۰۳ آبان ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۰
کد خبر: ۷۳۶۱۸
مدیرکل پدافند غیرعامل گیلان خبر داد
مدیرکل پدافند غیرعامل گیلان، یکی از اقدامات برجسته پدافند غیرعامل گیلان را حسب دستور استاندار محترم و پیگیری معاون سیاسی، امنیتی استانداری، راه‌اندازی اولین دانشکده حفاظت از زیرساخت پدافند غیر عامل در گیلان دانست و اضافه کرد: در آینده نزدیک شاهد فعالیت این دانشکده خواهیم بود که ان شاءالله در سفر دوم رئیس جمهور و با حضور استاندار گیلان و مقامات سازمان پدافند غیرعامل کشور، رسما افتتاح خواهد شد.

به گزارش پایداری ملی و به نقل از ایسنا، محمدعلی ویشکایی با بیان اینکه در هفته پدافند غیرعامل امسال بالغ بر ۶۰۰ برنامه فرهنگی، آموزشی، عمرانی، مانور تداوم کارکردی، رزمایش و همایش مجازی و سایبری در استان گیلان برگزار می‌شود، اظهار کرد: شعار امسال هفته پدافند غیرعامل «ایران پایدار به وسعت ایمان، به بلندای امید» است.

وی ۳ لغایت ۱۰ آبان ماه را هفته پدافند غیرعامل دانست و افزود: امسال بیستمین سال خدمت سازمان پدافند غیر عامل است.

مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری گیلان با بیان اینکه ۳۵۶ برنامه در سطح ۱۷ شهرستان و ۲۵۲ برنامه در سطح ۴۴ اداره کل استان برگزار می شود، تصریح کرد: برنامه های هفته پدافند غیر عامل امسال با مشارکت کلیه ادارات، نهادها و سازمان های استان برگزار خواهد شد.

ویشکایی از برگزاری ۷۴ برنامه در نخستین روز از هفته پدافند غیرعامل خبر داد و خاطرنشان کرد: همزمان با نخستین روز از این هفته، شاهد نواخته شدن زنگ پدافند غیر عامل در مدارس، گلباران مزار شهدا، ارائه گزارش فرمانداران به عنوان رئیس شورای پدافند غیر عامل شهرستانی و معاون سیاسی، امنیتی استاندار به عنوان جانشین شورای پدافند غیر عامل استان خواهیم بود.

وی از افتتاح پروژه های عمرانی مرتبط با پدافند غیرعامل به ارزش ۵۰۰ میلیارد تومان خبر داد و گفت: اجرای آموزش های حضوری و مجازی برای مدیران و کاربران دستگاه ها در حوزه سایبری، عمومی، زیستی، امداد و نجات، انرژی و آب، شیمیایی، پرتوی و کالبدی، برگزاری بالغ بر ۱۱۰ مورد مسابقات فرهنگی و آموزشی، دیدار با خانواده های معظم شهدا، دیدار با نماینده ولی فقیه در استان و برگزاری رزمایش ها و مانورهای متعدد از دیگر برنامه‌هاست.

مدیرکل پدافند غیرعامل گیلان با اشاره به برگزاری ۲۰ مورد همایش پدافند غیرعامل در شهرستان ها، عنوان کرد: فرمانداران به عنوان رئیس شورای پدافند شهرستان ها سخنران پیش از خطبه های نماز جمعه این هفته خواهند بود. در مرکز استان نیز شاهد سخنرانی معاون نظارت و برنامه‌ریزی سازمان پدافند غیرعامل پیش از خطبه‌های نماز جمعه مرکز استان خواهیم بود.

وی شورای پدافند غیر عامل را شامل ۱۱ کارگروه تخصصی زیستی، انرژی و زیرساخت، مشارکت های مردمی، کشاورزی و امنیت غذایی، حمل و نقل و جابجایی، خدمات و امداد و نجات، سایبری، کالبدی و زیربنایی، امنیتی و دفاعی، فرهنگی، اجتماعی و اطلاع رسانی و حقوقی و قضایی دانست و گفت: همچنین پنج قرارگاه شیمیایی، پرتوی، مردم محور، زیستی و سایبری در استان فعال است.

ویشکایی اقدامات پدافند غیرعامل گیلان را جزو پنج استان برتر کشور دانست و تصریح کرد: ماموریت سازمان پدافند غیرعامل حفظ سرمایه‌های انسانی، زیرساختی و سایبری است.

وی از تصویب قانون پدافند غیرعامل در مردادماه امسال و ابلاغ آن از سوی رئیس محترم جمهوری خبر داد و خاطرنشان کرد: در راستای این قانون یک درصد اعتبارات استانی به حوزه پدافند غیرعامل تخصیص یافت.

مدیرکل پدافند غیرعامل گیلان یکی از برنامه‌های شاخص این هفته را بهره برداری از پروژه های برق اضطراری در شهرستان ها دانست و اضافه کرد: پروژه پایش کیفی آب شرب نیز اجرایی می شود.

وی در پایان یکی از اقدامات برجسته پدافند غیرعامل استان را حسب دستور استاندار محترم و پیگیری معاون سیاسی، امنیتی استانداری، راه اندازی اولین دانشکده حفاظت از زیرساخت پدافند غیرعامل در گیلان دانست و اضافه کرد: در آینده نزدیک شاهد فعالیت این دانشکده خواهیم بود که ان شاءالله در سفر دوم رئیس جمهور و با حضور استاندار گیلان و مقامات سازمان پدافند غیر عامل کشور، رسما افتتاح خواهد شد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر