۰۴ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۸
کد خبر: ۷۲۹۹۶
 مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه آذربایجان شرقی از برگزاری مانور ترکیبی مشترک تداوم کسب و کار و بازتوانی در حوادث با هدف ارتقاء تاب‌آوری در شرایط بحرانی با تعامل سازمان‌های مرتبط، ناظران و کارشناسان در انبار نفت شهدای پخش تبریز خبر داد.

به گزارش پایداری ملی، ناصر راشدی با اشاره به ضرورت تاب‌آوری در شرایط بحران و آمادگی لازم برای ارائه خدمات بی‌وقفه تا رسیدن به وضعیت عادی گفت: با توجه به ماهیت فعالیت شرکت و لزوم تأمین و توزیع بی‌وقفه سوخت، مانور ترکیبی تداوم کسب و کار و بازتوانی در حوادث با حضور مدیرکل پدافند غیرعامل استان، کارشناسان و ناظران مناطق ارومیه، زنجان و اردبیل، مدیریت بحران استان و تعامل و همکاری سازمان‌های معین، شرکت‌های پالایش نفت تبریز، پتروشیمی، توزیع نیروی برق و آتش‌نشانی شهر در این انبار برگزار شد.

راشدی با بیان ابعاد مانور مذکور اظهار کرد: با وقوع قطعی سیستم مکانیزه انبار، با تلاش به موقع نیروهای متخصص، فرآورده‌های بنزین و نفتگاز با استفاده از دیزل‌ژنراتورها و دیزل‌پمپ‌های سیار و با انجام عملیات بارگیری به جایگاه‌های عرضه سوخت ارسال شد.

وی در ادامه افزود: با وقوع زلزله فرضی، نشتی فرآورده در یکی از مخازن انبار نفت اتفاق افتاد که در هنگام مداخله کارکنان برای رفع نشتی، حریق فرضی رخ داد که با تلاش کارکنان اچ‌اس‌ائی انبار نفت یاد شده و گروه‌های امدادی و خودروهای آتش‌نشانی سازمان‌های همجوار حریق با موفقیت مهار شد.

مدیر منطقه آذربایجان شرقی ادامه داد: دو نفر مصدوم فرضی نیز با امدادرسانی و انجام اقدامات اولیه و فوریت‌های پزشکی توسط امدادگران سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت شمال‌غرب کشور و اورژانس تبریز به نزدیک‌ترین بیمارستان شهر انتقال یافتند.

شایان ذکر است، در پایان مانور، جلسه جمع‌بندی و اختتامیه برگزار شد که نقاط ضعف و قوت در مراحل اجرای مانور مورد بحث و بررسی قرار گرفت و حاضرین در جلسه نقطه‌نظرات خود را جهت بهبود نقاط ضعف و آمادگی بیشتر برای مقابله با شرایط بحرانی و حوادث غیرمترقبه بیان کردند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر