۰۳ آبان ۱۴۰۲ - ۱۹:۳۰
کد خبر: ۷۳۶۳۳
استاندار خراسان رضوی در پیامی به مناسبت هفته پدافند غیرعامل اظهار کرد: پدافند غیرعامل در زمره بهترین روش‌های دفاعی است که موجب کاهش آسیب‌پذیری زیرساخت‌های ملی و مراکز حیاتی حساس و مهم می شود و تداوم فعالیت‌های ضروری و در نهایت پایداری ملی را به دنبال دارد.

به گزارش پایداری ملی و به نقل از ایرنا، در متن پیام یعقوبعلی نظری که روز چهارشنبه صادر شد آمده است: راهبرد نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در مقابله با تهدیدات، متکی بر دفاع همه جانبه است و در این راستا از تمامی مولفه‌های قدرت در امر تامین حداکثری منافع و امنیت ملی بهره‌برداری می‌شود.

وی افزود: سیاست‌های کلی نظام، در پدافند غیرعامل، اقداماتی غیر مسلحانه است که موجب افزایش بازدارندگی، کاهش آسیب‌پذیری‌، ارتقای پایداری ملی، تداوم فعالیت‌های ضروری و تسهیل مدیریت بحران در مقابل تهدیدات و اقدامات نظامی دشمن می‌ شود و نقش بی بدیل حاکمیت در این حرکت پیش رونده و پیش برنده قابل توجه و حائز اهمیت خواهد بود.

استاندار خراسان رضوی در ادامه پیام خود آورده است: سازمان‌ها و نهادهای وابسته به نظام با درک عمیق از تمامی تهدیدات و به ویژه تهدیدات نوین اقدامات پدافند غیرعامل را سرلوحه کار خود قرار داده اند و با آمادگی و هوشیاری کامل ضمن شناسایی و رصد و پایش تهدیدات و روند تغییرات آنها با تکیه بر اصول و ملاحظات مربوطه در مسیر تحقق اهداف پدافند غیرعامل به عنوان بخش‌های مختلف بدنه نظام اقدام نموده اند.

نظری افزود: همکاران و متولیان پدافند غیرعامل، در حفظ و بقای زیرساخت‌های امنیت پایدار مراکز محوری نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران لحظه‌ای درنگ به خود راه نداده‌اند.

برگزاری بیش از هزار برنامه در هفته پدافند غیرعامل خراسان رضوی

همچنین معاون امنیتی، انتظامی استاندار خراسان رضوی نیز در نشست نکوداشت هفته پدافند غیرعامل گفت: تمام جامعه باید با کارکردهای پدافند غیرعامل آشنا و مأمور به عمل کردن آن شوند.

محمد زهدی افزود: هرچه قدر بتوانیم در حوزه پدافند غیرعامل کار کنیم، این امر مهم در حراست اماکن و حفظ نیروهای با ارزش ما نقش تاثیرگذارتری خواهد گذاشت.

وی به تنوع برگزاری برنامه‌های گرامیداشت هفته پدافند در خراسان رضوی اشاره و اضافه کرد: بیش از هزار برنامه در استان با شعار «ایران پایدار، به وسعت ایمان، به بلندای امید» از سوم تا دهم آبان ماه برگزار خواهد شد.

او با بیان این که ۶۵ برنامه شاخص برای هفته پدافند غیرعامل پیش‌بینی شده است تاکید کرد: همه دستگاه‌ها باید انسجام کاملی در هفته پدافند غیرعامل داشته باشند و در این راستا اهمیت موضوع پدافند غیرعامل باید برای مردم، ادارات و روسای ادارات نهادینه شود.

معاون امنیتی، انتظامی استاندار خراسان رضوی گفت: اولویت برنامه‌های پدافند غیرعامل در سال جاری، انجام عملیات ترکیبی در مقابله با تهدیدات دشمن است.هرچه زیرساخت مهم باشد، تهدید دشمن نیز جدی تر است که این مهم هوشیاری بیشتر را می‌طلبد.

پدافند غیرعامل نوعی دفاع غیرنظامی است و به مجموعه اقداماتی اطلاق می‌شود که به جنگ افزار نیاز ندارد و با اجرای آن می‌توان از وارد شدن خسارات مالی به تجهیزات و تاسیسات حیاتی و حساس نظامی و غیرنظامی و تلفات انسانی جلوگیری کرد یا میزان این خسارات و تلفات را به حداقل ممکن کاهش داد.

هفته نکوداشت پدافند غیرعامل سال ۱۴۰۲ با شعار " ایران پایدار، به وسعت ایمان، به بلندای امید – پدافند غیر عامل دفاع همه جانبه در برابر جنگ ترکیبی" از سوم تا دهم آبان ماه امسال در حال برگزاری است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر