۰۳ آبان ۱۴۰۲ - ۱۹:۳۷
کد خبر: ۷۳۶۳۵
معاون انرژی سازمان پدافند غیرعامل کشور با تاکید بر ضرورت توجه به پدافند غیرعامل در طرح‌های توسعه پالایشی در کشور گفت: اگر به این مساله توجه شود بسیاری از آسیب‌ها کاهش می‌یابد.

به گزارش پایداری ملی و به نقل از قدس آنلاین، عبدالرحمن کشوری امروز در مراسم نکوداشت پدافند غیرعامل و نوزدهمین جام برتر اچ اس ای با بیان این‌که باید هدف گذاری درست و برنامه ‌ریزی صحیح داشته باشیم و راهبری این بحث به همفکری در همه بخش‌ها نیاز دارد، تصریح کرد: باید اجماع عمومی و تخصصی افرادی که در این زمینه متولی هستند ایجاد شود.

وی اظهار کرد: سند اساسنامه پدافند غیرعامل توسط مقام معظم رهبری ابلاغ شده و ایشان تاکید داشتند که این سند به قانون تبدیل شود که این اقدام در مجلس شورای اسلامی انجام شد و ایجاد کمیته دائمی پدافند غیرعامل را در این قانون دیدند که ظرفیت قانون‌گذاری خوبی دارد و می‌تواند به دستگاه‌ها کمک کند.

او با اشاره به تاکید شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی به این موضوع گفت: نیاز است برنامه مدونی در حمله‌های سایبری داشته باشیم زیرا یکی از موارد ظرفیت پدافند جلوگیری از حمله‌های سایبری است که باید برنامه ویژه‌ای در این حوزه داشته باشیم.

معاون انرژی سازمان پدافند غیرعامل کشور اضافه کرد: با توجه به گستردگی و پیچیدگی شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی از پالایشگاه‌ها تا جایگاه‌های سوخت توجه به تضمین حفاظت از زیرساخت و استمرار امنیت انرژی را بیشتر نشان می‌دهد.

کشوری با بیان این‌که باید در زمینه جلوگیری از قاچاق سوخت نیز متمرکز باشیم، گفت: تامین سوخت پایدار، زیرساخت‌های حیاتی مانند نیروگاه‌هاست که بخشی از سوی حمل و نقل ریلی و جاده‌ای انجام می‌شود و باید تلاش کنیم وابستگی سوخت به حمل و نقل ریلی و جاده‌ای کاهش یابد تا از این طریق تهدیدها را نیز کاهش دهیم.

معاون انرژی سازمان پدافند غیرعامل کشور با اشاره به مدیریت ناترازی تولید و مصرف اظهار کرد: اگر مدیریت مصرف نداشته باشیم، وضعیت در شرایط کنونی بدتر خواهد شد؛ در این زمینه تعیین سهمیه سوخت صنایع بسیار اهمیت دارد و باید متولی هر صنعت مشخص شود و تعیین سهم کنیم زیرا با این اقدام مصرف تا حد زیادی مدیریت می‌شود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر