۲۴ تير ۱۴۰۲ - ۱۶:۱۸
کد خبر: ۷۲۹۳۶
متا اجازه نمی‌دهد کاربران اتحادیه اروپا حتی با وی پی ان به سرویس تردز دسترسی یابند، زیرا می‌خواهد از همخوانی آن با قانون بازار‌های دیجیتال منطقه مطمئن شود.

به گزارش پایداری ملی به نقل از خبرگزاری مهر، انگجت نوشت؛ شرکت متا تایید کرد دسترسی کاربران اتحادیه اروپا به سرویس «تردز» از طریق وی پی ان را مسدود می‌کند.

محتوا، نوتیفیکیشن‌ها و پروفایل‌ها در این سرویس به دسترسی نمایش داده نمی‌شوند. برخی کاربران نیز مدعی هستند اگر قبلا در این سرویس ثبت نام شده باشد، می‌توان بدون استفاده از وی پی ان به آن دسترسی یافت.

متا در بیانیه‌ای اعلام کرد: اقدامات دیگری انجام می‌دهد تا از دسترسی افراد به تردز در کشور‌های اروپایی که این سرویس در آن‌ها مهیا نیست، جلوگیری کند. این شرکت فناوری همچنان اعلام کرده اروپا یک بازار مهم است و امیدوار است به زودی این سرویس در آنجا نیز ارائه شود. البته متا زمانبندی خاصی برای ارائه تردز در اروپا اعلام نکرد. اما در حال حاضر اپ مذکور خام است و ویژگی‌های مهمی مانند هشتگ در آن وجود ندارد.

اپ تردز که رقیبی برای توئیتر به حساب می‌آید برای کاربران اینترنت در ۱۰۰ کشور جهان از جمله آمریکا و انگلیس فراهم شده، اما در کشور‌های اتحادیه اروپا قابل دسترسی نیست. اتحادیه اروپا شرکت متا را یک دروازه بان فناوری در این منطقه به حساب می‌آورد، به همین دلیل شرکت می‌خواهد تضمین کند شیوه اشتراک گذاری اطلاعات در تردز مطابق قانون بازار‌های دیجیتال این منطقه است.

تردز برپایه زیرساخت اینستاگرام ساخته شده و ممکن است داده‌هایی از آن پلتفرم وارد کند. علاوه بر آن اتحادیه اروپا اعلام کرده متا باید برای نشان دادن تبلیغات شخصی سازی شده برای کاربران مجوز دریافت کند و همین امر بر پیچیدگی‌های ارائه اپ می‌افزاید.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر