۲۵ مهر ۱۴۰۲ - ۲۳:۴۹
کد خبر: ۷۳۵۵۶
در کارگروه هم‌اندیشی و بررسی مسائل حوزه پدافند غیرعامل در سطح مدارس استان سمنان عنوان شد؛
کارگروه هم‌اندیشی و بررسی مسائل حوزه پدافند غیرعامل در سطح مدارس استان سمنان با حضور دکتر سید جمال وزیری، مدیرکل آموزش‌ و پرورش استان سمنان، اسماعیل طحان، سرپرست اداره کل پدافند غیرعامل استانداری سمنان و اعضای کارگروه برگزار شد.

آموزشهای پدافند غیرعامل برای دانش آموزان ضروری است / سند جامع پدافند غیرعامل تدوین شود

به گزارش پایداری ملی و به نقل از خبرآنلاین، سید جمال وزیری، مدیر کل آموزش و پرورش استان سمنان صبح امروز در این نشست ضمن قدردانی از تعامل سازنده مدیر کل پدافند غیر عامل استانداری سمنان گفت: حوزه پدافند غیرعامل به دلیل رویرو شدن با پدیده های نوظهور جز امور زیر ساختی است و در عصر امورز به دلیل روبرو شدن با بسیاری از بحران های ناشناختانه نیاز به هوشیاری و مجهز شدن در حوزه پدافندی داریم.

مدیر کل آموزش و پرورش استان سمنان در ادامه افزود: امروز در دنیا جنگ های سایبری جایگزین جنگ های نظامی و تسلیحاتی شده است واین موضوع اهمیت مسائل پدافندی و نیاز به پیش بینی قبل از پیشگیری در موضوعات مختلف را دو چندان می کند.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه پدافند غیرعامل یک نهاد هشدار دهنده و فرا دستگاهی است،بیان کرد: دستورات این حوزه امنیتی و برای سالم سازی محیط زندگی است و باید به سمت اطلاع رسانی و فرهنگ سازی همگانی حرکت کند.

وزیری افزود: می بایست در پدافند غیرعامل مسائل و مشکلات احصا و نقشه راه معین شود تا به سمت تدوین سند جامع حوزه پدافند غیر عامل حرکت کنیم.

وی با اهتمام به انجام گفتمان سازی در سطح مدارس و بین دانش آموزان و معلمان در حوزه پدافندی ابراز داشت: نیاز است تا سطح آگاهی و اشراف اطلاعاتی دانش آموزان در رابطه با مسائل پدافندی در قالب پژوهش سنجیده شود و همچنین آموزش های لازم به آنها داده شود.

در ابتدای این نشست، اسماعیل طحان، سرپرست اداره کل پدافندغیرعامل استانداری سمنان با اشاره به اهمیت موضوع پدافند غیرعامل باتوجه‌به شرایط کنونی جامعه گفت: امروز در جنگ ترکیبی و شناختی با دشمن هستیم و نیاز است با هوشیاری و بصیرت نسبت به حوادث احتمالی در بین جامعه دانش‌آموزی و مدارس گام برداریم.

وی با اشاره به مشکلات برخی مدارس دررابطه‌با پدافند غیرعامل اذعان داشت: انتظار می‌رود با همکاری مدیران و مسئولین آموزش‌وپرورش مشکلات حوزه پدافندی مدارس احصا و جمع‌آوری شود تا بتوان برای مرتفع‌شدن آنها برنامه‌ریزی منسجم کرد.

این مقام مسئول در نهایت بیان داشت که امیدوار هستیم در آستانه هفته پدافند غیرعامل با همراهی مسئولین آموزش‌وپرورش در جهت برگزاری مانورها و برنامه‌های فرهنگی مختلف شاهد رقم‌خوردن یک اتفاق تازه در این حوزه باشیم.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر