۰۳ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۸:۵۷
کد خبر: ۷۳۴۶
مدیرکل پدافند غیرعامل مرکزی:
سردار نورخدا قاسمی با اشاره به فرماندهی عملیات خیبر به دست شهید فتاحی گفت: لطف خدا همراه ابتکارات و نوآوری های رزمندگان و فرماندهی خوب و دلاورانه شهید فتاحی در طراحی عملیات خیبر نقش بزرگی در پیروزی این عملیات داشت.
سردار نورخدا قاسمی در یادواره پاسدار شهید علی اصغر فتاحی فرمانده گردان علی ابن ابیطالب که در عملیات خیبر به شهادت رسید با اشاره به جزئیات این عملیات اظهار کرد: عملیات خیبر در ساعت 21:30 روز 3/12/1362 با رمز یا رسول الل در جزایر شمالی و جنوبی مجنون و طلائیه شروع شد.

وی افزود: منطقه عملیاتی هورالهویزه ویژگی خاصی داشت که انتقال نیروها برای انجام عملیات آبی و خاکی را با مشکل روبرو کرده بود.

مدیرکل پدافند غیرعامل مرکزی تصریح کرد: در شرایطی که دو سال و اندی که لشکرهای ما تنها در خشکی جنگیده بودند باید حالا در هور می جنگیدند، در منطقه ای که حدود صد کیلومتر در سی کیلومتر دریاچه ای بود که در عین حال باتلاق، نیزارهای بسیار فشرده و برکه های آب نیز در منطقه وجود داشت.

وی با اشاره به فرماندهی عملیات خیبر به دست شهید فتاحی گفت: لطف خدا همراه ابتکارات و نوآوری های رزمندگان و فرماندهی خوب و دلاورانه شهید فتاحی در طراحی عملیات خیبر نقش بزرگی در پیروزی این عملیات داشت.

سردار قاسمی افزود: پرواز در ارتفاعات پائین روی نیزارها و در منطقه ای ناامن کار ساده ای نبود و فداکاری های زیادی برای به ثمر رسیدن عملیات خیبر از سوی رزمندگان ما انجام شد.

وی تصریح کرد: شهید فتاحی خود را برای شهادت آماده کرده بود، از قول همرزمان ایشان نقل شده است که او شب ها در دل شب همواره با خدای خود راز و نیاز می کرد و از او توفیق شهادت را خواستار بود و می گفت که خدایا، من را هم چون شهدای عملیات رمضان گمنام بمیران.

مدیرکل پدافند غیرعامل مرکزی با شاره به برخی ویژگی های اخلاقی شهید فتاحی گفت: اهل ریا و تزویر نبود، از دعاهای این شهید در مراسم حسینه رزمندگان استان مرکزی در انرژی اتمی آبادان این بود که خدایا، ما را یاری کن تا راه کربلای حسین را بگشائیم و گناهان ما را ببخش و تمامی مجروحین را عافیت ببخش و ما را در ادامه راه شهدای بزرگوار ثابت قدم بفرما.


گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر