۲۷ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۷
کد خبر: ۷۳۱۳۴
سازمان اطلاعات و هوش مصنوعی عربستان با همکاری «گوگل کلود» برنامه‌ای تهیه کرده اند که طی آن هزار زن از ۲۸ کشور جهان درباره مهارت‌های داده و هوش مصنوعی اطلاعات دریافت می‌کنند.

به گزارش پایداری ملی به نقل از خبرگزاری مهر، عرب نیوز نوشت؛ در این برنامه که Elevate نام دارد بیش از ۲۵ هزار زن از سراسر جهان در حوزه فنی پیشرفته طی ۵ سال آموزش دریافت می‌کنند.

مرحله اولیه برنامه مذکور در ماه می ۲۰۲۳ میلادی آغاز شده و دانشجویان ۴ سطح از آموزش از راه دور را دریافت کرده اند. این موارد شامل یادگیری، دروس ضبط شده، ماژول‌های خودآموز، یادگیری هماهنگی و گروهی، سمینارها، کلاس‌های مجازی و پروژه‌های عملی هستند.

۷ مرد و ۴ آموزگار اهل عربستان سعودی بر آموزش نظارت می‌کنند و ۳۴۰ ساعت آموزش در ۲ مسیر؛ یکی برای متخصصان فنی و دیگری برای غیر متخصصان فراهم می‌کنند.

این برنامه بخش‌های آموزش رایگان در حوزه‌های مختلف از جمله مهندسی ابر، مهندسی داده، مهندسی یادگیری ماشینی و عملیات‌های ابر رایانشی نیز ارائه می‌کند.

در مرحله اول ۳۰۰ متخصص فنی زن و ۷۰۰ زن غیر متخصص از عربستان سعودی، امارات متحده عربی، کویت، عمان، مصر، موریتانی، آمریکا، نیجریه، تانزانیا، سوریه، ترکیه، الجزیره، کنیا، هند، اردن، برزیل، گامبیا، ویتنام، تونس، مولداوی، اوزبکستان و لیبریا در کلاس‌ها شرکت می‌کنند.

برنامه عربستان سعود و گوگل آموزش مهارت‌های مورد نیاز برای دستیابی به مشاغلی در بازار‌های نوظهور است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر