۰۱ آبان ۱۴۰۲ - ۱۸:۴۸
کد خبر: ۷۳۵۹۰
مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری سمنان گفت: اجرای طرح پدافند غیر عامل «الگوی تداوم کارکرد خدمات ضروری به مردم» طرحی برای مصونیت سازی و سنجش و تقویت تاب‌آوری و پایداری در شرایط اضطرار است.

اسماعیل طحان ناساری روز یکشنبه افزود: طرح پدافند غیرعامل با عنوان «الگوی تداوم کارکرد خدمات ضروری به مردم» در گرمسار به منظور شناسایی موارد ترک فعل و تسریع در رفع مشکلات مردم این شهرستان و تقویت تاب‌آوری از پانزدهم مهرماه آغاز شد و اجرای آن تا یک ماه ادامه دارد.

وی بیان کرد: طرح پدافند غیرعامل با عنوان «تداوم کارکرد خدمات ضروری به مردم» در گرمسار با هدف بررسی میزان آمادگی دستگاه‌های اجرایی و خدمات رسان این شهرستان در شرایط اضطراری مانند قطع حامل‌های انرژی مانند آب، برق و گاز، ارتباطات مانند تلفن و اینترنت بررسی می‌شود.

به گزارش پایداری ملی و به نقل از ایرنا، گرمسار غربی‌ترین شهرستان استان سمنان با جمعیت ۸۰ هزار نفری قطب اقتصاد و صنعت این استان است که سهم ویژه‌ای در کاهش نرخ بیکاری و رونق اقتصادی استان دارد.

این شهرستان دروازه خروجی مسافران ار پایتخت و غرب کشور به سمت مشهد مقدس محسوب می شود و ارایه خدمات به ویژه در بخش بهداشت و درمان دارای اهمیت است.

طحان ناساری با بیان اینکه مصونیت سازی و تقویت تاب‌آوری و پایداری لازمه مقابله با جنگ ترکیبی دشمنان است. تصریح کرد: پدافند غیرعامل به مجموعه اقدامات غیرمسلحانه و پیشگیرانه گفته می شود که برای حفاظت از جان مردم و حفاظت فیزیکی و مراقبتی از تجهیزات و زیرساخت های حساس جامعه در برابر تهدیدات احتمالی دشمن برنامه ریزی می شود.

بازگشایی مسیر دسترسی به روستای خیرآباد سمنان

مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری سمنان گفت: توجه به خواسته‌ها و مطالبه‌های مردمی نوعی اقدام پیشگیری و مصونیت سازی محسوب می‌شود و یکی از اقدام های اخیر در راستای تحقق مطالبات مردمی بازگشایی مسیر اصلی دسترسی به روستای خیر آباد از بلوار شریف واقفی با همراهی کارگروه قضایی و حقوقی استان است.

طحان بیان کرد: پیش از این اهالی روستای خیرآباد از مسیر جایگزین در ضلع شرقی میدان راه آهن سمنان به عنوان راه دسترسی استفاده می‌کردند که موجب نارضایتی و گلایه افراد محلی شده بود.

وی ادامه داد: زیرپل خیرآباد با توجه به خطرات ترافیکی که وجود دارد به طور موقت ایجاد پیاده‌راه فلزی برنامه‌ریزی شده است.

مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری سمنان بیان کرد: احداث پل دوم روستای خیرآباد به منظور تسهیل در رفت و آمد و رضایتمندی اهالی این روستا در دست پیگیری است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر