۲۵ مهر ۱۴۰۲ - ۱۹:۱۲
کد خبر: ۷۳۵۵۳
مدیرکل پدافند غیرعامل استان همدان گفت: ۲۰ عنوان برنامه در قالب‌ آموزشی،‌ پژوهشی،‌ فرهنگ‌سازی،‌ اطلاع‌رسانی،‌ رزمایش و همایش همزمان با هفته پدافند غیرعامل با محوریت مردم و رویکرد محله محور در سطح استان اجرا می شود.

اجرای ۲۰ برنامه همزمان با هفته پدافند غیرعامل در همدان با رویکرد محله محور

به گزارش پایداری ملی به نقل از ایرنا، علیرضا ثابت مقدم در هشتمین جلسه شورای پدافند غیرعامل استان همدان اظهار کرد: برنامه های هفته نکوداشت پدافند غیرعامل سال۱۴۰۲ با شعار " ایران پایدار، به وسعت ایمان، به بلندای امید_ پدافند غیر عامل دفاع همه جانبه در برابر جنگ ترکیبی" از سوم تا۱۰ آبان ماه سال جاری اجرا می‌شود.

وی با اشاره به اینکه کارگروه‌های ۱۱ گانه ذیل ستاد پدافند غیر عامل استان تشکیل شده است افزود: تمام دستگاه‌ها نسبت به تشکیل ستاد نکوداشت پدافند غیر عامل اقدام و برنامه های مرتبط را طرح ریزی و به دبیرخانه مرکزی ارسال کنند.

مدیرکل پدافند غیرعامل استان همدان ادامه داد: مصون سازی زیرساختی ها در جنگ زیر ساختی، تاب آوری ملی در برابر تهدیدات زیستی، صیانت از دارایی های نرم، امنیت شهروندی، حفاظت از زیرساخت ها، دفاع همه جانبه و هم افزا در برابر جنگ ترکیبی، دفاع نوین در برابر تهدیدات نوظهور، رصدخانه علم و فناوری پدافند غیر عامل و تهدیدها و مخاطره های ناشی از فناوری های نوین در دستور کار ستاد پدافند غیر عامل استان قرار دارد.

ثابت مقدم اظهار کرد: برپایی نمایشگاه عکس و کتاب با موضوعات پدافند غیرعامل، برگزاری مانور قطع برق برای پایش وضعیت باتری ها، برگزاری دوره های آموزشی کارکنان ادارات، آموزش راهنمایان گردشگری، تهیه و نصب بنر در سردر ادارات، نصب پوستر روی وسایل نقلیه، اجرای مانور و آمادگی در برابر تهدید ها، اجرای دوره امنیت برای کارکنان فناوری اطلاعات، برگزاری رزمایش های دانش آموزی با محوریت بسیج و برگزاری برنامه اثربخش زنگ پدافند غیرعامل در این هفته پیش بینی شده است.

وی تاکید کرد: صدا و سیما در هفته منتهی به هفته پدافند غیر عامل نسبت به تهیه و پخش برنامه هایی با رویکرد جهاد تبیین اقدام کند و برنامه های اثربخشی توسط شهرداری همدان تهیه شده که صدا و سیما نسبت به پوشش این برنامه ها اهتمام داشته باشد.

مدیرکل پدافند غیرعامل استان همدان گفت: افتتاح از سامانه های موضوعی پدافند غیرعامل، اطلاع رسانی جامع برنامه ها و مستند سازی، تهیه و انتشار بیانیه تبیینی، برگزاری همایش های علمی و ترویجی، برگزاری دوره های آشنایی با جنگ شناختی دشمن، تولید آثار فرهنگی، موشن گرافی و پوستر توسط واحدهای فرهنگی، نشست‌های تخصصی، چاپ بروشور و کتابچه های تبیینی در حوزه ارتقا پایداری ملی، فضاسازی محیطی، برگزاری مسابقات، تجلیل از شهدای مدافع سلامت و فعالان عرصه پدافند غیر عامل و برگزاری رزمایش های تمرینی پیش بینی شده است.

این مقام مسوول ابراز امیدواری کرد: با اجرای برنامه‌های مفید، متنوع، فراگیر و هدفمند شاهد معرفی حوزه پدافند غیرعامل در عرصه‌های مختلف عمومی و تخصصی، گفتمان سازی عمومی، فرهنگ سازی، ترویج اصول و اهداف پدافند غیرعامل و نهادینه کردن آن در بین مسوولان، کارکنان و عموم اقشار مختلف مردم باشیم.

ثابت قدم ادامه داد: برگزاری برنامه های تبیینی در فضای مجازی و شبکه شاد، برگزاری کارگاه‌های آموزشی اجباری برای مربیان باشگاه‌های خصوصی، برگزاری دوره آموزشی "ردا" روایت و پرسش و پاسخ دختران ایران در خصوص پیشرفت بانوان ایرانی در بعد از انقلاب، اردوهای راهیان پیشرفت برای جوانان و بازدید از صنایع پتروشیمی استان، برگزاری دوره های امداد و نجات توسط هلال احمر در این هفته پیش بینی شده است.

وی اظهار کرد: اقدامات کمیته پدافند غیر عامل استان در راستای برآورد تهدید، کاهش آسیب پذیری ها، تداوم چرخه خدمات ضروری و ارتقا تحمل و مقاومت مردم، حفاظت از جان مردم، تامین نیازهای ضروری و مورد نیاز مردم و استفاده از تمام امکانات مردمی و بسیج منابع در شرایط بحرانی ناشی از تهدیدات نظامی دشمن انجام می شود.

مدیرکل پدافند غیرعامل استان همدان گفت: سازماندهی و ایجاد ساز و کار لازم در پدافند غیر عامل و دفاع غیر نظامی مورد نیاز استان، برآورد تهدیدات و اقدامات دشمن، نقاط آسیب پذیر، هم افزایی ها و مخاطرات در سطح استان در حوزه پدافند غیر عامل، طبقه بندی و اولویت بندی مراکز و زیر ساخت های استان و تداوم چرخه خدمات اساسی و تامین نیازهای ضروری مردم (نان، غذا، برق، انرژی اضطراری، سلامت و بهداشت و درمان تامین جان پناه امن برای مردم) در شرایط تهدید نظامی دشمن برای کوتاه مدت، میان مدت، بلند مدت از وظایف ستاد پدافند غیرعامل در استان است.

به گزارش پایداری ملی، پدافند غیرعامل نوعی دفاع غیرنظامی است و به مجموعه اقداماتی اطلاق می‌شود که به جنگ افزار نیاز ندارد و با اجرای آن می‌توان از وارد شدن خسارات مالی به تجهیزات و تاسیسات حیاتی و حساس نظامی و غیرنظامی و تلفات انسانی جلوگیری کرده یا میزان این خسارات و تلفات را به حداقل ممکن کاهش داد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر