۲۲ مهر ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۷
کد خبر: ۷۳۵۳۰
با حضور جانشین سازمان پدافند غیرعامل کشور صورت گرفت
نشست هم‌اندیشی و هماهنگی دستگاه‌های اجرایی تابعه معاونت امور زیربنایی با حضور سردار دکتر محسن ساسانی، جانشین رئیس سازمان، سرپرست معاونت امور زیربنایی، مشاور امور مجلس و مشاور حقوقی و بازرسی سردار ریاست سازمان و با مشارکت بیش از ۱۰۰ نفر از مدیران دستگاه‌های اجرایی در محل سالن شهید آبشناسان سازمان برگزار شد.

به گزارش پایداری ملی، در این نشست بیش از یکصد نفر از مدیران پدافندغیرعامل قوه قضائیه، قوه مقننه، وزارت راه و شهرسازی، وزارت امور اقتصادی و دارایی، وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی، وزارت امور خارجه، سازمان برنامه و بودجه، سازمان اداری و استخدامی و همه سازمان‌ها و مراکز تابعه شان و مناطق آزاد کشور حضور داشتند.

در ابتدای این نشست سرپرست معاونت امور زیربنایی با تبریک پیروزی محور مقاومت در سرزمین‌های اشغالی و آرزوی پیروزی قاطع ملت مظلوم فلسطین و با تشکر از حضور پرشور نمایندگان دستگاه‌های اجرایی که بیانگر اهتمام شان در حوزه پدافندغیرعامل است، به تشریح قانون تشکیل سازمان و تبیین دستورالعمل نکوداشت پدافندغیرعامل به عنوان دستور اصلی جلسه پرداخت.

سردار ساسانی جانشین ریاست سازمان نیز در ادامه جلسه با اشاره به ظرفیت‌های قانونی ایجاد شده بعد از تصویب قانون تشکیل سازمان بر ضرورت استفاده حداکثری از آن تاکید و این قانون راهبردی را راهگشای بسیاری از معذوریت‌های پیاده سازی و تحقق پدافندغیرعامل در دستگاه‌های اجرایی دانست.

دکتر حسین رضایی مشاور ریاست سازمان در امور مجلس هم گزارشی از فرآیند تصویب قانون در مجلس ارائه و با برشماری ظرفیت‌های حاصله از این قانون به پیش بینی راهکار‌های لازم برای برطرف کردن خلاء‌های قانونی موجود در قالب آیین نامه‌ها و دستورالعمل‌های اجرایی منتج از قانون اشاره کرد.

در پایان جلسه هم سردار سعد مشاور حقوقی و بازرسی سردار ریاست سازمان با تشریح موضوع مستنکفین که در قانون تشکیل سازمان بیان شده است بر ضرورت اهتمام در حوزه پدافندغیرعامل به منظور پیشگیری از قصور و تقصیر در این حوزه و تبعات قانونی آن برای مسئولین درصورت عمل نکردن به تکالیف و مسئولیت‌های قانونی حوزه پدافندغیرعامل پرداخت.

درپایان نشست هم نمایندگان دستگاه‌های اجرایی به بیان سوالات و نقطه نظرات خود دراین حوزه پرداختند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر