های اجتماعی بومی و نوپا ناکام ماند.

وی همچنین از کشف و خنثی سازی ۱۰ حمله سایبری به زیرساخت‌های حیاتی کشور با کمک دستگاه‌های اطلاعاتی با استفاده از رویکرد‌های پدافند سایبری خبر داد.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور با بیان اینکه با هدف تامین محصولات بخش دفاع و امنیت کشور تاکنون ۳۰۰ محصول امنیت سایبری بومی با حمایت این سازمان توسط شرکت‌های دانش بنیان ساخته شده است.

وی با بیان اینکه ما امروز مجهزترین مرکز درمان مصدومیت‌های شیمیایی را در کشور داریم و مرجعیت تشخیصی حوزه شیمیایی کل منطقه و آموزش پروتکل‌های درمانی مصدومیت‌های شیمیایی به ایران واگذار شده است.

سردار جلالی با اشاره به تجربه کرونا، از به روزرسانی برنامه‌های دفاع زیستی کشور برای آمادگی مقابله با ظهور احتمالی همه گیری‌ها در آینده خبر داد و تصریح کرد: به منظور تقویت زیرساخت‌های تشخیصی و پدافند زیستی، آزمایشگاه‌های مدرن سطح ۳ سیار عملیاتی، ساخته و در اختیار بخش واکسن سازی کشور قرار گرفت و توانستیم مجهزترین آزمایشگاه بیولوژیک منطقه را سازماندهی و ایجاد کنیم.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر