۰۵ شهريور ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۳
کد خبر: ۷۳۱۸۶
شرکت‌های بزرگ اینترنتی اکنون باید قانون سرویس‌های دیجیتال اتحادیه اروپا (DSA) را اجرا کنند که طبق آن باید از کاربران در مقابل محتوای مخرب محافظت کنند.

به گزارش پایداری ملی به نقل از خبرگزاری مهر، ای اف پی نوشت؛ همچنین آن‌ها باید درباره الگوریتم هایشان بیش از پیش شفاف باشند.

اتحادیه اروپا تاکنون ۱۹ پلتفرم از جمله مایکروسافت بینگ، لینکدین، فیس بوک، اینستاگرام، اسنپ چت و تیک تاک را مشخص کرده که دفتر اصلی آن‌ها در آمریکا است. این شرکت‌ها باید از قانون DSA پیروی کنند.

به طور دقیق‌تر قوانین DSA از روز جمعه برای شبکه‌های اجتماعی و وب سایت‌های بسیار بزرگ اجرا می‌شود. یکی از مهم‌ترین درخواست‌ها تحت قانون DSA آن است که به کاربران حق انتخاب می‌دهد تا یک فید غیرشخصی سازی شده، داشته باشند که براساس پروفایل آن‌ها طرح ریزی نشده است.

لینکدین (متعلق به مایکروسافت) در یک پست وبلاگی اعلام کرد این تغییر برای نسخه‌های دسک تاپ و موبایل اجرا می‌شود.

سال گذشته پس از آنکه چت جی پی تی (متعلق به شرکت اوپن‌ای آی که مایکروسافت در آن سرمایه گذاری کرده) سروصدای زیادی به پا کرد، هوش مصنوعی خبرساز شد. در همین راستا اتحادیه اروپا اکنون سعی دارد هرچه سریع‌تر نخستین قانون مربوط به هوش مصنوعی را تا پایان سال جاری میلادی اجرایی کند.

کورتنی گرگویر مدیر ارشد امنیت دیجیتال مایکروسافت اعلام کرد اقدامات امنیتی متعددی برای حفاظت در مقابل ریسک‌های جدید هوش مصنوعی اجرا می‌کند و همچنان سعی می‌کند شفاف باقی بماند.

گرگوار اعلام کرد مایکروسافت اقدامات بیشتری برای پیروی از قانون DSA اجرا می‌کند که شامل یک کتابخانه از تبلیغات است و کاربران اروپایی می‌توانند از طریق آن به اطلاعات درباره آگهی‌های موجود در پلتفرم دست یابند.

درهمین راستا لینکدین نیز گام مشابهی را اتخاذ کرده است. گرگویر اضافه کرد که مایکروسافت درباره شیوه عملکرد موتورجستجوی بینگ از جمله اصول رده بندی، سیاست‌های بازبینی و کنترل‌های کاربران توضیحات بهتری ارائه می‌کند.

اسنپ چت متعلق به شرکت اسنپ نیز از تغییراتی در اپ خود رونمایی کرد که شامل افزایش اختیارات کاربر درباره محتوایی که می‌بیند و محدود کردن تبلیغات هدفمند برای کودکان بین ۱۳تا ۱۷ سال در اتحادیه اروپا و انگلیس است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر