۰۵ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۵
کد خبر: ۷۳۱۸۹
پیام سردار جلالی به مناسبت هفته دولت:
رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور در پیامی به مناسبت هفته دولت، ارتقای سطح بازدارندگی و دفاعی کشور به ویژه در حوزه‌های حفاظت از زیرساخت‌ها و صیانت از مردم، را نیازمند هم افزایی بین بخش‌های کشوری و لشکری عنوان کرد.

به گزارش پایداری ملی، در پیام سردار دکتر غلامرضا جلالی آمده است؛

پیوند یاد یاران باوفای امام و انقلاب، شهدای سرافراز، رجایی و باهنر با ایام هفته دولت، یادآور اتحاد ارزشمند و تاریخی ملت انقلابی و دولت مردمی به عنوان دستاوردی ارزشمند و میراثی معنوی و جاودانه برای آموختن منش و روش صادقانه آن خدمتگزاران خدوم است.

نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران از همان ابتدا که فریاد حق طلبی و استقلال و آزادی سر داد، با انواع توطئه‌ها و دسیسه‌ها از سوی استکبار روبه‌رو شد که در این میان دولت‌های مختلف به فراخور زمان همواره در صف اول، هدف هجمه دشمنان قرار گرفته اند.

راهبرد موفق دیپلماسی عزتمندانه دولت سیزدهم توانست کمک شایان توجهی در کشور برای مبارزه با تهدیدات و کاهش سطح دشمنی‌ها در راستای تحقق و دستیابی به «ایران قوی» داشته است.

ضرورت تشکیل جبهه دفاعی چند لایه بین نیروی‌های مسلح و غیرنظامی

امروز، اما با توجه به قرار گرفتن کشور در شرایط جنگ ترکیبی، تشکیل یک جبهه دفاعی منسجم چند لایه با استفاده از همکاری و هم افزایی بین نیرو‌های مسلح و غیرنظامی ضروری می‌نماید.

سازمان پدافند غیرعامل کشور به عنوان عنصری از منظومه دفاعی کشور که رسالت هماهنگی بدنه اجرایی دولت و نیرو‌های مسلح در حوزه دفاع غیرنظامی را برعهده دارد در این مدت تمام تلاش خود را برای همکاری با دولت در تحقق ایران قوی در حوزه‌های دفاعی به ویژه آرایش دفاعی کشور در برابر تهدیدات نوین، بکار گرفته است.

همچنین در راستا کمک به دولت و تسهیل مدیریت بحران این سازمان به عنوان بخشی از ساختار مدیریت بحران کشور سعی در هماهنگی برنامه‌ها و سیاست‌های خود با دولت داشته است.

ارتقای سطح همکاری‌های دولت و پدافند غیرعامل

در این میان اگرچه سطح همکاری و هم‌افزایی دولت سیزدهم در مقایسه با دولت یازدهم و دوازدهم ارتقا یافته است، اما همچنان در زمینه ارتقای آمادگی‌ها و تشکیل یک جبهه عملیاتی متحد از دفاع غیرعامل به صورت منسجم و منضبط، کار‌های بسیاری برزمین مانده که نیازمند توجه بیشتری از سوی دولت محترم است که در این زمینه «قانون تشکیل سازمان پدافند غیرعامل» می‌تواند به عنوان مبنایی برای تنظیم روابط دولت و سازمان پدافند غیرعامل کشور به نقش آفرینی بپردازد.

به یقین ارتقای سطح بازدارندگی و دفاعی کشور به ویژه در حوزه‌های حفاظت از زیرساخت‌ها و صیانت از مردم، جز از طریق هم افزایی بین بخش‌های کشوری و لشکری اتفاق نخواهد افتاد.

ضمن گرامیداشت یاد و خاطره همه شهدای دولت و خدمتگزاران به مردم شریف و شایسته ایران اسلامی، سربلندی دولتمردان دولت در خدمت به مردم و سربلندی کشور و ترویج «ایمان» و «امید» را از درگاه ایزد منان مسالت دارم.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر