۲۸ تير ۱۴۰۲ - ۱۸:۱۷
کد خبر: ۷۲۹۶۶
سردار جلالی در سمنان عنوان کرد
سردار جلالی در بازدید از پارک علم و فناوری سمنان ضمن بازدید از ظرفیت های شرکتهای دانش بنیان این استان بر لزوم استفاده از ظرفیت نخبگان، محققین و دانشگاهیان کشور در زمینه راهبرد "دفاع دانش پایه" تاکید کرد.

به گزارش پایداری ملی، سردار دکتر غلامرضا جلالی در بازدید از شرکت ارتباطات زیرساخت استان سمنان، با بیان اینکه در سال گذشته، دشمن تمام توان و ظرفیت سایبری خود را برای اختلال در پایداری شبکه و فضای وب کشور به کار گرفت، اظهار داشت: با وجود گسترده‌ترین حملات که تاکنون سابقه نداشت، کارکنان زحمتکش شرکت ارتباطات زیرساخت پای کار ایستادن و پایداری شبکه را حفظ کردند.

وی با بیان اینکه برای مواجه با تهدیدات باید خود را با رزمایش‌هایی با سناریوی طرح‌های تهاجمی دشمن محک بزنیم و نقاط ضعف و آسیب پذیری‌ها را احصا کنیم، افزود: اگر بخواهیم اقتصاد دیجیتال مبتنی بر اشتغال داشته باشیم، نباید مردم و دارایی هایشان را گروگان شبکه‌های خارجی کنیم و روی زیرساخت‌های بیگانه سرمایه گذاری کرد.

به گفته سردار جلالی در جنگ سایبری شرکت زیرساخت و وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، وزارت دفاع زیرساخت سایبری کشور است و با توجه به اینکه همواره احتمال تهدید زیرساخت‌های ارتباطاتی ما از سوی دشمن وجود دارد، قابلیت‌های دفاعی در شرکت ارتباطات زیرساخت روز به روز باید تقویت شود.

طراحی راهبردهای پدافند غیرعامل مبتنی بر علوم و فناوری نوین

سردار جلالی همچنین در بازدید از پارک علم و فناوری سمنان ضمن بازدید از ظرفیت های شرکتهای دانش بنیان این استان بر لزوم استفاده از ظرفیت نخبگان، محققین و دانشگاهیان کشور در زمینه راهبرد "دفاع دانش پایه" تاکید کرد.

وی با بیان اینکه باید به دنبال راه حل دفاعی مبتنی بر علوم و فناوری نوین باشیم تصریح کرد: ما نیازمند این هستیم که راهبردها، محصولات و فناوری هایی که در دنیا عرصه می شود را با نگاه دانشی و علم محور مورد بررسی قرار دهیم و با احصای تهدیدات و فرصت های آن، ضمن استفاده از مزایای فناوری از تهدیدات آن در امان باشیم.

در ادامه این بازدید، حاضرین در این نشست به ارائه نقاط نظرات خود پرداختند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر