۱۱ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۰
کد خبر: ۷۳۲۳۹
سویه جدید کرونا موسوم به (BA.۲.۸۶) در پنج ایالت از آمریکا شناسایی و شیوع یافته، درهمین حال شمار بستری شدگان مبتلا به این ویروس در آمریکا روبه فزونی است و بار دیگر استفاده از ماسک در اماکن عمومی توصیه می‌شود.

به گزارش پایداری ملی به نقل از خبرگزاری ایرنا، شبکه خبری آمریکایی «ای‌بی‌سی نیوز» با انتشار این خبر افزود: تاکنون سویه جدید کووید ۱۹، (BA.۲.۸۶) در ایالت‌های میشیگان، نیویورک، اوهایو، تگزاس و ویرجینیا مشاهده و شناسایی شده است.

این گزارش می‌افزاید در همین حال بیشتر مراکز درمانی در سراسر آمریکا از شناسایی و شیوع سویه BA.۲.۸۶ خبر می‌دهند.

در روز پنجشنبه گذشته برابر با ۹ شهریور ماه ۱۴۰۲ بیمارستانی در هوستون ایالت تگزاس آمریکا نخستین ابتلا به سویه جدید کووید را شناسایی و گزارش کرد در همان روز نیز در اداره بهداشت ایالت اوهایو، نیز نخستین ابتلا به سویه جدید تایید شد، پیش از آن نیز گزارش‌هایی از ایالت‌های میشیگان، نیویورک و ویرجینیا دراین زمینه داده شده بود؛ بنابراین گزاش بیش از صد‌ها سویه که از ویروس اصلی «سارس – کو- ۲» (SARS-COV-۲) نشات گرفته که در نهایت منتج به ویروس کووید-۱۹ شدند؛ وجود داشته که اکثر آن‌ها ازبین رفته اند.

هم اکنون مراکز بهداشت و درمان در سراسر جهان شیوع این سویه جدید را به علت جهش بالای BA.۲.۸۶ تحت نظر دارند.

«ویلیام شافنر» استاد پزشکی پیشگیری و بیماری‌های عفونی در مرکز درمانی دانشگاه واندربیلت در این باره به ای‌بی‌سی نیوز گفت: سویه جدید شروع به همه گیری در آمریکا و همینطور در سایر نقاط جهان کرده و همانطوری که زیر شاخه‌ای از «اومیکرون» بوده، کاملا مسری است؛ بنابراین گزارش سویه BA.۲.۸۶ نخستین بار در تاریخ ۲۴ جولای گذشته برابر با دوم مردادماه ۱۴۰۲ در دانمارک و سپس در سرزمین‌های اشغالی و بدنبال آن در ماه اوت در میشیگان آمریکا شناسایی شد، تاکنون نیز این سویه در کشور‌های کانادا، انگلیس، فرانسه، پرتغال و آفریقای جنوبی گزارش و شناسایی شده است.

افزایش شمار بستری شدگان مبتلا به کووید در آمریکا

درهمین حال این شبکه خبری آمریکایی در گزارشی عنوان کرد شمار مبتلایان به سویه جدید کووید در ۶ هفته متوالی اخیر در آمریکا افزایش یافته است.

شمار بستری شدگان مبتلا به کووید در هفته منتهی به ۱۹ ماه اوت برابر با ۲۸ مرداد ماه ۱۴۰۲ به میزان ۱۸ درصد در آمریکا افزایش یافت و به ۱۵ هزار و ۶۷ فرد مبتلا رسید.

با این وجود شمار بستری شدگان مبتلا به کووید در آمریکا به مرز هشدار نرسیده چرا که شمار مبتلایان بستری شده در این هفته نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲.۵ برابر و نسبت به سال ۲۰۲۱ نیز ۵.۵ برابر کمتر است.

این رسانه آمریکایی افزود: با این وجود شمار جان باختگان مبتلا به این ویروس در هفته گذشته اندکی رو به افزایش گذاشته و حدود ۱.۷ درصد مرگ و میر‌ها در آمریکا را شامل شده است.

استفاده دوباره از ماسک در اماکن عمومی در آمریکا

تارنمای نشریه آمریکایی نیوزویک نیز در گزارشی عنوان کرد برخی از موسسات خصوصی، بیمارستان‌ها و کالج‌ها در آمریکا بار دیگر لزوم استفاده از ماسک به منظور محدود کردن گسترش سویه جدید کووید مانند سویه «ای جی.۵» (EG.۵) و BA.۲.۸۶ را خواستار شده اند.

این هفته نامه آمریکایی در ادامه گزارش داد: با این وجود آنتونی فائوچی باتوجه به فوریت برخورد با سویه جدید کووید ۱۹ تأکید کرد که اکثریت قریب به اتفاق مردم درحال حاضر مصونیت کافی برای مقابله با این گونه از بیماری را داشته و شاهد سونامی که در دوران همه گیری این بیماری ویروسی رخ داد، نخواهیم بود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر