۱۷ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۹
کد خبر: ۷۳۰۸۱
معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت خواستار شد
معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت با توجه به تهدیدات شناسایی شده در حوزه سلامت، سوانح یکی از اولویت‌های ما است و ضروری است شبکه تحقیقات سوانح و سوختگی ایجاد شود.

به گزارش پایداری ملی به نقل از معاونت تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، دکتر یونس پناهی ضمن بازدید مرکز نوآوری سوانح و سوختگی دانشگاه علوم پزشکی ایران، اظهار داشت: با توجه به تهدیدات شناسایی شده در حوزه سلامت، سوانح یکی از اولویت‌هایی است که باید برای آن اقدامات ویژه انجام شود.

معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت گفت: بنابراین ضروری است شبکه تحقیقات سوانح و سوختگی با مرکزیت مرکز نوآوری سوانح و سوختگی دانشگاه علوم پزشکی ایران ایجاد شود و معاونت تحقیقات و فناوری وزرات بهداشت نیز آماده ارائه حمایت‌های لازم است.

وی عنوان کرد: با توجه به طرح‌های متنوعی که به دفتر توسعه فناوری سلامت وزارت بهداشت ارائه می‌شود این آمادگی وجود دارد برخی از طرح‌های مناسب در این حوزه به مرکز نوآوری ارجاع داده شود تا جهت بررسی، امکان سنجی، تولید نمونه اولیه و ساخت آن‌ها اقدامات لازم صورت پذیرد.

پناهی ضمن ابراز خرسندی از فعالیت اتاق تمیز مرکز نوآوری سوانح و سوختگی اعلام کرد: وجود clean room در مرکز ارتباط میان تحقیقات و فناوری و بالین را برقرار می‌کند و این یک نقطه قوت برای این مرکز به شمار می‌رود.

وی با بیان اینکه فعالان زیست بوم فناوری سلامت موظف هستند که محصولاتی را تولید کنند تا با عرضه به بازار هزینه‌های درمانی مردم کاهش یابد، تصریح کرد: از مراکز نوآوری انتظار می‌رود ایده‌ها را به نمونه اولیه محصولات فناورانه تبدیل کرده و بعد از طی مراحل تجاری سازی وارد بازار کنند. تنها با ارائه محصولات با کیفیت میتوان مصرف کنندگان را مجاب کرد از تولیدات داخلی دارویی و تجهیزات پزشکی استفاده کنند.

معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، همچنین با اشاره به اهمیت سرعت رسیدگی به بیماران سوختگی تصریح کرد: رسیدگی به آسیب دیدگان سوانح و سوختگی در ساعات اولیه بروز سانحه اهمیت بسیاری دارد اگر اندکی دیرتر اقدام شود درمان دشوار و هزینه‌ها سخت‌تر می‌شود؛ بنابراین باید تمام توان موجود جهت توسعه فناوری در این حوزه به کار گرفته شود.

در این جلسه وی از بخش‌های مختلف مرکز نوآوری اتاق تمیز و فضا‌های آموزش فناوری به دانشجویان و ... بازدید به عمل آورد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر