۱۴ مهر ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۱
کد خبر: ۷۳۴۴۸
رئیسی:
رئیس‌جمهور با بیان اینکه مسئله امنیت غذایی بسیار مهم است و در دولت هم بر آن تأکید کردیم گفت: شورای امنیت غذایی را دوباره در این دولت فعال کردیم.

به گزارش پایداری ملی به نقل از تسنیم، رئیس جمهور در مراسم افتتاح بیمارستان خیرساز حکیم، در تشریح اهمیت همکاری خیرین و دولت اظهار داشت: حضور خیرین در کنار دولت به‌معنای حضور کارفرما در کنار پیمانکار نیست، بلکه ما این امر را یک مشارکت راهبردی می‌دانیم.

دکتر سید ابراهیم رئیسی در آیین گشایش رسمی بیمارستان خیرساز تخصصی و فوق‌تخصصی کودکان حکیم، با ابراز خشنودی از حضور در میان جمعی از خیرین کشور گفت: سلامت جسم، روح و روان موضوعی بسیار مهم است و همه دستورات و باید و نباید‌های شرع برای سالم زندگی کردن، سالم ماندن و سالم اندیشیدن است تا فرد بتواند در پرتو این سلامتی به جامعه خیر برساند.

رئیس جمهور با اشاره به اهمیت غذای جسم و روان انسان، با بیان اینکه اگر سلامت تغذیه تامین شود، نوبت و نیاز به درمان نمی‌رسد، افزود: در دولت مردمی موضوع تامین سلامت و امنیت غذایی جامعه همواره به‌عنوان یک مسئله مهم مورد تاکید بوده و از جمله شورای‌عالی سلامت و امنیت غذایی که تا پیش از این دولت فعال نبود، در این دولت فعال شده است.

دکتر رئیسی اظهار داشت: اگر چه در مقوله سلامت تغذیه بیشتر سلامت غذای جسم مطرح است، اما اهمیت تغذیه روح و روان انسان کمتر از غذای جسم او نیست. آرامش عمومی و سلامت جامعه در اطمینان خاطر و سلامت تغذیه روحی و روانی آن است.

رئیس جمهور با بیان اینکه در سال‌های سپری شده از پیروزی انقلاب اسلامی کار‌های بزرگ و افتخارآمیزی در زمینه تامین سلامت جسمی و روانی جامعه شده است، تصریح کرد: در ۴۴ سال گذشته در حوزه تربیت نیروی انسانی کارآمد، پزشکان متخصص و اساتید صاحب‌نظر و برجسته گام‌های بلندی برداشته شده است.

دکتر رئیسی با گرامیداشت یاد مجاهدت‌ها و از خودگذشتگی‌های کادر درمانی در مقاطع مختلف از جمله در دفاع مقدس و دوران شیوع کرونا، خاطرنشان کرد: امروز علاوه بر حوزه نرم‌افزاری و تربیت نیروی انسانی، در حوزه سخت‌افزاری در تولید لوازم و تجهیزات پیشرفته پزشکی مورد نیاز کشور گام‌های بلندی برداشته شده و در حوزه تولید دارو نیز بیش از ۹۵ درصد دارو‌های مورد نیاز کشور در داخل تولید شده و ایران در زمینه صادرات داروی با کیفیت نیز حضور پررنگی دارد.

رئیس جمهور همچنین از احداث یک مرکز علم و فناوری به نام پرافتخار شهید سلیمانی در کنار این مرکز درمانی که حداقل ۱۵۰ شرکت دانش‌بنیان در آن مستقر خواهند شد به عنوان اقدامی مفید و ارزشمند یاد کرد.

رئیس جمهور در ادامه بهره‌مندی ۳۲ میلیون نفر از مردم از بیمه رایگان و همچنین افزایش ۱۵ هزار تخت بیمارستانی در دو سال گذشته را از موارد افتخارآفرین برای کشور برشمرد و گفت: در سفر به شهریار از بیمارستانی بازدید کردیم که ۳۰ سال در دست احداث بود و این موجب تأسف و شگفتی ما شد، ولی امروز این مرکز درمانی آماده بهره‌برداری است و طرح‌های نیمه‌تمام این‌چنینی توسط دولت در دست بهره‌برداری هستند.

دکتر رئیسی سلامت و آرامش کودکان و خانواده‌های آن‌ها را بسیار مهم و ضامن سلامتی و نشاط جامعه قلمداد و با اشاره به اهمیت پیش‌بینی و پیشگیری در عرصه سلامت تصریح کرد: همراهی آموزش و پژوهش کنار درمان بیماران بسیار مهم بوده و اهمیت این امر از آن جهت است که باید مشکلات و بیماری‌های آینده نیز شناسایی و از آن‌ها پیشگیری شود.

رئیس جمهور ساخت بیمارستان کودکان حکیم در منطقه یافت‌آباد تهران را مهم توصیف و از مردمان این منطقه به عنوان مردمانی پرتلاش و سخت‌کوش یاد کرد و از همین رو ساخت این بیمارستان در این منطقه را از امتیازات این اقدام برشمرد.

دکتر رئیسی همکاری خیرین با دولت در ساخت بیمارستان حکیم را از دیگر نکات برجسته این پروژه بزرگ بیمارستانی دانست و گفت: باید به مردم در عرصه‌های مختلف میدان داد؛ کار‌های بزرگی توسط مردم انجام شده، می‌شود و خواهد شد و قطعا همکاری خیرین، مردم و فعالین حوزه سلامت در ساخت این بیمارستان مورد تقدیر و تشکر است.

رئیس جمهور به نقش برجسته مردم در مهار بیماری کرونا اشاره کرد و گفت: در حالی که در بسیاری از کشور‌های غربی شاهد غارت فروشگاه‌ها هم‌زمان با شیوع بیماری کرونا بودیم، ما نه تنها شاهد اتفاقات مشابه نبودیم، بلکه با دستور رهبر انقلاب کمک مومنانه مردم در تمامی مساجد کشور جلوه سلامت معنوی و دین‌مداری مردم را به نمایش گذاشت.

دکتر رئیسی اهمیت توجه به نقش مردم در رفع مشکلات کشور را مورد تاکید قرار داد و خاطرنشان کرد: هر جا مردم به میدان آمدند موفق بودیم و حتی در حوزه اقتصادی نیز نباید صرفا سخن از بخش خصوصی زده شود و باید در عمل به مردم میدان داد.

رئیس جمهور افزود: دولت مردمی باید در عمل محقق شود و دولت باید مرتفع‌کننده موانع فعالیت‌ها و تلاش مردم باشد.

دکتر رئیسی به تشریح اهمیت همکاری خیرین و دولت پرداخت و اظهار داشت: حضور خیرین در کنار دولت به‌معنای حضور کارفرما در کنار پیمانکار نیست، بلکه ما این امر را یک مشارکت راهبردی می‌دانیم و دولت نیز باید تعهدات خود را در پروژه‌های مشترک با خیرین به‌موقع و در زمان مقرر به سرانجام برساند.

رئیس جمهور به ضرورت تلاش کادر درمان جهت آرامش و آسایش بیماران و خانواده‌های آن‌ها اشاره کرد و گفت: هدف از بیمه سلامت این است که خانواده‌ها به غیر از بیماری خود و بستگان‌شان درد دیگری نداشته باشند و پزشکان و فعالین حوزه سلامت نیز می‌توانند در این مسیر سهیم و نقش آفرین باشند.

رئیس جمهور پیش از آغاز این مراسم در بازدید از بخش‌های مختلف این بیمارستان از تنی چند از کودکان بیمار بستری در این مرکز درمانی نیز عیادت کرد.

پیش از سخنان رئیس جمهور دکتر بهرام عین‌اللهی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی توجه به حوزه سلامت در دولت سیزدهم را متفاوت از قبل توصیف و از افزایش ۷۵ درصدی همکاری دولت با خیرین حوزه سلامت در حوزه‌هایی، چون پژوهش، بهداشت و درمان خبر داد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر