۱۰ مهر ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۹
کد خبر: ۷۳۴۰۵
طرح مقابله با آفت مگس مدیترانه‌ای در۲۰ هزار هکتار از باغ‌های مرکبات تنکابن، عباس‌آباد و رامسر در استان مازندران اجرا شد.

به گزارش پایداری ملی به نقل از جوان انلاین ، احسان عباسپور معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی مازندران در دومین رزمایش پدافند غیر عامل این استان که به منظور مقابله با آفت مگس میوه مدیترانه‌ای در دو مرحله در ایستگاه‌های ردیابی آفت و کارگاه‌های آموزشی در مرکز استان و غرب مازندران در روستای رضامحله گلیجان تنکابن برگزار شد، گفت: وجود ۱۲۰هزار هکتار مرکبات نقش به سزایی در اقتصاد این استان دارد، شهرستان‌های تنکابن، عباس‌آباد و رامسر حدود ۲۰ هزار هکتار مرکبات دارد که در حوزه صادرات و مصرف داخلی جایگاه ویژه‌ای دارند.
وی با بیان اینکه یکی از آفات مهم باغات مرکبات استان مگس میوه مدیترانه‌ای است که با مدیریت و برنامه‌ریزی اقدامات اولیه برای مهار و مقابله با آن صورت گرفته است، افزود: تاکنون این آفت خسارت جدی به باغات استان وارد نکرده است. این مسئول اطلاع‌رسانی به موقع، برگزاری کلاس‌های ترویجی، کارگاه‌های آموزشی و آگاهی‌رسانی را در مدیریت باغ‌ها و مقابله با این آفت مؤثر برشمرد. معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی جهادکشاورزی استان هم گفت: برای حفظ، پیشگیری و حفاظت از تولیدات محصولات کشاورزی مازندران به ویژه محصولات باغی، کار گروه پدافند غیرعامل امنیت غذایی در استان تشکیل و فعال شد که در مصوبه کار گروه پدافند غیرعامل اجرای دو رزمایش مقابله با آفت مگس میوه مدیترانه‌ای در مرکز استان و شهرستان تنکابن پیش‌بینی شد. رضا نگهدار افزود: سالانه حدود ۳ میلیون تن مرکبات و حدود ۲۲۰ هزار تن کیوی در مازندران تولید می‌شود که برای کسب موفقیت در چرخه تولید، پرورش، صادرات و ارزآوری باید در کنترل و مقابله با آفت‌ها به ویژه مگس میوه مدیترانه‌ای موفق اقدام شود. وی تصریح کرد: این رزمایش‌ها برای توسعه، افزایش و هم‌افزایی باغداران، کنترل و مهار آفت مگس میوه مدیترانه‌ای در سطح استان برگزار و ادامه خواهد داشت. در این رزمایش همچنین به اهمیت گارگاه‌های آموزشی و ترویجی برای باغداران و اثر رزمایش‌های مقابله با آفت مگس میوه مدیترانه‌ای پرداخته شد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر