۲۸ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۷
کد خبر: ۷۳۱۴۳
سرلشکر باقری:
رئیس ستادکل نیرو‌های مسلح گفت: امروز روسیه در مقابل توسعه‌طلبی پیمان آتلانتیک شمالی ایستاده و چین هم به‌دنبال تقویت توان نظامی خود برای مقابله با آمریکا است.

به گزارش پایداری ملی به نقل از خبرگزاری تسنیم، سردار سرلشکر محمد باقری رئیس ستادکل نیرو‌های مسلح در بیست و چهارمین مجمع فرماندهان و مسئولین سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای والامقام انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و مدافعین حرم و امنیت و با اشاره به عملکرد درخشان سپاه در یک سال اخیر تأکید کرد: تداوم حمایت و تقویت جبهه مقاومت (به‌نحوی که سال گذشته نسبت به امسال قابل مقایسه نیست و حمایت در سرزمین‌های فلسطینی هم افزایش چشمگیر داشته است)، ادامه مبارزه با داعش در عراق و سوریه، اعلام سپاه پاسداران به‌عنوان بزرگترین سازمان ضدتروریستی جهان در بیان فرماندهی معظم کل قوا، تداوم مقابله و مبارزه با اشرار در جنوب شرق و شمال غرب کشور، انهدام مقر‌های تروریست‌های اقلیم شمال عراق که مسیری به‌سمت خلع‌سلاح کامل این گروه‌های تروریستی است، ارتقاء چشمگیر توان دفاعی در عرصه‌های مختلف از جمله موشکی، پهپادی، زمینی و پدافندی، برگزاری رزمایش‌های موفقیت‌آمیز از جمله رزمایش اخیر در جزایر سه‌گانه ایرانی که تصمیم تا اجرای آن تنها در ۲۴ ساعت صورت گرفت، مقابله با دزدی دریایی استکبار جهانی و اذنابش و ایجاد بازدارندگی دریایی، کمک به مردم در امور مختلف و حضور در بلایای طبیعی از جمله سیل و زلزله و انجام رزمایش‌های کمک مؤمنانه و اهدای بسته‌های معیشتی در مناطق کمتربرخوردار از دیگر اقدامات پاسداران سبزپوش انقلاب اسلامی است.

رئیس ستادکل نیرو‌های مسلح با تأکید بر انتظارات به‌حق فرمانده معظم کل قوا از سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بیان کرد: سپاه می‌تواند پیشرفت ۱۰۰ برابری داشته باشد و این دور از دسترس نیست. شناخت محیط و اتفاقات آینده از سوی این نهاد مهم است و باید در حوزه‌های مختلف جذب نیروی انسانی متعهد و متخصص، حرکت در لبه علم و فناوری و توسعه طرح‌های علمی، نظارت و اشراف و بازرسی به‌صورت ویژه گام بردارد، همچنین مسئولان در سپاه و سایر ارگان‌ها باید کار جهادی کنند تا بتوانیم در جهت پیشرفت کشور گام برداریم.

وی با بیان اینکه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به‌عنوان بازوی قدرتمند جمهوری اسلامی کنار ارتش جمهوری اسلامی ایران فعالیت می‌کند؛ عنوان داشت: همکاری و هم‌افزایی ارتش و سپاه، نیرو‌های مسلح جمهوری اسلامی و سپاه پاسداران را در زمره قدرت‌های برتر منطقه و جهان قرار داده است.

سرلشکر باقری با ابراز اهمیت نقش مهم سپاه در مقابله با استکبار جهانی تصریح کرد: این نهاد انقلابی طرح‌های استکبار را نقش بر آب کرده است و مهمترین مانع توسعه آمریکا، پاسداران سبزپوش ولایت هستند. سپاه مانع حاکمیت مطلق استکبار جهانی است و علت دشمنی‌ها و فشار‌های ایالات متحده و اذنابش با سپاه همین است.

وی با توجه به عملیات تروریستی شاهچراغ و قساوت این عملیات تروریستی تأکید کرد: شجاعت آن بسیجی در حرم شاهچراغ از جنس شجاعت پاسداران و بسیجیان بود.

رئیس ستادکل نیرو‌های مسلح گفت: سپاه به‌عنوان یک سازمان پویا و متعهد کنار دولت و سایر نهاد‌ها باید بر وظایف خود عمل کند، همچنین این نهاد انقلابی باید جوانگرایی، استعدادیابی و آموزش عمیق و باکیفیت را در دستور کار خود قرار دهد تا بتواند ارتقای شاخص‌های دفاعی و امنیتی را انجام دهد.

رئیس ستادکل نیرو‌های مسلح با بیان ابعاد جنگ ترکیبی دشمن علیه نظام اسلامی گفت: دشمنان در مواجهه با جمهوری اسلامی به جنگ ترکیبی روی آورده‌اند.

وی در بخش دیگری از سخنانش با یادآوری اهمیت ارتقاء روزافزون توان دفاعی و امنیتی تأکید کرد: بسیج به‌عنوان یکی از ارکان تشکیل‌دهنده توان بازدارندگی در اختیار سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است و با طرح اعتلاء بسیج زمینه جهش بزرگ این نهاد انقلابی فراهم شده است.

سرلشکر باقری با اظهار اینکه استکبار به‌دنبال یک جهان تک‌قطبی است عنوان کرد: قدرت آمریکا رو به افول است. امروز روسیه مقابل توسعه‌طلبی پیمان آتلانتیک شمالی ایستاده است و چین هم به‌دنبال تقویت توان نظامی خود برای مقابله با آمریکا است و همه این‌ها نشان‌دهنده افول قدرت آمریکا است، همچنین اتحادیه‌های بین‌المللی همچون شانگ‌های و بریکس قدرت خود را در جهان به نمایش گذاشته‌اند.

وی در پایان در خصوص اهمیت جهاد تبیین در نشان دادن پیشرفت‌های جمهوری اسلامی ایران خاطرنشان کرد: قطعاً اردو‌های راهیان پیشرفت که به‌عنوان یک نهضت آغاز شده است، می‌تواند جوانان نسل جدید را با واقعیات جاری آشنا کند، بسیاری از جوانان عزیز ما با حضور در این اردو‌ها متحول شده‌اند و این موضوع با جدیت باید پیگیری شود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر