۰۸ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۷:۴۸
کد خبر: ۷۳۰۲۰
رئیس کل دادگستری خوزستان:
رئیس کل دادگستری استان خوزستان در اولین نشست کارگروه حقوقی و قضایی شورای پدافند غیرعامل، گفت: اقدامات و برنامه‌ریزی این کارگروه باید پیشگیرانه باشد و منجر به کاهش آسیب‌های در حوزه‌ها مختلف شود.

به گزارش پایداری ملی به نقل از میزان، علی دهقانی در اولین نشست کارگروه حقوقی و قضایی شورای پدافند غیرعامل، گفت: اقدامات و برنامه‌ریزی این کارگروه باید پیشگیرانه باشد و منجر به کاهش آسیب‌های در حوزه‌ها مختلف شود.

دهقانی افزود: اصلی‌ترین وظیفه کارگروه حقوقی و قضایی، تطبیق مصوبات با قوانین و مقررات حاکم بر کشور با هدف ارتقای ضمانت اجرایی این مصوبات است.

وی مدیدیت پیشگیرانه در مقابله با تهدیدات و حصول اطمینان از آمادگی دستگاه‌های اجرایی را از جمله کلیدی‌ترین وظایف این کمیته عنوان کرد و بر لزوم پیگیری و اجرای مصوبات در موعد مقرر تاکید کرد.

دهقانی بر ضرورت تشکیل منظم و مستمر جلسات این کارگروه و توجه سایر کارگروه‌ها و دستگا‌ها به رعایت الزامات در جهت کاهش خسارات احتمالی، گفت: نظارت بر عملکرد مدیران در خصوص انجام تکالیف قانونی در این حوزه، توجه به مستحکم‌سازی زیرساخت‌ها در حوزه‌های مختلف، ایجاد ساز و کار لازم به‌منظور ایفای نقش نظارتی کارگروه حقوقی و قضایی از طریق بازرسی فعال و مستمر از دستگاه‌های اجرایی، نظارت بر حسن اجرای قوانین و مقررات، تطبیق مصوبات شورا با اسناد و دستورالعمل‌های قانونی، از مهم‌ترین وظایف این کارگروه است.

آقاجری بازرس کل استان و دبیر کارگروه نیز در این جلسه با اشاره به ماده ۱۳ دستورالعمل اجرایی پدافند غیرعامل استان‌ها، خلاصه‌ای از شرح وظایف، اهداف و ضرورت تشکیل کارگروه را ارائه کرد.

در ابتدای این نشست نیز اسکندری نیا مدیرکل پدافند غیرعامل استاندار خوزستان با ارائه گزارشی از آخرین وضعیت پیگیری موضوعات، تشکیل جلسات و موارد مرتبط با پدافند غیرعامل در سطح استان خوزستان به ارائه برخی پیشنهادات در خصوص ارتقای عملکرد کارگروه حقوقی و قضایی پرداخت و مطالب لازم را برای اعضای کارگروه تشریح و تبیین کرد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر