۰۷ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۷
کد خبر: ۷۳۰۱۷
معاون پارلمانی رئیس‌جمهور از تقدیم لایحه مهارت‌ورزی و اشتغال‌پذیری کارکنان وظیفه نیروهای مسلح به مجلس شورای اسلامی خبر داد.

به گزارش پایداری ملی به نقل از فارس، سید محمد حسینی معاون پارلمانی رییس جمهور از تقدیم لایحه مهارت‌ورزی و اشتغال‌پذیری کارکنان وظیفه نیروهای مسلح به مجلس شورای اسلامی خبر داد.

وی درباره ضرورت تقدیم این لایحه گفت: در راستای تحقق سیاست های کلی اشتغال (ابلاغی 1390) مقام معظم رهبری و رهنمودهای ایشان و سیاست های دولت مردمی مبنی بر تربیت نیروهای انسانی متخصص ، ماهر و کارآمد متناسب با نیازهای بازار کار از طریق ترویج مهارت آموزی کارکنان وظیفه نیروهای مسلح در دوران خدمت وظیفه عمومی و تسهیل کارآفرینی و فرصت های شغلی پایدار آنها پس از دوره مذکور، لایحه یاد شده تقدیم مجلس شورای اسلامی شد.

حسینی افزود: وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح به منظور اجرایی شدن تدابیر فرماندهی معظم کل قوا مبنی بر اینکه "همه سربازان بایستی تحت پوشش برنامه قرار بگیرند، آموزش فنی و حرفه ای را توسعه دهند، مدرک هم بدهند" و در راستای مفاد بندهای (3) و (5) سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی و بند (2) سیاست های کلی و همچنین بند (ت) ماده (4) قانون برنامه ششم توسعه، به منظور کیفی سازی بهره خدمتی کارکنان وظیفه و استفاده بهینه از ظرفیت خدمت وظیفه عمومی برای کمک به توسعه و آبادانی کشور، متناسب با آمایش و لحاظ نیازهای مهارتی و شغلی جامعه، نظامات آموزشی مهارتی، پشتیبانی ها و حمایت های شغلی دستگاه های اجرایی و نیروهای مسلح در خدمت مهارت آموزی، مهارت ورزی، به کارگیری و اشتغال پذیری کارکنان وظیفه، لایحه مذکور در (6) ماده تدوین کرد و جهت طی تشریفات قانونی تقدیم مجلس شورای اسلامی شد.

معاون پارلمانی رییس جمهور خاطر نشان کرد: بر اساس این لایحه، به مشمولانی که قبل از اعزام به خدمت نسبت به دریافت آموزش در خصوص مهارت تخصصی مورد نیاز نیروهای مسلح و بازار کار کشور اقدام کنند و گواهینامه معتبر دریافت کنند، از مشوق های دوران خدمت از جمله حداکثر دوماه کسر خدمت برخوردار می شوند.

وی تاکید کرد: همچنین در صورت تصویب مفاد لایحه تقدیمی صندوقی تحت عنوان "صندوق مهارت تا اشتغال کارکنان وظیفه و سربازان ماهر منقضی خدمت" به منظور حمایت‌های مالی از مهارت آموزی و اشتغال پذیری کارکنان وظیفه و سربازان ماهر تاسیس می‌شود.

معاون رئیس جمهور درون مجلس گفت: از دیگر نکات مثبت این لایحه الزام دستگاه های اجرایی نسبت به اولویت در بکارگیری نیروی انسانی مورد نیاز (اعم از رسمی، پیمانی و قراردادی ) از میان سربازان منقضی خدمت دارای مهارت در حوزه تخصص مرتبط در شرایط برابر نسبت به سایر داوطلبان مرد می باشد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر