۰۳ آبان ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۱
کد خبر: ۷۳۶۱۷
فرمانده سپاه گنبدکاووس:
فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه گنبدکاووس با اشاره به تهدیدات جنگ ترکیبی و شناختی دشمنان علیه نسل جوان و نوجوان، گفت: آموزش و آگاه‌سازی از راهکارهای اساسی مقابله با تهدیدات جنگ نرم دشمن است که باید مورد اهتمام جدی متولیان فرهنگی و آموزشی بخصوص آموزش و پرورش قرار گیرد.

به گزارش پایداری ملی و به نقل از ایرنا، سرهنگ سیدعلی حسینی روز چهارشنبه در آیین متمرکز نواختن زنگ بزرگداشت هفته پدافند غیرعامل (سه تا ۱۰ آبان) در مدارس گنبدکاووس، افزود: پدافند غیرعامل دفاع غیرمسلحانه در برابر حوادث طبیعی و غیرطبیعی است که باید فرزندان و دانش آموزان ما در حوزه‌های گوناگون ایمنی و مراقبت آموزش‌های لازم را ببینند تا بدانند در صورت وقوع حوادث احتمالی چه اقداماتی انجام دهند.

وی ادامه داد: ما باید در کنار مردم و دانش آموزان مباحث مرتبط با ایمنی و مراقبت در برابر تهدیدات دشمنان را توسعه دهیم .

مدیر آموزش و پرورش گنبدکاووس هم با گرامیداشت هفته پدافند غیرعامل گفت: در این هفته برنامه‌های متنوع فرهنگی از جمله برپایی نمایشگاه و کارگاه‌های آموزشی، مسابقات نقاشی و مقاله نویسی باموضوع پدافند غیرعامل و راهکارهای افزایش ایمنی و کاهش خسارت ناشی از حوادث طبیعی و غیرطبیعی برگزار می‌شود.

عرازمراد مغربی قوجق افزود: افزایش آگاهی دانش آموزان با مباحث پدافند غیرعامل نقش مهمی در کاهش خسارات در حوادث احتمالی (سیل و زلزله) و تهدیدات جنگ نرم دشمنان دارد.

وی، تامین آرامش جسمی و روحی دانش آموزان، حفظ جان افراد در مدرسه و ایجاد امنیت در برابر انواع تهدیدات را از اهداف پدافند غیرعامل در مدارس ذکر کرد و گفت: تحقق این اهداف تنها در سایه افزایش آگاهی دانش آموزان و ایجاد حس مالکیت در مدرسه به‌منظور حفظ و حراست از اموال عمومی میسر خواهد شد.

به گزارش پایداری ملی، دراین مراسم که در دبیرستان دخترانه دوره اول «ساره» گنبدکاووس برگزار شد، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرماندار و برخی مدیران ادارات و نهادهای این شهرستان مرزی حضور داشتند.

گنبدکاووس با افزون بر ۴۰۰ هزار نفر جمعیت بیش از ۹۲ هزار دانش آموز دارد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر