۲۱ تير ۱۴۰۲ - ۱۸:۲۳
کد خبر: ۷۲۹۱۷
سردار جلالی در شورای پدافند غیرعامل خراسان رضوی:
رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور با بیان اینکه حفظ تداوم کارکرد و مدیریت پیامد‌های ناشی از تهدیدات امروز اهمیت خود را نشان داده است، گفت: سازمان پدافند غیرعامل کشور طرح ساماندهی و خروج مراکز پرخطر در ۵۵ شهر را هدفگذاری کرده است.

به گزارش ملی، سردار جلالی در شورای پدافند غیرعامل استان خراسان رضوی که با حضور استاندار و مدیران این استان برگزار شد، با بیان اینکه اولویت برنامه‌های پدافند غیرعامل در سال ۱۴۰۲، انجام عملیات ترکیبی در مقابله با تهدیدات دشمن است، اظهار داشت: برنامه‌ای تحت عنوان "امن سازی اضطراری" تهیه کرده ایم که استان خراسان رضوی به همراه استان آذربایجان شرقی به عنوان نمونه اجرای این طرح انتخاب کرده و تمهیدات اولیه برای اجرای طرح انجام شده است.

وی با بیان اینکه هرچه زیرساخت‌ها مهمتر باشد، هدف بهتری برای اجرای تهدیدات دشمن است، گفت: اجرای برنامه امن‌سازی برای این است که از آسیب‌ها و حملات ساده قابل پیشگیری باشد.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور با بیان اینکه حفظ تداوم کارکرد و مدیریت پیامد‌های ناشی از تهدیدات امروز اهمیت خود را نشان داده است، گفت: سازمان پدافند غیرعامل کشور طرح ساماندهی و خروج مراکز پرخطر در ۵۵ شهر را هدفگذاری کرده است.

وی ادامه داد: همچنین در برنامه هفتم توسعه پیشنهاد کردیم که خروج مراکز پرخطر از شهر‌ها به عنوان یک تکلیف در نظر گرفته شود. این پیشنهاد نیز مطرح شده است که ما برای شهرها، منطقه‌ای به عنوان منطقه استقرار زیرساخت‌های پرخطر که صنایع فعال حوزه شیمیایی، زیستی و پرتوی در آن مستقر شوند در نظر بگیریم.

به گفته سردار جلالی، مکان یابی این منطقه باید طوری باشد که خطری برای مردم نداشته باشد و همچنین امنیت زیرساخت با توجه به درجه اهمیت آن تامین شود. زیرساخت‌های پرخطری که باید در شهر بمانند نیز باید امن سازی شوند.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور، گام بعدی را تشکیل و تجهیز واحد‌هایی تحت عنوان پدافند نوین که در قالب واحد‌های HAZMAT آتش نشانی‌ها به فعالیت می‌پردازند.

وی ادامه داد: سازمان پدافند غیرعامل کشور در همکاری با شهرداری و وزارت کشور، مکلف به تجهیز آتش نشانی‌ها شده است که بخش اول تجهیزات در اختیار آن‌ها قرار گرفته و بخش دوم نیز در آینده در اختیار آتش نشانی‌ها قرار خواهد گرفت.

سردار جلالی با بیان اینکه همه شهر باید طرح تخلیه و جابه‌جایی جمعیت داشته باشند، افزود: این یعنی ما بتوانیم بخشی از جمعیت را از محل خطر دور و پس از رفع خطر به شهر بازگردانیم.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور همچنین از لزوم پیش بینی ساختار‌ها و زیرساخت‌های چند منظوره در شهر‌ها برای اسکان اضطراری جمعیت شهر‌ها در صورت بروز حوادث و تهدیدات خبر داد و گفت: تامین برق زیرساخت‌ها تا سطح زیرساخت‌های حیاتی، حساس، مهم و قابل حفاظت از طریق استقرار مولد‌های برق اضطراری نیز از جمله مصوبات مهم کمیته دائمی پدافند غیرعامل کشور است که باید به آن توجه داشت.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر