۱۶ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۷
کد خبر: ۷۳۲۹۰
رئیس جمهور گفت: با افزایش تولید در بعضی از سال‌ها تورم مهار شده اما رکورد مهار تورم را از طریق رشد تولید دنبال خواهیم کرد و تمام هنر دولت این است که مهار تورم با رشد تولید انجام خواهد شد.

به گزارش پایداری ملی به نقل از خبرگزاری فارس، آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی امشب در نشست با نخبگان استان خراسان جنوبی اظهار داشت: اربعین روزی است که یادآور زیارت مرقد نورانی اباعبدالله (ع) است، ازهمین سخن‌گاه باید از مردم عزیزمان که 4 میلیون نفر به زیارت مرقد مطهر اباعبدلله با دلدادگی و عشق راهی شدند تقدیر کنم.

رئیس جمهور همچنین با تشکر از موکب‌داران و مردم که سخاوتمندانه از وقت و مال خود مایه گذاشتند و تلاش کردند این رویداد بزرگ و تمدن‌ساز به خوبی برگزار شود تقدیر کرد و گفت: از دولتمردانی که در تمام نهادها و سازمان‌ها و بسیج و نیروهای مسلح و ... تلاش کردند که این رویداد مهم را برای زائران و عاشقان اباعبدالله (ع) آسان ودلنشین کنند صمیمانه تشکر می‌کنم.

رئیسی افزود: از دولت و ملت عراق که خوب میزبانی کردند هم دولتمردان که حقیقتا در تسهیل ورود زائران به سرزمین عراق و هم در پذیرایی از زائران سخاوتمندانه تلاش کردند باید تقدیر و تشکر کنم، پیاده‌روی اربعین رویداد بسیار بزرگ و خاطره‌انگیز و تمدن سازی برای جهان اسلام بود.

وی در ارتباط با جهاد تبیین اظهار کرد: امروز برای همه کسانی که صاحب سخن و قلم هستند در جنگ ترکیبی و ادراکی که به وجود آمده، وظیفه همه فرهیختگان است در حوزه‌های مختلف امر جهاد تبیین را به عهده داشته باشند.

رئیس جمهور با بیان اینکه دشمن به دنبال یاس و ناامیدی در همه اقشار است، تصریح کرد: گره‌های ذهنی امروز باید با تبیین درست گشوده شود تا افراد جامعه احساس کنند با دلی محکم و استوار در مسیر ترسیم شده، حرکت می‌کند.

رئیسی با اشاره به فعالیت ۲۰۰ مجموعه علم و فناوری در استان و شهرستان‌ها گفت: شرکت‌های دانش‌بنیان هم از نظر کمی و هم کیفی باید افزایش پیدا کند، وزارت خانه‌ها ارتباط پیدا کردند با شرکت‌های دانش‌بنیان و ۴۰۰ هزار نفر با شرکت‌های دانش بنیان در ارتباط هستند.

وی با بیان اینکه خراسان جنوبی به استان علم و فرهنگی و استانی که پدران علم بسیاری دارد، مشهور است، بیان داشت: امسال در زمینه بورسیه‌ها، کار بورسیه کردن دانشجویان عملیاتی شد به نحوی که این امر مشهود است.

رئیس جمهور با اشاره به اینکه در دانشگاه پیام نور دانشجو کم شده و زمینه جذب اساتید این دانشگاه در دیگر دانشگاه‌ها فراهم شده است، بیان کرد: زمینه احداث خوابگاه برای دانشجویان متاهل فراهم شده و تسهیلات برای احداث مسکن استادان ایجاد می‌شود.

رئیسی در مبحث مطرح شده در حوزه ایثارگران اظهار کرد: تبدیل وضعیت ایثارگران در این دولت آغاز شده و عدد قابل توجه و بی‌سابقه‌ای است.

وی گفت: در زمینه اخذ مالیات از اصناف نیز بنا بر اعتماد به اظهار اصناف است دستگاه کاری انجام اده باشد لذا باید به سخن اصناف حتما اعتماد کرد و اصل توجه کردن اظهارات صنف است.

رئیس جمهور در ارتباط با تسهیلات گفت: با افزایش تولید در بعضی از سال‌ها تورم مهار شده اما رکورد مهار تورم را از طریق رشد تولید دنبال خواهیم کرد و تمام هنر دولت این است و مهار تورم با رشد تولید انجام خواهد شد.

رئیسی با بیان اینکه حتما این آرزوی مردم در زمینه راه آهن در دولت سیزدهم با کار جهادی به سرانجام برسد، عنوان داشت: در خراسان جنوبی همانطور که رهبری فرمودند، اینجا اقتصاد سنگ را داریم و نباید خام‌فروشی شود و معادن باید پای بخش خصوصی را به دست بگیرد و کار دولت حمایت، هدایت و نظارت است و با خام‌فروشی مبارزه شود.

رئیس جمهور با تأکید بر رفع موانع در رابطه با داد و ستاد با افغانستان و فعال شدن بازارچه‌های مرزی تصریح کرد: یکی از کارکردهای مرزی، فعال بودن بازارچه‌هاست.

رئیسی در ارتباط با وضعیت ناوگان هوایی در خراسان جنوبی اظهار کرد: فعال شدن بخش خصوصی در این زمینه خیلی مهم است و بخش خصوصی اعلام آمادگی کرده است ما هم حمایت می‌کنیم و تسهیلات هم پرداخت می‌شود که استانداری و وزارت راه و شهرسازی پیگیری می‌کنند تا بخش خصوصی ناوگان هوایی هراسان جنوبی فعال شود.

وی با بیان اینکه در خراسان جنوبی آمار جرائم خیلی پایین است و این موضوع به دین‌داری مردم و ... برمی‌گردد، گفت: مسئله خانواده بسیار اهمیت دارد و زن می‌تواند در زمینه ایفای نقش اجتماعی، یک مادر خوب هم باشد و فضاهایی که مناسب بانوان باشد باید ایجاد شود، بسیاری از کارهای فرهنگی است که آسیب‌ها را از بین ببرد.

رئیسی با اشاره به حق مالکانه معادن در قانون بودجه صندوق توسعه و پیشرفت که برای همه استان درآمد داشته باشد، افزود: اهتمام ما بر اتمام پروژه‌های نیمه‌تمام است و مهم این است که پروژه نیمه‌تمام مردم را رنج می‌دهد این مقدم به دیگر کارها است.

وی گفت: در این زمینه یک تنخواه به استان بدهیم و اضافه برداشت از مالیات و مولدسازی به همین صندوق ریخته شود، مولدسازی روش اجرای قانون است که مغفول مانده است، قانونی که زمین مانده و باید اجرا شود.

رئیس جمهور با بیان اینکه با پیگیری در برنامه هفتم این صندوق توسعه در مجلس به تصویب برسد و بسیاری از طرح‌های نیمه تمام به اتمام رساند، افزود: اگر شرکتی در ادارات و سازمان‌های اداری، کمبود اعتبارات دارد نباید کم‌کاری را سر کارگر خالی کرد چون کارگر زن و بچه دارد و باید حقوق کارگر به‌موقع تامین شود.

وی با بیان اینکه نسبت به صنایع تبدیلی کارهایی انجام شده و کارهایی هم در دست اقدام است، عنوان کرد: توصیه رهبر معظم انقلاب مبنی بر ارتباط با دانشجویان و دانشگاه است و ارتباط با دانشگاه و بازار و حوزه به اصلاح امور کمک می‌کند.

رئیسی با اشاره به نقش مردم و مردمی‌سازی گفت: در همه حوزه‌ها مردم صاحب نقش هستند در همه کارها نظارت است و دولت کارش تصدی‌گری نیست، حمایت هدایت و نظارت است هرجا که با مردم پیش رفتیم موفق بوده‌ایم و همین اربعین یک نماد و نمونه مردمی‌سازی است.

وی با اشاره به جبران عقب‌ماندگی‌ها در سطح استان و کشور اظهار داشت: مقام معظم رهبری گفتند همه که باید امید داشت و هم امید بخشید، لذا اصل کار این است در هر حوزه با امید و ایمان گام برداریم و آینده برای کشور امیدبخش و‌ درخشان است.

رئیس جمهور با اشاره به رشد اقتصادی ۴ درصدی گفت: ارتباط تجاری کشور ما چند برابر شده است، در حوزه سلامت خیلی‌ها ترجیح می‌دهند در گردشگری سلامت به ایران سفر کنند.

رئیسی با اشاره به اینکه کشور روز به روز رو به پیشرفت است و در کنار راهیان نور، راهیان پیشرفت را تشکیل دادیم، افزود: دشمن کارهای بزرگ را کوچک جلوه می‌دهد اما باید تلاش کرد و هیچ کس حق ناامیدی و خسته شدن ندارد.

وی با بیان اینکه به تعبیر حکماینه رهبر انقلاب به قله‌ها نزدیک شدیم، خاطرنشان کرد: در خراسان جنوبی دو برابر گذشته جذب سرمایه‌گذار خارجی داریم، امروز جنگ، جنگ اراده‌هاست باید با مقابل نقشه‌های دشمن ایستاد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر