۲۵ مهر ۱۴۰۲ - ۱۹:۴۱
کد خبر: ۷۳۵۵۵
معاون صنعت، تجارت و صنایع دفاعی سازمان پدافند غیرعامل کشور گفت: شناسنامه پدافند غیرعامل مراکز خطرزا برای استان خراسان جنوبی در حال تهیه و تدوین است.

به گزارش پایداری ملی و به نقل از تسنیم، امیر سرتیپ دوم ستاد علی ملک صبح امروز در جریان بازدید از زیرساخت‌های اقتصادی و صنعتی خراسان جنوبی، اظهار داشت: تدوین طرح پدافندی هر واحد برای تمام استان‌ها در حال انجام است. 

وی تصریح کرد: شناسایی مراکز خطرزا کمک می‌کند تا حفاظت از زیرساخت‌ها و مقابله با شرایط اضطراری از سطح راهبری به اجرایی برسد.

معاون صنعت، تجارت و صنایع دفاعی سازمان پدافند غیرعامل کشور با تأکید بر اینکه تهدیدات همواره پویا و متغیر همراه با مخاطرات جدید است، گفت: دستور العمل‌های پدافند غیرعامل باید متناسب با تهدیدها به صورت سالانه و حتی ماهانه به‌روزسانی شود.

ملک متذکر شد: مراکز خطرزا و واحدهای تولیدی مواد شیمیایی باید مجهز به سیستم‌های پدافندی برای مواقع حساس و بحرانی باشند. 

وی از تصویب قانون سازمان پدافند غیرعامل در مجلس شورای اسلامی در سال جاری خبر داد و افزود: طبق این مصوبه به تمام دستگاه‌های اجرایی ابلاغ شد که ضمانت اجرایی قانونی برای توسعه اقدامات پدافند غیرعامل در زیرساخت‌های حیاتی کشور لازم است. 

معاون صنعت، تجارت و صنایع دفاعی سازمان پدافند غیرعامل کشور خاطرنشان کرد: با اجرای قانون تشکیل سازمان پدافند غیرعامل، کارگروه پدافند غیرعامل کشور هم به ریاست رئیس ستاد کل نیروهای مسلح ایجاد می‌شود. 

ملک تصریح کرد: این کارگروه بالاترین مرجع تصمیم‌گیری در زمینه پدافند غیرعامل است که همه دستگاه‌‌های لشکری، دولتی و عمومی غیردولتی باید تصمیم‌های آن را اجرا کنند.

به گزارش تسنیم، در این بازدید خزاعی‌نژاد، مدیرکل پدافندغیرعامل استانداری نیز از تهیه شناسنامه شیمیایی واحدهای صنعتی استان خبر داد و اعلام کرد: قرارگاه پدافند شیمیایی با هدف شناسایی و احصای تهدیدات شیمیایی استان راه‌اندازی شده است. 

در پایان این بازدید، تفاهم‌نامه اجرای برنامه‌های پدافند غیرعامل در شهرک صنعتی بیرجند بین سازمان پدافند غیرعامل کشور، شرکت شهرک‌های صنعتی استان و اداره کل پدافندغیرعامل استانداری به امضا رسید. 

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر