۰۹ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۶:۳۸
کد خبر: ۷۳۲۱۹
سردار جلالی در نمایشگاه دستاوردهای وزارت دفاع:
رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور با بیان اینکه کارایی و دقت تسلیحات ایرانی بار‌ها در «میدان» اثبات شده است، تصریح کرد: پدافند غیرعامل و پدافند عامل دو بال اقتدار دفاعی کشور هستند که می‌توانند مولفه‌های اقتدار ملی ما را اعتلا بخشند.

به گزارش پایداری ملی، سردار دکتر غلامرضا جلالی، رئیس و جمعی از مسئولان سازمان پدافند غیرعامل کشور با حضور در نمایشگاه دستاوردهای وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح از آخرین دستاوردها و توانمندی‌های صنایع دفاعی کشور در حوزه‌های مختلف بازدید کردند.

سردار جلالی در حاشیه بازدید از این نمایشگاه، در جمع خبرنگاران با بیان اینکه در دوران دفاع مقدس، سختی تحریم را در حوزه دفاعی کاملا حس کردیم، اظهار داشت: در سالهای اول انقلاب و جنگ تحمیلی، توانمندی تولیدات نظامی ما تنها در حد مونتاژ اولیه سلاح ژ-3 و در حوزه موشکی تنها به اندازه اپراتوری و استفاده از آن بود.

وی ادامه داد: ولی یکی از ثمرات و رویش‌های دوران دفاع مقدس، پرورش بزرگانی چون شهید طهرانی مقدم بود که یکی از مهمترین اقداماتش، توانمندسازی صنعت دفاعی کشور در خودکفایی برای تولید انواع موشک بود که به نوعی مهر تاییدی بر باور "ما می توانیم" محسوب می‌شود به طوری که صنعت موشکی از اپراتوری، به ساخت و طراحی آن به عنوان ستون اصلی راهبردی دفاعی کشور تبدیل شد.

سردار جلالی با بیان اینکه کارایی و دقت تسلیحات ایرانی بار‌ها در «میدان» اثبات شده است، تصریح کرد: توانمندی تولید تسلیحات دفاعی مطابق با نیازمندی‌های فرماندهان موجب افزایش توان عملیاتی و در نهایت ارتقای بازدارندگی برای کشور می‌شود.

به گفته رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور، روحیه خستگی ناپذیری، پشتکار، بسیجی و راهبرد و رویکرد شهید طهرانی مقدم به راستی الگویی مناسب برای بخش‌های مختلف کشور به ویژه در بخش دفاعی است.

وی در مورد نقش پدافند غیرعامل در صنایع نظامی کشور نیز توضیح داد: پدافند غیرعامل یک قابلیت دفاعی است که هم در حوزه نظامی و هم در بخش غیرنظامی می‌توان از راهبردهای آن بهره‌مند شود به این شکل که هر یک از زیرساخت‌ها چه نظامی و چه غیرنظامی نیازمند این است که بتواند از خود در برابر تهدیدات دفاع و حفاظت کند.

سردار جلالی افزود: به عبارتی پدافند غیرعامل و پدافند عامل یا دفاع بدون اسلحه و دفاع با اسلحه دو بال اقتدار دفاعی کشور هستند که می توانند مولفه های اقتدار ملی ما را اعتلا بخشند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر