۰۶ شهريور ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۶
کد خبر: ۷۳۱۹۲
فناوری حفاری هدایت هوشمند، یک فناوری راهبردی ابداع شده توسط آکادمی علوم چین است که به ارتقای امنیت انرژی در این کشور کمک شایانی کرده است.

به گزارش پایداری ملی به نقل از خبرگزاری فارس، سی جی تی ان نوشت؛ فناوری حفاری هدایت هوشمند، پیشرفت‌های قابل توجهی به منظور استخراج نفت از چاه‌های نفت و گاز منطقه خودمختار سین کیانگ در شمال غربی چین به ارمغان آورده است.

مقامات چینی می‌گویند استفاده از تجهیزات پیشرفته و تحقیقات مربوط بع آن برای حفاظت از منابع انرژی چین مهم است. این فناوری پیشرفته شامل تصویربرداری الکترومغناطیسی از میزان مقاومت لایه‌های مختلف زمین و ناوبری دقیق سه بعدی تا رسیدن به نقطه هدف است.

از این طریق درک دقیق موقعیت و ساختار‌های مخازن نفت و گاز زیرزمینی ممکن شده و در عین حال مته‌ها با دقت به موقعیت ذخائر نفت و گاز هدایت می‌شوند و استخراج صیانتی و صنعتی با بازده بالا ممکن می‌شود.

آزمایش این روش در اوایل آگوست امسال، نتایج چشمگیری را نشان داد. این چاه روزانه ۱۳.۵ تن نفت و ۴۲۰۰۰ متر مکعب گاز طبیعی تولید کرد که حدود پنج برابر چاه‌های مجاور بود.

این اولین تلاش موفقیت آمیز برای استخراج نفت و گاز از این مخازن خاص است، که اثبات کننده کارآیی فناوری نوظهور مذکور است که حفاری کارآمد و کم هزینه برای استخراج منابع عمیق نفت و گاز چین را ممکن می‌سازد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر