۰۲ مهر ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۵
کد خبر: ۷۳۳۶۴
نیروگاه اتمی بوشهر در 50 روز منتهی به 21 شهریور 1402 با حداکثر ظرفیت در مدار تولید برق قرار داشته و به طور متوسط 983 مگاوات برق تولید کرده است.

به گزارش  پایداری ملی به نقل از فارس، بر اساس اطلاعات دیسپاچینگ برق از تامین انرژی در 50 روزه منتهی به 21 شهریور 1402، نیروگاه اتمی بوشهر با ظرفیت تولید 1000 مگاوات برق به صورت کامل در مدار فعالیت قرار داشته است.

بر اساس این گزارش، بیشترین برق تحویلی نیروگاه اتمی بوشهر در تاریخ ۳ مرداد ۱۴۰۲ با تامین ۹۹۶ مگاوات انرژی رقم خورده و کمترین برق نیز در ابتدای شهریور با تامین ۹۶۷ مگاوات ثبت شده است.

بر این اساس متوسط تامین برق روزانه نیروگاه اتمی بوشهر به 983 مگاوات می‌رسد که 98 درصد از ظرفیت نصب شده این واحد تولید برق به حساب می‌آید.

در این راستا، عسگر سرمست، کارشناس حوزه برق هسته‌ای در گفت‌وگو با خبرنگار فارس گفت: تامین برق هسته‌ای به دلیل مدل فرکانس توربین، به پایداری شبکه برق ختم شده و این نوع برق برخلاف نیروگاه‌های تجدیدپذیر اطمینان شبکه برق هر کشور را ارتقا خواهند داد.

 واحد یکم نیروگاه اتمی بوشهر که در تاریخ ۲۵ بهمن ۱۴۰۱ به‌منظور انجام بازرسی‌های دوره‌ای و سوخت‌گذاری سالانه خاموش شده بود، پس از انجام فعالیت‌های برنامه‌ریزی شده، روز دوشنبه ۱۸ اردیبهشت‌ماه‌ سال جاری مجدداً به شبکه برق سراسری کشور متصل شد.

هر سال به منظور بهبود عملکرد و حصول اطمینان از تداوم کارکرد ایمن و مطمئن تجهیزات نیروگاه اتمی بوشهر و نیز به هنگام انجام عملیات و بارگذاری سوخت جدید، فرصتی فراهم می‌آید تا اقدامات لازم در زمینه بازرسی دوره‌ای تجهیزات این نیروگاه انجام شود.

بر این اساس و با هماهنگی‌های صورت گرفته با مدیریت شبکه برق کشور، عملیات تعویض سوخت سالانه و بازرسی‌های برنامه‌ریزی شده این واحد نیروگاهی از تاریخ ۲۵ بهمن‌ماه سال گذشته آغاز شد و پس از انجام این عملیات؛ واحد یکم نیروگاه اتمی بوشهر از ساعت ۲۳:۱۸ روز دوشنبه ۱۸ اردیبهشت‌ماه سال جاری مجدداً در مدار تولید قرار گرفت و به شبکه سراسری برق کشور متصل شد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر