۰۹ شهريور ۱۴۰۲ - ۰۹:۱۶
کد خبر: ۷۳۲۱۰
رئیس سازمان بسیج مستضعفین گفت: ما به عنوان سازمان بسیج مستضعفین در کنار مسئولین این استان و همچنین خود مردم غیور این خطه به دنبال آن هستیم اقتصاد مقاومتی مردم سالار را شکل بدهیم.

به گزارش پایداری ملی به  نقل از خبرگزاری فارس ، سردار سرتیپ پاسدار غلامرضا سلیمانی رئیس سازمان بسیج مستضعفین در همایش بصیرتی بسیجیان شهرستان چابهار اظهار داشت: شما ملت قهرمان ایران اسلامی امروز در یک کارزار بزرگ قرار گرفته اید،کارزاری که در یک سمت آن کشور و ملت قهرمان ایران ایستاده اند و در سوی دیگر کشورهایی هستند که در صده های گذشته ملت های مسلمان جهان را استعمار کرده و به خاک و خون کشیده اند.

وی افزود: اگر بخواهیم فهرستی از جنایات این کشورهای جنایتکار جهان را تهیه کنیم، این فهرست بسیار بلند بالا خواهد بود. در طول ۲۰۰ سال گذشته هم دولت اسپانیا، هم پرتغال، هم انگلیس و هم آمریکا کشور ما را مورد چپاول و غارت قرار دادند؛ سیاست آنان در قبال کشورهای مسلمان استفاده از تاکتیک تفرقه بیانداز و حکومت کن بود.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین تصریح کرد: دشمن در طول تاریخ تلاش کرد تا با ایجاد تفرقه آنان را تضعیف و استعمار نماید؛ آن ها در زمان جنگ جهانی اول با همین سیاست کشورهای مسلمان را مستعمره خود کرده و هر کشور مسلمان مورد استعمار یک کشور غاصب قرار گرفت.

سلیمانی تاکید کرد: سیاست تضعیف ایران به قدری ادامه پیدا کرد که پادشاه ایران برای اولین بار در دوران پهلوی با نظر دولت بریتانیا انتخاب شد. آن ها رضاخان قزاق را مستعد خدمت گذاری تشخیص دادند و با کودتا او را پادشاه ایران کردند.

وی افزود: رضا خان با کمک انگلیس و برخی قدرت های خارجی ارتش ۱۲۵ هزار نفری را تاسیس و با این ارتش در داخل کشور تمام قیام های مردمی و همچنین تمامی ایلات، اقوام و عشایر را با قساوت تمام سرکوب نمود.

سلیمانی در ادامه گفت: اما زمانی که در دوران جنگ جهانی دوم ایران در آستانه تجاوز متفقین قرار گرفت، رضاخان دستور تسلیم شدن داد و به دستور عدم مقاومت ارتش در مقابل دشمن را صادر کرد. در این برهه کشور ما به راحتی در اشغال متفقین قرار گرفته می شود و ارتش شاهنشاهی هیچ مقاومتی در قبال آنان انجام نمی دهد.

وی افزود: امروز دشمنان جمهوری اسلامی آرزوی دوران ننگین پهلوی را در سر خود می پرورانند. راهبرد دولت های غربی در مقابله با کشورهای مسلمان این است که دولت های ضعیف و سرسپرده باید در کشورهای مسلمان حاکم باشند.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین تاکید کرد: آن ها از ضعف دولت های کشورهای اسلامی استفاده کرده و با تجاوز به خاک فلسطین، حکومت غاصب صهیونیستی را تاسیس کردند.

سلیمانی تصریح کرد: پیروزی جمهوری اسلامی در ادامه حکومت پهلوی دوم نقشه های دشمنان در منطقه را نقش بر آب کرد.

وی افزود: امروز مقاومت شما ملت قهرمان ایران ذیل راهبردهای جمهوری اسلامی یک اقدام بزرگ و مقدس است و باید به همه شما ملت قهرمان ایران برای مقاومت در این کارزار بسیار ارزشمند تبریک گفت. ملت ایران امروز توانسته است راهبرد مقاومت را در مقابل نظام سلطه انتشار دهد و امروز ملت های مسلمان با الگو گیری از همین راهبرد در مقابل دشمنان ایستاده اند.

وی در ادامه گفت: امروز شاهدیم که روزانه به صورت متوسط ۲۰ عملیات علیه رژیم غاصب صهیونیستی در کرانه باختری صورت می گیرد و این جای خرسندی دارد. نیروهای مقاومت در لبنان و فلسطین امروز توانسته اند پوزه ارتش اسرائیل را به خاک بمالند.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین تصریح کرد: رژیم غاصب صهیونیستی نماد نظام سلطه در مقابل کشورهای مسلمان است که شما ملت غیور ایران توانسته اید با الگوی مقاومت اسلامی و جبهه مقاومت آن ها را شکست بدهید. جبهه مقاومت تنها الگوی دفاعی نیست و قرار است تا با عمق بخشی داخلی موجب تقریب کشورهای اسلامی در مقابل نظام سلطه بشود.

سلیمانی افزود: خلق ویژگی های ممتاز و برجسته در موضوعات فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و دفاعی یکی از برنامه های مهم الگوی مقاومت اسلامی است.

وی افزود: دشمنان امروز به دنبال آن هستند تا ملت غیور ایران را از ادامه مسیر منصرف و کشور ما را تضعیف کنند تا بتوانند ایرانی ضعیف را برای خود بوجود بیاورند.

سلیمانی تاکید کرد: سیستان و بلوچستان استعدادهای فراوانی دارد و ما به عنوان سازمان بسیج مستضعفین در کنار مسئولین این استان و همچنین خود مردم غیور این خطه به دنبال آن هستیم اقتصاد مقاومتی مردم سالار را شکل بدهیم.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین تصریح کرد: ظرفیت های استان سیستان و بلوچستان بسیار زیادند و بسیج به دنبال تقویت این ظرفیت هاست؛ بسیج می تواند در زمینه احداث نیروگاه های خورشیدی، فعال کردن معادن و رفع موانع از سر راه آن، کشت و صنعت، احداث شهرهای جدید، اقتصاد دریایی و ... به این منطقه کمک نماید.

سلیمانی خاطرنشان کرد: ظرفیت های استان سیستان و بلوچستان بسیار زیادند و شما بسیجیان به عنوان نخبگان استان باید در میدان نقش آفرینی قرار بگیرید تا بتوانید تغییرات مهمی را رقم بزنید

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر