۲۲ تير ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۳
کد خبر: ۷۲۹۲۷
جانشین فرمانده قرارگاه پدافند سایبری کشور مطرح کرد
جانشین فرمانده قرارگاه پدافند سایبری کشور گفت: راهبرد‌های محافظت در برابر نشت داده باید در هر سازمانی وجود داشته باشد. نکاتی مانند شناسایی داده‌ها، کنترل دسترسی، نظارت مستمر بر فعالیت داده‌ها، آموزش کارکنان و رمزگذاری داده‌ها باید در راهبرد جلوگیری از نشت داده در نظر گرفته شود.

به گزارش پایداری ملی، سردار رضا فرجی پور، جانشین فرمانده قرارگاه پدافند سایبری کشور در همایش منطقه‌ای پدافند سایبری و اقدامات مصون سازی، در مشهد با اشاره به لزوم توجه به تهدیدات ناشی از نشت داده‌های حساس اظهار داشت: راهبرد‌های محافظت در برابر نشت داده باید در هر سازمانی وجود داشته باشد. نکاتی مانند شناسایی داده‌ها، کنترل دسترسی، نظارت مستمر بر فعالیت داده‌ها، آموزش کارکنان و رمزگذاری داده‌ها باید در راهبرد جلوگیری از نشت داده در نظر گرفته شود.

رضا فرجی‌پور افزود: استفاده از نرم‌افزار‌های بومی تایید شده و تشکیل تیم واکنش به حادثه نیز باید در سازمان‌ها مورد توجه باشد. توصیه ما این است که سازمان‌ها به صورت دوره‌ای توسط یک شخص ثالث مورد اعتماد فضای امنیتی خود را ارزیابی کنند.

وی بیان کرد: کشور‌های همسایه درحال جذب نیروی انسانی سایبری ما هستند و در این شرایط قرارداد بستن سازمان‌ها با شرکت‌های امنیتی کارساز است.

اهمیت اتخاذ راهبرد‌های محافظت از سازمانها در برابر نشت داده

شناخت حملات سایبری جدید با هوش مصنوعی امکان پذیر است

هادی کریمی، معاون فنی قرارگاه پدافند سایبری کشور نیز در این همایش با اشاره به اهمیت موضوع هوش مصنوعی و تاکید رهبری بر پیشرفت در این حوزه گفت: ۵۱درصد حملات سایبری در سال ۲۰۲۲ مبتنی بر هوش مصنوعی بوده است؛ بنابراین پاسخ به تهدیداتی از این دست نیز متفاوت از پیش خواهدبود.

هادی کریمی افزود: استفاده از هوش مصنوعی در امنیت سایبری مزایای زیادی از جمله زمان تشخیص و پاسخ سریع‌تر، کاهش خطای انسانی، یادگیری مدام در شبکه زیرساخت و احراز هویت امن را در پی خواهد داشت. حملات سایبری جدید را صرفا با هوش مصنوعی می‌توانیم شناسایی کنیم.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر