۲۷ مهر ۱۴۰۲ - ۱۸:۱۵
کد خبر: ۷۳۵۶۵
با حضور سردار جلالی و استاندار قم انجام شد
در پنجمین جلسه شورای اداری استان قم با حضور سردار جلالی و استاندار قم، طرح جامع پدافند غیرعامل استان قم رونمایی شد.

به گزارش پایداری ملی، سردار دکتر غلامرضا جلالی در جلسه شورای اداری استان قم که با حضور سیدمحمد آقامیری استاندار قم، احمد امیرآبادی فراهانی و حجت‌الاسلام و المسلمین مجتبی ذوالنوری نمایندگان مردم قم در مجلس شورای اسلامی و سایر مدیران‌کل دستگاه‌های اجرایی و دولتی استان قم برگزار شد، اظهار داشت؛ ما در شرایط موجود با یک تحول زیربنایی در مورد تهدیدات مواجه هستیم.

وی ادامه داد: قابلیت‌های مربوط به فناوری‌های نو و ترکیب آن با راهبرد‌ها و استراتژی‌ها، عرصه تهدیدات متوجه کشور را بسیار گسترده کرده است. هرچه فناوری‌ها و تکنولوژی‌ها جلو می‌رود شاهد بروز عرصه‌های جدیدی از تهدیدات هستیم مانند تهدیدات سایبری و تهدیدات زیستی و ترکیبی از جمله آن است.

سردار جلالی با بیان اینکه، چون تهدیدات تغییر کرده است اگر ماهیت تهدید را نشناسیم، نمی‌توانیم در برابر آن راهبرد دفاعی مناسبی اتخاذ کنیم، توضیح داد: تهدیدات امروز متمرکز بر عناصر سایبری و شناختی است که حوزه مردم را نشانه رفته است.

برای مقابله با تهدیدات، باید راهبردی متناسب با آن اتخاذ کرد

وی به تشریح انواع تهدیدات و تقسیم بندی آن پرداخت و توضیح داد: برای مقابله با تهدیدات، باید راهبردی متناسب با آن اتخاذ کرد.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور با بیان اینکه سازمان پدافند غیرعامل کشور در راستای ماموریت‌های و عمل به رسالت خود در ارتقای تاب آوری و پایداری ملی، تقریبا برای کل استان‌های کشور، تهیه مطالعات طرح جامع را در دستور کار قرار داده است، توضیح داد: در این طرح، انواع تهدیدات استان، شامل آسیب‌پذیری‌ها و وابستگی‌ها، نقاط ضعف، دارایی‌ها، درجه‌بندی دارایی‌ها و استخراج برنامه‌های مقابله با تهدیدات، احصا می‌شود.

تبدیل طرح جامع پدافند غیرعامل استان به برنامه ارتقای تاب آوری زیرساختی

سردار جلالی با بیان اینکه برای تهیه طرح جامع پدافند غیرعامل استان قم که امروز رونمایی شد، نزدیک به ۳ سال زمان صرف شده است، خاطرنشان کرد: این طرح، منبع بسیار خوبی است که می‌تواند تبدیل به برنامه‌ای برای ارتقای تاب آوری زیرساخت‌های استان شود.

وی از استاندار قم خواست تا با تشکیل کارگروهی نسبت به تهیه برنامه برای اجرای طرح پدافند غیرعامل استان با مشخص کردن اولویت‌بندی استان اقدام نمایند.

سردار جلالی با بیان اینکه با تصویب قانون تشکیل سازمان پدافند غیرعامل کشور، تکالیف بسیاری در حوزه پدافند غیرعامل مشخص شده است که، چون مبتنی بر مستندات قانونی است می‌توان به آن اتکا کرد، متذکر شد: یک شورای عالی به ریاست رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح تشکیل شده که بالاترین مرجع تصمیم‌گیری پدافند غیرعامل کشور است.

وی با بیان اینکه امسال تاکید داریم که مانور‌های ابلاغی پدافند غیرعامل اجرا و متناسب با ماموریت‌ها، هر دستگاهی به وظایف خود عمل کند، تصریح کرد: در ارتباط با زیرساخت‌ها نیز برنامه ملی حفاظت از زیرساخت‌های حیاتی کشور تهیه شده که تکالیف و برنامه هر دستگاهی تهیه و تدوین شده است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر