۰۳ آبان ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۸
کد خبر: ۷۳۶۱۶
مدیرعامل سازمان انتقال خون ایران در پیامی به مناسبت نکوداشت هفته پدافند غیرعامل بر لزوم تلاش برای افزایش بازدارندگی، کاهش آسیب پذیری، تداوم فعالیت های ضروری و ارتقای پایداری ملی تاکید کرد.

به گزارش پایداری ملی و به نقل از روابط عمومی سازمان انتقال خون، دکتر مصطفی جمالی در بخشی از این پیام خاطرنشان کرد: ترویج و نهادینه کردن فرهنگ پدافند غیرعامل در میان مدیران و کارکنان سازمان انتقال خون ایران، زمینه ساز رشد و توسعه پایدار در عرصه‌های مختلف خواهد شد.

متن کامل این پیام به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

مقوله پدافند غیرعامل، مجموعه اقداماتی است که موجب افزایش بازدارندگی، کاهش آسیب­پذیری، تداوم فعالیت­های ضروری، ارتقای پایداری ملی و تسهیل مدیریت بحران در برابر تهدیدات، حوادث و اقدامات خصمانه دشمن می­شود. شناسایی تهدیدها و اولویت­بندی آن­ها، شناختن نقاط آسیب­پذیر و اقدام برای کاهش آن­ها، همچنین کاستن آسیب‌پذیری زیرساخت‌ها به‌ویژه نیروی انسانی، تجهیزات و فضاهای فیزیکی حیاتی به‌منظور تداوم و استمرار فعالیت‌ها و خدمات زیربنایی در شرایط بحرانی، از اهداف اصلی پدافند غیرعامل است. نگاه بلند و عمیق رهبر معظم انقلاب اسلامی به این موضوع که "کاری کنیم كه همت فقط مصروف به اين نباشد كه دشمن را منصرف كنيم يا براي مقابله خودمان را آماده كنيم. نه، كاري كنيم كه مصونيت در خودمان بوجود بياوريم، اين با پدافند غيرعامل تحقق پيدا مي­كند." حاکی از اهمیت و جایگاه این مقوله در مصون­سازی و فراهم نمودن بسترهای امن توسعه پایدار است.

 انتخاب سازمان انتقال خون ایران به عنوان تنها سازمان حیاتی در بین زیرمجموعه­های وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی توسط سازمان پدافند غیرعامل کشور، نشان‌دهنده نقش بی‌بدیل این سازمان در خدمت­رسانی به نیازمندان به خون و فرآورده­های آن در تمامی ساعات شبانه روز و در تمامی روزهای سال دارد که افتخار بزرگی برای خانواده خدوم و ایثارگر این سازمان محسوب می­گردد.

بی تردید نکوداشت هفته پدافند غیرعامل امسال با شعار "ایران پایدار، به وسعت ایمان، به بلندای امید" فرصت مغتنمی برای یادآوری این نکته است که دستیابی به توسعه پایدار ایران عزیز، عزمی مداوم همراه با ایمانی سرشار می­طلبد و تمامی مسئولین و همکاران سازمان می­بایست با اندیشه­ای راهبردی این وظیفه ملی را که همواره بر آن تاکید گردیده است و محققاً کاهش آسیب­پذیری، ارتقای پایداری ملی و تسهیل مدیریت بحران در شرایط خاص و ویژه را به دنبال خواهد داشت، سرلوحه اقدامات خود قرار دهند.

اینجانب ضمن تبریک فرا رسیدن هفته پدافند غیرعامل به فعالان این عرصه، امید دارم با ترویج و نهادینه کردن فرهنگ پدافند غیرعامل در میان مدیران و کارکنان سازمان انتقال خون ایران، به بالاترین میزان آمادگی در برابر تهدیدات دشمن و ایجادبستری امن جهت رشد و توسعه پایدار در عرصه‌های مختلف دست یابیم.

توفیق روزافزون همگان را در راستای خدمت به نظام مقدس جمهوری اسلامی از خداوند متعال خواستارم.

دکتر مصطفی جمالی

مدیرعامل سازمان انتقال خون ایران

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر