۲۶ شهريور ۱۴۰۲ - ۰۹:۱۹
کد خبر: ۷۳۳۲۷
طرح مرکز سرور با تراز استانداردهای بین المللی با هدف ارتقای امنیت داده ها و مقابله با تهدیدات حملات سایبری، توسط معاونت توسعه مدیریت و منابع استانداری مازندران، در محل استانداری مازندران با حضور دکتر وحیدی وزیر کشور افتتاح و به بهره برداری رسید.

به گزارش پایداری ملی، احمد وحیدی وزیر کشور در این مراسم از اقدامات انجام شده معاونت توسعه مدیریت و منابع استانداری مازندران در حوزه طراحی زیرساختهای فناوری در بستری امن موازی توسعه دولت الکترونیک و ارائه خدمات در بستر فناوری تقدیر و آن را لازم و ضروری برشمرد.

سید محمود حسینی پور استاندار مازندران در آیین افتتاح این مرکز که بر اساس مقتضیات سازمان پدافند غیرعامل و مرکز افتا ریاست جمهوری و استانداردهای ISO 27001 و TIA 942 و 002 - ANSI/BICSI طراحی شد؛ بر تعمیق باور مدیران برای ایجاد زیرساختهای امنیت شبکه دولت و فضای مجازی در کلیه دستگاههای اجرایی استان بر اساس استانداردهای روز بین المللی در این حوزه تاکید کرد.

در ادامه امید محبی معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری مازندران به استفاده از فناوری و تجهیزات روز در راستای ارتقای شاخص های امنیت و خدمات عمومی در راه اندازی این مرکز اشاره و تصریح کرد: حراست از اطلاعات و داده های سازمانی و اقدامات در لحظه برای رفع شکاف های فناوری یکی از مهمترین دغدغه های مدیران باید باشد که در استانداری مازندران با بهره گیری از دانش متخصصان و امکانات روز مرکز سرور با طراحی و اجرای استانداردهای لازم برای مقابله با تهدیدات محیطی با هدف حفاظت فیزیکی از داده های سازمانی احداث شد.

معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری گفت: اجرای ۲ طرح واحد مرکز عملیات شبکه (NOC) و مرکز عملیات امنیت(SOC) نیز دو پروژه حائز اهمیتی است که به صورت متمرکز، رخدادهای مربوط به امنیت اطلاعات را به صورت جامع و یکپارچه پایش، نظارت و مدیریت می‌کند و بر اساس میزان ریسک تعیین شده، به کارشناسان امنیتی هشدار ارسال می‌کند.

محبی افزود: نرم‌افزارهای امنیتی مربوط به مرکز عملیات امنیت امکان جمع‌آوری، یکسان‌سازی و ذخیره‌سازی کلیهٔ وقایع امنیتی با اهمیت را جهت ایجاد قابلیت جستجو، تحلیل و بررسی دارا است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر