۲۵ مهر ۱۴۰۲ - ۲۳:۵۶
کد خبر: ۷۳۵۵۷
استاندار ایلام؛
استاندار ایلام گفت: همه دستگاه‌های اجرایی ملزم به رعایت ملاحظات پدافند غیرعامل هستند و در این خصوص باید تمهیدات لازم را اتخاذ کنند.

رعایت ملاحظات پدافند غیرعامل وظیفه همه دستگاه‌های اجرایی است

به گزارش پایداری ملی و به نقل از خبرگزاری بسیج، حسن بهرام‌نیا استاندار ایلام روز یکشنبه در جلسه پدافند غیرعامل استان ایلام اظهار کرد: 8 هزار میلیارد ریال اعتبار برای نوسازی شبکه آبرسانی استان برآورد اولیه شده است که۵۰۰ میلیارد ریال از این مبلغ توسط وزارت نیرو و ۵۰۰ میلیارد ریال آن نیز در قالب دور دوم سفر تأمین اعتبار می‌شود.

 وی با بیان اینکه استان ایلام دارای ۲۵ ایستگاه پمپاژ آب نیمه‌تمام است، افزود: ۱۵ هزار میلیارد ریال برای تکمیل ایستگاه‌های پمپاژ آب کشاورزی نیاز است که این منابع مالی از طریق مولدسازی تأمین خواهد شد.

 بهرام‌نیا در خصوص موضوع پدافند غیرعامل هم یادآور شد: امروزه بیشترین حملات از طریق فضاهای سایبری و اینترنتی رخ می‌دهد که همین موضوع حساسیت‌ها را برای تقویت حوزه پدافند غیرعامل ضروری می‌کند.

 وی ادامه داد: به فرموده مقام معظم رهبری پدافند غیرعامل یک اصل همیشگی است که همین نگاه رهبری اهمیت موضوع پدافند غیرعامل را نشان می‌دهد.

 استاندار ایلام اضافه کرد: ادارات باید یک درصد از هزینه‌های سرمایه‌ای و تملک دارایی خود را در موارد حیاتی و حساس مرتبط با پدافند غیرعامل هزینه و تجهیزات خود را بروز و مدرن کنند.

 وی گفت: باید متناسب با تهدیدات مختلف به‌ویژه در برابر حملات سایبری از فنّاوری و فناوری‌های روز دنیا استفاده کنیم چرا که هر لحظه احتمال حملات سایبری به زیرساخت‌های مهم چون برق و آب وجود دارد.

 بهرام‌نیا بیان کرد: باید چهار کارگروه پدافند زیستی، شیمیایی، سایبری و پرتوی در استان با حضور دستگاه‌های مرتبط فعال باشد و ادارات آمادگی لازم در برابر حوادث مختلف را داشته باشند.

 وی با اشاره به اینکه جهان سلطه و رژیم استکباری همواره در صدد آتش‌افروزی در کشورهای مختلف به‌ویژه منطقه و کشور ما هستند، تأکید کرد: باید ادارات استان در زمینه پدافند غیرعامل هزینه کنند.

 استاندار ایلام با بیان اینکه ادارات استان با ممارست و تمرین، مطالعه، تجهیز فناوری و برگزاری مانورها، سطح مدیریت حوادث را در استان افزایش دهند، ادامه داد: سال گذشته مانور توانمندی‌های پدافند غیرعامل در ایلام برگزار و این مانور در کشور نیز اول شد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر