۲۵ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۱
کد خبر: ۷۳۱۵۵
دانشیار گروه حقوق مدنی دانشگاه فدرال کازان، ایلسور سالیخوف، در نشستی با عنوان «چشم‌انداز بانکداری اسلامی در روسیه» در آکادمی علوم اظهار داشت: «به طور رسمی روسیه ۱۱ هزار کارآفرین مسلمان با مجموع سرمایه ۲/۳ میلیارد دلار دارد. همه این افراد منتظر معرفی ابزار‌های جدید اسلامی هستند.»

به گزارش پایداری ملی به نقل از پایگاه جامعه و فرهنگ ملل، ریفکات مینیخانوف، رئیس آکادمی علوم تاتارستان، خاطرنشان کرد که مکانیسم مشارکت در تأمین مالی یک رویه جهانی بوده و در بیش از ۳۰ کشور جهان فعالیت دارد. در حال حاضر در تاتارستان، ۸ سازمان ارائه‌دهنده خدمات مالی مشارکتی فعالیت می‌کنند که ۹ پروژه در دست اجرا دارند.

وی افزود: «مالی اسلامی می‌تواند به عنصر اصلی رشد اقتصادی در روسیه تبدیل شود. روسیه پتانسیل قابل‌توجهی برای جذب سرمایه‌گذاری از کشور‌های عضو سازمان همکاری اسلامی دارد. تاتارستان از سال ۲۰۰۸ همکاری‌های خود را با کشور‌های اسلامی به‌ویژه در بخش مالی توسعه داده است. در همین راستا تفاهم‌نامه همکاری بین بانک توسعه اسلامی و تاتارستان امضا شده است.»

اخیراً ولادیمیر پوتین، قانونی را برای انجام آزمایشی بانکداری اسلامی در تاتارستان، باشقیرستان، چچن و داغستان از اول سپتامبر ۲۰۲۳ تا ۱ سپتامبر ۲۰۲۵ امضا کرده است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر