۱۲ مهر ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۸
کد خبر: ۷۳۴۳۱
سرلشکر سلامی:
فرمانده کل سپاه پاسداران گفت: جوانان مراقب باشند، اگر از فضای تلاش علمی دور شویم به همان دوره‌ای برمی‌گردیم که یک گلوله هم نمی‌ساختیم و همه‌چیز از خارج می‌آمد.

به گزارش پایداری ملی به نقل از ایسنا، سرلشکر حسین سلامی در افتتاحیه کنگره ملی دانشجویان علوم پزشکی، اظهار کرد: ما در حال پیشرفت هستیم. از نظر پزشکی یکی از کشورهای خوب دنیا هستیم و من به‌عنوان یک سرباز وطن و یک خادم کوچک که این لباس را پوشیده تا فدا شود و شما به آرزوهایتان برسید، به مجموعه جامعه پزشکی و پرستاری کشور افتخار می‌کنم.

وی افزود: کشور ما به برکت پرستاران پزشکان در دوره کرونا که معیاری جهانی برای توانایی پزشکی است، توانست یک رکورد افتخارآمیز از خود به جا بگذارد.

فرمانده کل سپاه یادآور شد: وقتی چند روز پیش ماهواره به فضا فرستادیم معنایش این بود که نیاز به صدها دانش پیشرفته را تأمین کردیم. رسیدن به این دانش کار بسیار بزرگی در عصر محاصره علمی است.

سلامی با بیان اینکه موشک بالستیک در اختیار سه کشور جهان است که یکی از آن‌ها ایران است، تصریح کرد: از لحاظ فناوری این یکی از پیچیده‌ترین فناوری‌هاست. گذشته از این کشتی‌های بزرگ شهید سلیمانی و شهید باقری ساخته می‌شود، ستاره خلیج فارس ساخته می‌شود، نیروگاه‌ها، پالایشگاه‌ها، پهپادها، بالگردها، پدافند هوایی‌ها ساخته می‌شود. این کشور در حال پیشرفت است و دشمنان پیشرفت ایران را نمی‌پسندند. دوست ندارند ما براساس استعدادهای درخشان جوانان خود کشورمان را بسازیم.

وی تصریح کرد: امروز ما ماهواره می‌سازیم و آن را به آسمان می‌فرستیم اما فقط ماهواره، موشک و پهپاد نیست که ساخته می‌شود. در هر فناوری از آنچه مربوط به کوانتوم، سایبر، هوش مصنوعی، نیتروالکترونیک و حتی بیومکانیک، بیوشیمی و بیوفیزیک است که جزو دانش‌های پیچیده جهان است وارد شدیم و پیشرفت‌های خوبی حاصل شده است.

فرمانده کل سپاه با تاکید بر اینکه ایران در حال رشد است، اظهار کرد: جوانان ما مراقب باشند که اگر از فضای تلاش و جهاد علمی دور شویم، کشور عقب می‌افتد و به همان دوره‌ای می‌رود که یک گلوله هم نمی‌ساختیم و همه‌چیز از خارج می‌آمد، حتی به یاد دارم که ماکارونی ترکیه‌ای و پنیر بلغاری هم به کشور وارد می‌شد. یعنی در غذاخوردن هم وابسته بودیم.

سلامی یادآور شد: زمان شاه یک درجه‌دار آمریکایی می‌آمد به ایران و اجازه نمی‌داد خود ایرانی‌ها اگر اشکالی در یک سیستمی به وجود می‌آمد، خودش برطرف کند. برای آموزش یک دوربین هدایت آتش توپخانه باید به خارج کشور می‌رفتیم.

فرمانده کل سپاه تصریح کرد: دشمنان می‌گویند شما صلاحیت داشتن دانش هسته‌ای را ندارید، می‌خواهند ما را تحقیر کنند ولی ما از فصل تحقیر عبور کردیم به عزت رسیدیم. زمان شاه ۴۰ هزار مستشار خارجی تصمیم می‌گرفتند که ما چه کار کنیم.

وی خطاب به دانشجویان حاضر در نشست، اظهار کرد: شما چون آن دوره را ندید، مقایسه‌کردن هم برایتان سخت است ولی من این دوره‌ها را دیدم؛ هم گذشته را دیدم و هم اکنون را می‌بینم. یکی از خصوصیات سن بالا این است که به انسان قدرت قضاوت و مقایسه می‌دهد.

سلامی ادامه داد: در عرصه بدون سرنشین، دانش ما از حوزه با سرنشین بالاتر است. امروز به توانمندی‌ای رسیده‌ایم که پهپادهای ما قادرند در چند هزار مایل دورتر هر نقطه‌ای از شناور در حال حرکت را که بخواهیم با هوش مصنوعی مورد هدف قرار دهند و حتی میزان تخریب را هم ما تعیین کنیم.

وی تصریح کرد: فناوری نقطه‌زنی در موشک های بالستیک فناوری بسیار پیچیده‌ای است که در انحصار سه کشور جهان است و ما یکی از آنها ما هستیم.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر