۲۸ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۷:۱۴
کد خبر: ۷۳۱۴۶
استاندار مرکزی:
استاندار مرکزی گفت:اجرای نظام مصون سازی پدافند شیمیایی پرشتاب دنبال شود.

به گزارش پایداری ملی به نقل از خبرگزاری مهر، فرزاد مخلص الائمه ظهر شنبه در جلسه شورای پدافند غیر عامل استان مرکزی اظهار کرد: موضوع پدافند شیمیایی عمدتاً ناظر به صنایع و شرکت‌هایی است که در زمینه تولید، انبار و توزیع مواد شیمایی فعالیت دارند و با توجه به اینکه استان مرکزی به لحاظ حجم صنایع، تنوع تولیدات و پراکندگی صنایع شیمیایی داری شرایط خاصی است و بزرگترین شهر صنعتی کشور نیز در این استان قرار دارد باید تمهیدات لازم در حوزه پدافند شیمیایی اندیشیده شود.

وی افزود: نظام‌نامه مصون سازی پدافند شیمیایی برای همه دستگاه‌ها لازم الاجرا است و باید با تداوم نشست‌های آموزشی به ادبیات مشترکی در حوزه پدافند برسیم.

استاندار مرکزی ادامه داد: باید نهضت فشرده و پرشتابی را در راستای اجرای نظام مصون سازی پدافند شیمیایی شکل دهیم تا با کسب مؤلفه‌های لازم در شرایط پایدار و مناسبی قرار گیریم.

مهدی پزشک نیا مدیرکل پدافند غیرعامل استان مرکزی نیز در این نشست گفت: نظام مصون سازی پدافند شیمیایی از سال ۹۹ مغفول مانده بود، اما امروز اهمیت موضوع طی یک دوره آموزشی برای متولیان و فعالان اکوسیستم پدافند شیمیایی استان تبیین شد تا با حداکثر ظرفیت به سمت اجرایی شدن آن حرکت کنیم.

وی افزود: پتروشیمی شازند به عنوان اولین صنعت در استان، اجرای نظام مصون سازی پدافند شیمیایی را آغاز خواهد کرد و به صورت گام به گام مابقی صنایع نیز موظفند کار را به صورت نظام‌مند دنبال کنند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر